3959 messages over 495 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 108 ... 494 495 Next >>
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5890 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 857 of 3959 10 May 2009 at 11:52am | IP Logged |
Iversen wrote:
DU: Toen ik mijn mailbox gisteren heb gecontroleerd (dwz. mijn mailbox voor
slakkenpost, "snail-mail"), en die waar leeg. Maar de post moot laat zijn gekomen, want vandaag was er een
boek dat ik heb besteld uit Amazon.de, namelijk Bruce Donaldsson: Nederlands - a comprehensive grammar
(van Routledge). Ik had het huis geleend uit de bibliotheek en gebruikt als in-de-bus-thuis-van-mijn-werk-
lezing, en heb en cornucopia van interessante details over de Nederlandse gezien, die ik misschien niet hadde
ontdekt zonder hulp - het is wat de grammatica boeken zijn daar voor wanneer men door het stadium van de
morfologie is. |
|
|
Dat lijkt een interessante boek te zijn.
Quote:
Maar ik zal vandaag geen tijd hebben om te lezen, want ik was ook een CD met wel 300 foto's, die ik zal
organiseren voor een fotowedstrijd in mijn reizeclub. Ik kan luisteren naar spreken in verschillende talen, en
mijn televisie is toegestaan om programma's aan te tonen die niet zullen worden toegespitst, maar ik weet met
wat dit zondag zal gaan - en dat is niet primair met talen leeren. Met geluk ben ik klaar tot vanavond, - tot
ziens.
|
|
|
Ik begrijp dit niet allemaal: bedoel je dta je een foto uitzoekt om in het wedstrijd deel te nemen, of dat je de
foto's van iedreen hebt? Verder weet ik niet wat je bedoelde, maar ik denk dat je vertld dat je tot vanavond bezig
ebnt en hopelijk dan kun je weer je log bezoeken, of niet?
Vandaag zullen we naar een markt gaan waar twee vriendn van ons ziijn. Die zijn ontzteend aardige perosnen
dus ik zal zeker iets van hun kopen. ik wens jullie een prettig weekend.
1 person has voted this message useful
|
Iversen Super Polyglot Moderator Denmark berejst.dk Joined 6695 days ago 9078 posts - 16473 votes Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian Personal Language Map
| Message 858 of 3959 10 May 2009 at 1:20pm | IP Logged |
DU: Nee, wij hebben een elektronisch wetstrijd in onze reisclub iedere 2 jaren. Ongeveer 50 leden hebben ieder maximaal 6 foto's ingestuurd, en nu word ik een programmering in javascript maken zodat onze leden kunnen stemmen op de beste foto's. Alleen de stemmen van onze eigen leden zijn geldig, maar de foto's worden morgen algemeen zichtbaar via de website van mijn vereniging (zie links).
"Dat lijkt een interessante boek te zijn."
Misschien, misschien niet. Niet veel mensen lezen grammatica-boeken voor hun plezier.
Edited by Iversen on 10 May 2009 at 2:46pm
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5839 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 859 of 3959 10 May 2009 at 1:45pm | IP Logged |
Iversen wrote:
DU: Toen ik mijn mailbox gisteren heb gecontroleerd (dwz. mijn mailbox voor slakkenpost, "snail-mail"), en die waar leeg. Maar de post moot laat zijn gekomen, want vandaag was er een boek dat ik heb besteld uit Amazon.de, namelijk Bruce Donaldsson: Nederlands - a comprehensive grammar (van Routledge). Ik had het huis geleend uit de bibliotheek en gebruikt als in-de-bus-thuis-van-mijn-werk-lezing, en heb en cornucopia van interessante details over de Nederlandse gezien, die ik misschien niet hadde ontdekt zonder hulp - het is wat de grammatica boeken zijn daar voor wanneer men door het stadium van de morfologie is.
Maar ik zal vandaag geen tijd hebben om te lezen, want ik was ook een CD met wel 300 foto's, die ik zal organiseren voor een fotowedstrijd in mijn reizeclub. Ik kan luisteren naar spreken in verschillende talen, en mijn televisie is toegestaan om programma's aan te tonen die niet zullen worden toegespitst, maar ik weet met wat dit zondag zal gaan - en dat is niet primair met talen leeren. Met geluk ben ik klaar tot vanavond, - tot ziens. |
|
|
Iversen, ik bied je een correctie aan:
- en die waar leeg: en die was leeg
- de post moot laat zijn gekomen: moet laat zijn gekomen
- Ik had het huis geleend uit de bibliotheek?: Ik dacht dat het alleen om een boek gaat!
- de cornucopia: dit woord bestaat in het Nederlands niet. Wat bedoel je hiermee? - (edit) Ik kende dat woord niet - Nu goed besproken, bedankt voor alle toelichting!
- hadde ontdekt: dat klingt Duits: had ontdekt
- reizeclub: die Reise = de reis: de reisclub
- mijn voreening: dat klingt Deens: mijn vereniging, mijn club
Fasulye
Edited by Fasulye on 11 May 2009 at 6:18am
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5839 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 860 of 3959 10 May 2009 at 1:49pm | IP Logged |
Iversen wrote:
DU: Misschien, misschien niet. Niet veel mensen lezen grammatica-boeken voor hun plezier. |
|
|
Klopt, zoals bekend, ben ik ook een van de Banausen, die vrijwillig geen grammaticaboeken bestudeert. Iversen is in dat opzichte een uitzonderingsgeval!
Als ik iets van de grammatica niet goed heb begrepen, dan zal ik wel zo'n boek raadplegen. Trouwens, van het Nederlands heb ik nooit een grammatica gehad!!!
Fasulye
Edited by Fasulye on 10 May 2009 at 1:59pm
| Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5890 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 861 of 3959 10 May 2009 at 1:55pm | IP Logged |
Ik vind het mooi wanneer je iets niet weet of daarover onzker bent en de infos in een boek of internet kunt vinden,
zoals b.v. gebrruik van een structuur. Ik ben geen lezeres van zulke boeken maar zou het graag in mijn bezit willen
hebben. Elke dag lees ik infos op de internet en leer er veel van.
| charlmartell Super Polyglot Senior Member Portugal Joined 6236 days ago 286 posts - 298 votes Speaks: French, English, German, Luxembourgish*, Spanish, Portuguese, Russian, Dutch, Italian, Latin, Ancient Greek Studies: Mandarin, Japanese
| Message 862 of 3959 10 May 2009 at 2:17pm | IP Logged |
Fasulye wrote:
Iversen wrote:
Ik had het huis geleend uit de bibliotheek en gebruikt als in-de-bus-thuis-van-mijn-werk-lezing, en heb en cornucopia van interessante details over de Nederlandse gezien, die ik misschien niet hadde ontdekt zonder hulp. |
|
|
Iversen, ik bied je een correctie aan:
- de cornucopia: dit woord bestaat in het Nederlands niet. Je hebt waarschijnlijk teveel Latijn geleerd. Wat bedoel je hiermee?
|
|
|
Wat is "cornucopia"? Lees hier een verklaring van dat woord. Heel interessant.
|
Iversen Super Polyglot Moderator Denmark berejst.dk Joined 6695 days ago 9078 posts - 16473 votes Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian Personal Language Map
| Message 863 of 3959 10 May 2009 at 2:55pm | IP Logged |
Je kunt nooit te veel Latijn leren, - maar je kunt gebruiken wat je geleerd heeft op plaatsen waar 't niet thuishoort.
Maar ik zou moeten werken, en nu zit ik hier en babbel Nederlands...
| josht Diglot Senior Member United States Joined 6438 days ago 635 posts - 857 votes Speaks: English*, German Studies: French, Spanish, Russian, Dutch
| Message 864 of 3959 10 May 2009 at 3:38pm | IP Logged |
I'm going to have to get on learning some Dutch to understand this discussion. :)
|
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 0.9609 seconds.
DHTML Menu By Milonic JavaScript
|