Sengams Diglot Newbie Netherlands Joined 5833 days ago 24 posts - 24 votes Speaks: Dutch*, English
| Message 201 of 566 04 December 2008 at 8:26am | IP Logged |
Hoi Pauline !
Wat leuk dat je de Nederlandse taal zo leuk vind ! :-). Een van mijn vrienden is Vlaams en hij spreekt heel goed Frans. Ik vind het best belangrijk om de tweede taal van jouw land te leren. Het lijkt me namelijk best raar om met de helft van je land niet te kunnnen praten bij wijze van spreken. Is het waar dat in Waloniƫ geen Nederlands wordt onderwezen op scholen ?
1 person has voted this message useful
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6111 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 202 of 566 04 December 2008 at 1:03pm | IP Logged |
Sengams wrote:
Ik vind het best belangrijk om de tweede taal van jouw land te leren. Het lijkt me namelijk best raar om met de helft van je land niet te kunnnen praten bij wijze van spreken. |
|
|
Ja, dat klopt. Daroom heb ik Spaans geleerd. Hier in de VS is het overal gesproken en je kan televisie op Spaans aanzien.
|
rolf Senior Member United Kingdom improvingmydutch.blo Joined 5996 days ago 107 posts - 134 votes Speaks: English* Studies: Dutch
| Message 203 of 566 06 December 2008 at 9:40pm | IP Logged |
Hoi!
Ik praat een song de Jan Smit!
Alstublieft.......
http://uk.youtube.com/watch?v=-VCPkNQAr2s
Wat denk je?
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6111 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 204 of 566 07 December 2008 at 4:08pm | IP Logged |
rolf wrote:
Hoi!
Ik praat een song de Jan Smit!
Alstublieft.......
http://uk.youtube.com/watch?v=-VCPkNQAr2s
Wat denk je?
|
|
|
Je zingen is leuk en het liedje ook.
|
Sengams Diglot Newbie Netherlands Joined 5833 days ago 24 posts - 24 votes Speaks: Dutch*, English
| Message 205 of 566 08 December 2008 at 1:19pm | IP Logged |
Hoi Rolf !
Leuk dat je een filmpje op youtube hebt geplaatst. Je spreekt alleen soms de laatste letters van bepaalde woorden niet uit, maar bravo ! Heel goed gedaan hoor :-) En je zingt ook mooi. Hadden jullie nog leuk Sinterklaas gevierd ? Ik heb wat winterkleren gekregen en Skullcandy headphones :-D. Sinterklaas is net weg en me ouders hebben alweer de kerstboom neergezet.. Het kan niet gekker worden
|
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5887 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 206 of 566 09 December 2008 at 6:12am | IP Logged |
Hi Rolf,
Ik denk dat je een enorme talent voor de uitspraak hebt, want voor mij, klink je als nederlander wanneer je zingt. je kent de taal nog niet goed, maar de uitspraak is gewoon fantastisch. De intonatie van de noten was wel soms verkeerd, een beetje fals bedoel ik.
Hi Rolf,
I think that you've an enormous talent for the pronunciation, becasue for me you sound like a Dutch when you sing. You don't know very well the language but the pronunciation's is absolutely fantastic. the intonation of the notes was sometimes wrong, little bit out of tune I mean.
Hi Sengams,
Dat is leuk dat je zo'n goede sinterklaas avond heb gehad. Mooi, dat je ouders de kerstboom hebben neergezet. Wij zullen volgend weekend dat doen omdat ik niet bij mijn ouders woon maar op school. Ik vind kerstdecoraties prachtig. ik heb eindelijk mijn cadeau kunnen kiezen: een CD. ik wist niet maar gelukkig nu wel. Moet jij ook zeggen welke cadeau's je wenst te krijgen?
|
| Message 207 of 566 10 December 2008 at 4:39am | IP Logged |
Ja, ik heb dus nog geen idee wat ik zou willen hebben. Misschien wat leuke boeken in een andere taal ? Welke franse boeken kun jij aanraden ?
En ik heb nog een aanradertje. www.lang-8.com. de Nederlandse community groeit en groeit. Het is erg handig om entries daar te schrijven en door de native speakers te laten corrigeren.
Edited by Sengams on 10 December 2008 at 5:49am
|
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5887 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 208 of 566 10 December 2008 at 9:25am | IP Logged |
Sengams wrote:
Ja, ik heb dus nog geen idee wat ik zou willen hebben. Misschien wat leuke boeken in een andere taal ? Welke franse boeken kun jij aanraden ?
En ik heb nog een aanradertje. www.lang-8.com. de Nederlandse community groeit en groeit. Het is erg handig om entries daar te schrijven en door de native speakers te laten corrigeren. |
|
|
Ik lees weinig, dus boeken aanraden wordt moeilijk. Ik zal daarover denken en kijken wat we in de bibliotheek hebben. welke soort dingen lees je graag?
Dat is handgig, om een website te hebben waar native speakers je corrigeren.
|