Register  Login  Active Topics  Maps  

CRUSH or be CRUSHED: TAC 2012 (Freutsch)

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
26 messages over 4 pages: 1 2 3 4  Next >>
Crush
Tetraglot
Senior Member
ChinaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5808 days ago

1622 posts - 2299 votes 
Speaks: English*, Spanish, Mandarin, Esperanto
Studies: Basque

 
 Message 1 of 26
01 January 2012 at 2:39am | IP Logged 
So i skipped last year's TAC for a few reasons, mostly because i knew i wouldn't be able to put as much time and effort as i would've liked. This year is also pretty uncertain, but we'll see.

My main focuses this year will be (in approximate order of competence):
1. Spanish (most of my entries after this one will probably be written in Spanish)
2. French
3. German
4. Russian
5. Mandarin Chinese

I've also got two main distractions which may or may not use up some of my precious study-time:
1. Galician
2. Esperanto

If things go according to plain (which they never do), most of my effort will go into building Russian (through the excellent Princeton course) and Mandarin (FSI) and doing reading/vocabulary building in my other three languages. That probably makes me a rather useless member in the Freutsch group as most of my energy will be spent on Russian/Mandarin, but those are my priorities for now.

Super challenge movies (i counted the TV series as half, since they're generally 45-50 minutes).

汉语 (Chinese):
Quote:
LOTCH1-42     ;射雕英雄传 (Legend of the Condor Hero)
HSADS1-40     ;倚天屠龙记 (Heavenly Sword and Dragon Saber)
西游记1-13     ;Journey to the West
世界 (the world)
画笔 (mural)
東宫西宫 (east palace west palace)
颐和园 (summer palace)
Total: 51.5


Français:
Quote:
Le charme discret de la bourgeoisie
la bande à bonnot
Le fantome de la liberté
Total: 3


Castellano:
Quote:
Nueve Reinas
Salvador Puig Antic (castellano y catalán)
El Lobo (mayormente castellano)
Ya lo hiciste sin amar
Labios Rojos
Casas viejas: un documental
El cisne mudito
Un mundo maravilloso
¿Porqué perdimos la guerra civil?
España inmediata: Los anarquistas
Viva la Escuela Moderna: documental sobre Ferrer i Guardia
Buenaventura Durruti, anarquista, documental TVE2 (castellano y catalán con subtítulos en castellano)
Total: 12


Portugués:
Quote:
Carandiru (portugués, subtítulos en castellano)
Total: 1


Alemán:
Quote:
Momo (alemán)
Total: 1


Italiano:
Quote:
La Cecilia (italiano)
Total: 1


Grand Total: 69.5


And here are the books i've read since May.

Castellano:
Quote:
Platero y yo
La invención de Morel
Réquiem para un campesino español
Total: 3


Edited by Crush on 22 September 2012 at 7:29am

3 persons have voted this message useful



Crush
Tetraglot
Senior Member
ChinaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5808 days ago

1622 posts - 2299 votes 
Speaks: English*, Spanish, Mandarin, Esperanto
Studies: Basque

 
 Message 2 of 26
15 January 2012 at 9:52pm | IP Logged 
Me pregunto ¿quién habrá encontrado útil mi mensaje anterior? :P

Bueno, hace mucho que no escribo, y es pricipalmente porque no tengo mucho que decir. Supongo que debería hablar un poco sobre los métodos/cursos que pienso emplear este año para alcanzar mis metas (y lo que son mis metas), por el momento me limitaré a explicar los recursos que actualmente uso, o sea, para Mandarín:
FSI Mandarin (estoy en el segundo módulo, ¿unidad... 5?)
y memrise.com para los caracteres. Si alguien tiene alguna recomendación sobre buenos recursos para el aprendizaje de los hanzi, estaría muy agradecidx.

Los otros idiomas apenas los he tocado todavía, estoy intentando arreglar mis papeles aquí y entre todo ese trajín y mi trabajo, tengo que exprimir cada instante libre al máximo para seguir al menos con uno de mis idiomas. Ojalá todo esto se acabe pronto y puedo volver a mi rutina más o menos normal :)

En castellano, he leído un par de libros, el más recién siendo "La escuela moderna" de Francisco Ferrer i Guardia. Creo que a muchos de ustedes les gustaría, si encuentran el tiempo echenle un vistazo.
1 person has voted this message useful



numerodix
Trilingual Hexaglot
Senior Member
Netherlands
Joined 6726 days ago

856 posts - 1226 votes 
Speaks: EnglishC2*, Norwegian*, Polish*, Italian, Dutch, French
Studies: Portuguese, Mandarin

 
 Message 3 of 26
15 January 2012 at 10:14pm | IP Logged 
> Me pregunto ¿quién habrá encontrado útil mi mensaje anterior? :P

Je l'ai lis attentivement, j'éspere que ça suffit. :)

Je voudrais demander un explication du terme "papeles".
1 person has voted this message useful



ReQuest
Tetraglot
Senior Member
Netherlands
Joined 4975 days ago

200 posts - 228 votes 
Speaks: Dutch*, English, German, French
Studies: Spanish

 
 Message 4 of 26
15 January 2012 at 10:17pm | IP Logged 
Pienso que tiene una preparación buena y una lista de las lenguas muy impresionante.

(Mi castellano es probablemente con muchas influencias francéses).

Mais alors bonne chance dans cette année et je vais lire votre journal même si les russe et mandrin sont très dangereuses pour moi, il y a un risque de vouloir les apprendre moi-même.

Edited by ReQuest on 15 January 2012 at 10:17pm

1 person has voted this message useful



Crush
Tetraglot
Senior Member
ChinaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5808 days ago

1622 posts - 2299 votes 
Speaks: English*, Spanish, Mandarin, Esperanto
Studies: Basque

 
 Message 5 of 26
15 January 2012 at 11:49pm | IP Logged 
numerodix: Par "papeles" je voulais dire "les documents qui me permettent d'être ici (légalement)".
ReQuest: J'espère que tu te laisses tenter par eux ! Ah ! et faut pas que tu me parles de "vous" ;)

Merci à vous deux.
3 persons have voted this message useful



Jinx
Triglot
Senior Member
Germany
reverbnation.co
Joined 5636 days ago

1085 posts - 1879 votes 
Speaks: English*, German, French
Studies: Catalan, Dutch, Esperanto, Croatian, Serbian, Norwegian, Mandarin, Italian, Spanish, Yiddish

 
 Message 6 of 26
29 January 2012 at 12:04pm | IP Logged 
Je ne sais pas pourquoi je n'ai pas trouvé ton log jusqu'ici... mais enfin, salut Crush et bonne chance dans le/la TAC ! (Quel genre a "TAC"?)
1 person has voted this message useful



Crush
Tetraglot
Senior Member
ChinaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5808 days ago

1622 posts - 2299 votes 
Speaks: English*, Spanish, Mandarin, Esperanto
Studies: Basque

 
 Message 7 of 26
13 February 2012 at 7:06am | IP Logged 
Merci Jinx, la même chose à toi !

Je ai pas beaucoup à dire, mais quelques petites annonces, oui. Je me trouve maintenant en Chine, ça fait presque une semaine que je suis ici, et j'espère pouvoir pratiquer et améliorer mon Mandarin pendant mon séjour ici. Tout ça à part, je n'ai pas fait grand chose. Ce matin j'ai (re)commencé à étudier le russe. Pendant le vol jusqu'ici, nous avons passé par la Russie et comme j'aime le russe ! Ahh... (avec mon meilleur accent français), celui qui s'est échappé !

Mais maintenant que je suis ici, il faut vraiment que je consacre presque tout mon temps à l'étude du chinois, vu que je ne le parle presque rien ! Hier j'ai fini le seconde module d'FSI, aujourd'hui je commence le troisième.
1 person has voted this message useful



Crush
Tetraglot
Senior Member
ChinaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5808 days ago

1622 posts - 2299 votes 
Speaks: English*, Spanish, Mandarin, Esperanto
Studies: Basque

 
 Message 8 of 26
31 March 2012 at 6:46am | IP Logged 
J'ai voulu passer par ici pour vous commenter un peu des choses que j'ai fait (ou plutôt que je n'ai pas fait ;)) mais récémment j'ai eu parfois des problèmes en essayant d'ouvrir ce site web de la Chine, peut-être à cause d'une des annonces qui est bloquée ici ? Je ne sais pas, mais je vous écris maintenant de derrière un proxy. Je crois que je vais finir Module 3 d'FSI ou aujourd'hui ou demain, je sais que j'avance assez lentement mais je n'ai guère de temps pour rien faire, mes autres langues sont en train de mourir aussi peu à peu, je me suis trompé en pensant que j'aurais du temps pour moi-même ici !

Espero que todxs mis compañerxs del equipo Freutsch (y por supuesto de todos los demás equipos también) están bien, perdónenme por favor si no leo sus logs, apenas tengo tiempo para escribir esto pero intentaré ser más activx pronto, en cuanto pueda fijar una buena rutina para seguir aprendiendo o al menos manteniendo mis otros idiomas y avanzar con el mandarín (también quería estudiar ruso aquí, pero no sé si será posible :/).

Ich wünsche euch vielen Erfolg mit euren Sprachen! (Ja, ich habe fast alle mein Deutsch vergessen, entschuldigung!)

EDIT: The accented characters all showed up funny, let's see if this time they show up ok...

Edited by Crush on 31 March 2012 at 3:14pm



1 person has voted this message useful



This discussion contains 26 messages over 4 pages: 2 3 4  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3125 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.