263 messages over 33 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 25 ... 32 33 Next >>
guiguixx1 Octoglot Senior Member Belgium guillaumelp.wordpres Joined 4084 days ago 163 posts - 207 votes Speaks: French*, English, Dutch, Portuguese, Esperanto, German, Italian, Spanish Studies: Polish, Mandarin
| Message 193 of 263 18 May 2015 at 10:31am | IP Logged |
Podrías de hecho mejorar tu francés más si lo quieres, pero depende de lo que quieres
hacer con el. Quieres tener un bueno C1? O no te importa?
1 person has voted this message useful
| 1e4e6 Octoglot Senior Member United Kingdom Joined 4282 days ago 1013 posts - 1588 votes Speaks: English*, French, Spanish, Portuguese, Norwegian, Dutch, Swedish, Italian Studies: German, Danish, Russian, Catalan
| Message 194 of 263 18 May 2015 at 10:57pm | IP Logged |
Nee hoor, alle van mijn talen zijn belangrijk. Als ik C2 in het Frans kan bereiken, dan
dat is mij prima. Zeker is het dezelfde zak als ik C2 in alle van mijn talen kon. Ik doe
mijn best, maar soms voel ik me alsof ik te veel talen studeer. Maar nee, zoiets bestaat
niet.
| guiguixx1 Octoglot Senior Member Belgium guillaumelp.wordpres Joined 4084 days ago 163 posts - 207 votes Speaks: French*, English, Dutch, Portuguese, Esperanto, German, Italian, Spanish Studies: Polish, Mandarin
| Message 195 of 263 18 May 2015 at 11:42pm | IP Logged |
Denk je echt dat C2 in 5 vreemde talen (+ de talen zoals Duits) mogelijk is? Natuurlijk
hebben sommige mensen zoals Luca dat bereikt, maar hij is wel een uitzondering haha.
Bovendien, al is dat in één taal doenbaar, maar moeilijk, zou dat voor meer talen bijna
onmogelijk zijn. Ik zou al blij zijn als ik dat in mijn sterkste vreemde taal (Engels)
zou kunnen bereiken (Al weet ik niet precies waar ik tussen C1 en C2 lig).
Zal je echt proberen C2 in elk van je talen te bereiken? En wil je dat ook nog met het
Duits en de anderen? Misschien heb je dat al eerder in je log beantwoordt, maar ik heb
het niet gezien..
| 1e4e6 Octoglot Senior Member United Kingdom Joined 4282 days ago 1013 posts - 1588 votes Speaks: English*, French, Spanish, Portuguese, Norwegian, Dutch, Swedish, Italian Studies: German, Danish, Russian, Catalan
| Message 196 of 263 19 May 2015 at 1:01am | IP Logged |
Mogelijk, ja, moeilijk, zelfs meer. C2 in het Spaans zou al en droom zijn, C2 in één
meer, beter, maar klopt, men moet 150 jaar zijn om C2 in zo veel talen te bereiken. Ik
blijf studeren hoeveel ik kan, maar de werkelijkheid is dat C2 in het Spaans en één meer,
en B2 in de andere is meer dan genoeg for mij.
Het Spaans is zeker mijn sterkste taal, dus C2 hierheen is niet zo moeilijk als ik C1
ben. C2 in het Italiaans of het Nederlands zou helemaal moeilijker zijn, maar C2 en 2
talen als ik...weet het niet, 40 jaar word, is het dan bereikbaar hoor.
Ik studeer mijn talen en geniet ervan, maar C2 is alles is gek.
Edited by 1e4e6 on 19 May 2015 at 1:01am
| guiguixx1 Octoglot Senior Member Belgium guillaumelp.wordpres Joined 4084 days ago 163 posts - 207 votes Speaks: French*, English, Dutch, Portuguese, Esperanto, German, Italian, Spanish Studies: Polish, Mandarin
| Message 197 of 263 19 May 2015 at 1:15am | IP Logged |
Ik begrijp niet echt waarom je echt een C2 wilt bereiken. Ik denk dat ik C1 in het Engels ben, en eerlijk gezegd is het echt genoeg voor mij. Met mijn Engels kan ik echt alles doen wat ik wil. Ik heb niet meer genoeg (Al heb ik misschien een C2, dat kan ik niet
weten). Bovendien, het is al moeilijk om een grens te zetten tussen C1 en C2, aangezien
ze allebei echt hoog zijn. Waarom dan jarenlang studeren voor zo'n klein verschil? Is het niet genoeg om al alles in de taal te kunnen doen? Is het echt nuttig om boven het "hanteren" te gaan, naar een native-like"ness"?
Niet dat ik denk dat het totaal nutteloos is, of dat je ongelijk hebt. Ik vraag me gewoon
eens af ;) Ik heb ook al erover nagedacht het C2 te bereiken in het Engels, maar dat zou
ECHT voor het diploma zijn, alleen om een diploma van C2 op mijn CV te kunnen zetten
haha.
Edited by guiguixx1 on 19 May 2015 at 1:19am
| Message 198 of 263 19 May 2015 at 3:04am | IP Logged |
Het Spaans is voor mij heel belangrijk en is iets bijzonders, omdat ik op een deel
Spaans ben, m.a.w. ik ben gedeeltelijk Spaans. Nochtans leerde ik bijna geen Spaans
toen ik een kind was, maar deze taal blijft een deel van mij. Veel mensen uit mijn
familie zijn (of waren) Spaanstalige.
Een andere zak is ook dat mijn meeste vrienden zijn Spaanstalige mensen--d.w.z.
alhowevel ik in een Engelstalige land woon, hebben meer dan 50% van mijn vrienden zijn
moedertaal het Spaans, vooral uit Spanje en Argentinië. Ik dacht even na hoor om naar
Spanje te verhuizen, maar het dubbelnationaliteit is verboden en ze heeft...wat
problemen met zijn economie toch? 26% werkloosheit, verdomme, dat is heel jammer. En
bijna 50% werkloosheit voor de mensen tussen 18-26 jaar. Maar dit is mijn favoriete
land ter hele wereld. Argentinië ook, om daarnaar te verhuizen is iets heel anders.
Niettemin staten er hier wat reden waarvoor ik wil een C2 in het Spaans. Geen andere
taal is zo'n deel van mij.
Edited by 1e4e6 on 19 May 2015 at 3:05am
| tarvos Super Polyglot Winner TAC 2012 Senior Member China likeapolyglot.wordpr Joined 4699 days ago 5310 posts - 9399 votes Speaks: Dutch*, English, Swedish, French, Russian, German, Italian, Norwegian, Mandarin, Romanian, Afrikaans Studies: Greek, Modern Hebrew, Spanish, Portuguese, Czech, Korean, Esperanto, Finnish
| Message 199 of 263 19 May 2015 at 5:07am | IP Logged |
De reden dat je C2 wil halen is omdat zo'n taal een significant deel van je leven
uitmaakt, mijns inziens. Als je het als C2 wil definiëren moet je gewoon examen afleggen, daar is dat diploma dan ook voor. (Ik doe dat in het Russisch). Het is niet per sé nodig dat niveau te halen, maar sommige mensen krijgen een kick als ze ergens de diepte in gaan. Ik begrijp dat wel - het is een soort perfectionisme dat mensen drijft de onderste steen boven te halen. Dat is wat topsporters in principe ook doen.
Ik ben in veel talen prima tevreden met een B2-C1, ik hoef echt niet per se C2 Duits of zo. Heb ik niet nodig (mocht dat nog veranderen kan ik er altijd nog aan werken).
Maar het is wel degelijk mogelijk 4-5 C2 talen te hebben en ook de bijbehorende diplomas. Dat hebben wel meer mensen gedaan.
Edited by tarvos on 19 May 2015 at 5:08am
| Message 200 of 263 19 May 2015 at 2:42pm | IP Logged |
Ik begrijp het wel voor het Spaans, aangezien het een deel van je identiteit is, maar
ik vroeg me af voor de andere talen. Je zou graag C2 met het Nederlands willen
bereiken, al is het geen deel van je identiteit toch?
Ik heb iets dergelijks met het Engels, al is niemand van mijn familie engelstalige,
maar ik houd gewoon zoveel van het Engels, waardoor ik het zoveel gebruikt heb, dat ik
een hoog niveau heb bereikt :)
Tarvos, ik denk dezelfde als jij :) ik zou ook enorm blij zijn met B2 in al mijn
talen. Mijn doel is eigenlijk B1 in talen die ik niet echt interessant of plezant vind
(het Duits, waar een B1 gewoon nuttig zou zijn, maar ik houd er niet echt van). Voor
de andere, zoals het Spaans of het Nederlands, vind ik een B2 al genoeg. C1 en C2 zijn
voor de taal zonder wie ik niet zou kunnen leven haha. Misschien zal ik eens het met
het Spaans doen
|
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 0.6719 seconds.
DHTML Menu By Milonic JavaScript
|