566 messages over 71 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 ... 70 71 Next >>
FlorentT Triglot Senior Member Belgium Joined 6305 days ago 119 posts - 120 votes Speaks: French*, English, Italian Studies: Portuguese, Flemish, German, Hindi
| Message 106 of 566 19 April 2008 at 4:53am | IP Logged |
Het kan ook zijn dat mensen hier niet willen schrijven omdat ze studeren niet om goed te schrijven, maar om goed genoeg te praten of goed te lezen.
Motivaties kan heel verschillend zijn. Ik heb alleen Engels nodig te werken, en mijne motivatie voor andere talen is niet hetzelfde: Italiaans kan ik goed en gebruik ik als ik in Italië ben want mijn grootvader kwam uit Italië, Nederlands heb ik uit curiositeit geleerd toen ik naar België verhuisde en mijn doel is zeker niet goed te schrijven (als jullie kan lezen :-), Hindi is alleen om Bollywood filmen te verstaan want ik een grote fan ben, ezv... Ik heb een beetje in dit thread geschrijft want ik heb de discussie interessant gevonden, maar dat was mijn doel niet voor Nederlands.
En natuurlijk, ja, ik ga akkoord, het is een beetje moeilijk voor sommige mensen de echte vloeiendheid te tonen, na het bespreken van de beste theorieën :-)
1 person has voted this message useful
| Gilgamesh Tetraglot Senior Member England Joined 6227 days ago 452 posts - 468 votes 14 sounds Speaks: Dutch, English, German, French Studies: Polish
| Message 108 of 566 19 April 2008 at 7:08am | IP Logged |
Pauline wrote:
Ik ben met je eens.
Jouw geschreven nederlands is helemaal niet slecht -het tegendeel denk ik, maar we hebben een nederlander/vlaming hier nodig.
|
|
|
Ik wil anders ook wel graag helpen, hoor ;)...
| JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6107 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 111 of 566 21 April 2008 at 1:30pm | IP Logged |
Pauline wrote:
Alle dat gedoe en gepraat over het beste manier van leren, en 10 talen kunnen spreken enz is niks waard als je niet eens durft om de talen te schrijven..het kan zijn dat ze over de theorien graag willen praten en ergens anders de geleerde talen oefenen. ik twijfel hierover moet ik toch zeggen. |
|
|
FlorentT wrote:
Het kan ook zijn dat mensen hier niet willen schrijven omdat ze studeren niet om goed te schrijven, maar om goed genoeg te praten of goed te lezen..
En natuurlijk, ja, ik ga akkoord, het is een beetje moeilijk voor sommige mensen de echte vloeiendheid te tonen, na het bespreken van de beste theorieën :-) |
|
|
Gilgamesh wrote:
..Angst en gebrek aan motivatie. Het is wel jammer.. |
|
|
Deze discussie is inderdaad interessant! De theorieën over hoe men leert een taal zijn interessant maar ik kan het heel makkelijk uitpraten:je moet lezen, schrijven, luisteren, en spreken! De Multilingual Lounge is ideaal om schrijven en lezen te oefenen. Ik denk dat sommige mensen en dit forum misschien denken dat er is een "magic pill" om talen te lernen..
Edited by JW on 21 April 2008 at 1:35pm
| Volte Tetraglot Senior Member Switzerland Joined 6424 days ago 4474 posts - 6726 votes Speaks: English*, Esperanto, German, Italian Studies: French, Finnish, Mandarin, Japanese
| Message 112 of 566 21 April 2008 at 2:05pm | IP Logged |
JW wrote:
Deze discussie is inderdaad interessant! De theorieën over hoe men leert een taal zijn interessant maar ik kan het heel makkelijk uitpraten:je moet lezen, schrijven, luisteren, en spreken! De Multilingual Lounge is ideaal om schrijven en lezen te oefenen.
|
|
|
Ja. Mijn beste leraar taal denkt dat ook.
JW wrote:
Ik denk dat sommige mensen en dit forum misschien denken dat er is een "magic pill" om talen te lernen..
|
|
|
Ik denk het niet. Ik vind het idee heel vreemd.
|
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 0.4375 seconds.
DHTML Menu By Milonic JavaScript
|