FuroraCeltica Triglot Senior Member United Kingdom Joined 6850 days ago 1187 posts - 1427 votes Speaks: English*, Spanish, French
| Message 225 of 566 03 January 2009 at 3:23pm | IP Logged |
jez wrote:
FuroraCeltica wrote:
ik wil graag alles mijn vrienden dat hebben me help gegeven te danken. |
|
|
Ik wil graag al mijn vrienden die hulp hebben gegeven (be)danken. Though geboden (offered) instead of gegeven would be more common.
"Alles" means "everything".
"Al" in this case means "all of". It's often followed by a possessive adjective.
Plurals are always followed by "die" instead of "dat". So it's "mijn vrienden die". |
|
|
Dank u wel voor uw help :)
1 person has voted this message useful
|
FuroraCeltica Triglot Senior Member United Kingdom Joined 6850 days ago 1187 posts - 1427 votes Speaks: English*, Spanish, French
| Message 226 of 566 03 January 2009 at 3:24pm | IP Logged |
Jar-ptitsa wrote:
FuroraCeltica wrote:
ik wil graag alles mijn vrienden dat hebben me help gegeven te danken. |
|
|
Graag gedaan. Hoe oud ben jij, Furoraceltica? |
|
|
Ik ben 26 jarige
|
Felipe Triglot Senior Member United States Joined 6015 days ago 451 posts - 501 votes Speaks: English*, Spanish, Portuguese Studies: Italian, Dutch, Catalan
| Message 227 of 566 27 January 2009 at 5:19pm | IP Logged |
Hallo, ik ben Felipe. Ik studeer Nederlands. Ik ben kort geleden begonnen.
(please correct if there are any errors)
Edited by Felipe on 27 January 2009 at 5:20pm
|
Maikl Tetraglot Senior Member Germany Joined 6210 days ago 121 posts - 145 votes Speaks: German*, Dutch, English, Spanish Studies: Turkish
| Message 228 of 566 27 January 2009 at 5:42pm | IP Logged |
Ik ben 37.
Voor Duitsers klinkt Nederlands een beetje zoals een babytaal.
|
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5883 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 229 of 566 28 January 2009 at 10:35am | IP Logged |
Maikl wrote:
Ik ben 37.
Voor Duitsers klinkt Nederlands een beetje zoals een babytaal. |
|
|
Hoi Maikl
Dat is grappig!!! Voor de Nederlandstaligen klinkt Afrikaans zoals een babytaal, heb ik gehoord, en ik zelf vind dat die taal geschreven zeker zo uitziet. Ik ben 16, maar binnenkort 17 (op 17 februari). Ik had anderen hun leeftijd gevraagd zonder zelf te vertellen LOL!!
|
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5883 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 230 of 566 28 January 2009 at 10:38am | IP Logged |
Felipe wrote:
Hallo, ik ben Felipe. Ik studeer Nederlands. Ik ben kort geleden begonnen.
(please correct if there are any errors) |
|
|
Hoi Felip,
Volgens mij is het helemaal correct wat je daar schreef, maar een native speaker zou het beter weten.
Hoi Furoraceltica,
Hoe gaat het met jouw Nederlands en Frans? Heb je beide talen op werk nodig? Brussel is officiel tweetalig, dat weet ik wel, maar toch is dat moeilijk als buitenlander om plotseling twee talen te moeten kennen. Ben je in Brussel?
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6107 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 231 of 566 31 January 2009 at 9:54am | IP Logged |
Jar-ptitsa wrote:
Maikl wrote:
Ik ben 37.
Voor Duitsers klinkt Nederlands een beetje zoals een babytaal. |
|
|
Hoi Maikl
Dat is grappig!!! Voor de Nederlandstaligen klinkt Afrikaans zoals een babytaal, heb ik gehoord, en ik zelf vind dat die taal geschreven zeker zo uitziet. |
|
|
Ja, dat klopt. Eigenlijk staat dit grappige voorbeeld in mijn nederlandse taalboek:
Zuid-Afrika is voor vele Nederlanders een land waar men een bijna “kinderlijk taaltje” praat.
Zelf vind ik het Nederlands een heel erg gezellige taal.
|
| Message 232 of 566 31 January 2009 at 6:52pm | IP Logged |
Vind ik ook, het is een grappige taal; helemaal niet mooi maar wel leuk.
|