Maikl Tetraglot Senior Member Germany Joined 6210 days ago 121 posts - 145 votes Speaks: German*, Dutch, English, Spanish Studies: Turkish
| Message 49 of 566 20 March 2008 at 9:15am | IP Logged |
Hallo Martin,
jouw Nederlands lijkt al heel goed, heb je dan misschien nederlandse voorouders?
Is er niet ook een argentijnse actrice, Natalia Veerbeke of zo? Haar achternaam lijkt wel Nederlands.
1 person has voted this message useful
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6107 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 50 of 566 20 March 2008 at 2:18pm | IP Logged |
Maikl wrote:
Ik zou zeggen het nederlandse "er" is een beetje zoals het italiaanse "ci":
|
|
|
Bedankt voor dat vergelijking, dat klopt.
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6107 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 51 of 566 24 March 2008 at 3:35pm | IP Logged |
Dat is wel vermakelijk! Mijn nieuwe nederlandse lievelingswoord is nou "stierenpoep"
|
| Message 52 of 566 26 March 2008 at 3:09pm | IP Logged |
Ik lees een erg goed boek over nederlandse grammatica. Het is voor engelstaligen en geeft vele vergelijkings met engels en dat vind ik heel erg interessant. Hier is een link:
Dutch: A Comprehensive Grammar
Ik wil graag weten als er is een goed boek over nederlandse grammatica voor duitstaligen? Iets met vergelijkings met duits.
2 persons have voted this message useful
|
| Message 54 of 566 08 April 2008 at 1:14pm | IP Logged |
Pauline wrote:
Goede namiddag allemaal :-)
Hoewel er in de laatste 2 weken helemaal geen berichten zijn, schrijf ik effertjes om mezelf te introduceren. Ik heet Pauline, ben 16 jaar en kom uit de Wallonie. Op school krijg ik helaas nederlands niet meer en ik vrees dat ik zal vergeten wat ik vroeger had geleerd.
Misschien zouden we hier een taalspelletje kunnen beginnen of zoiets? |
|
|
Dag Pauline:
Ik wil graag een taalspelletje meemaken.
Verder, ik heb twee vraage voor je. Eerst, wat betekent "effertjes?" Dat vind ik niet in het woordenboek. Tweede, wanneer je leert Nederlands op school in Belgie, leert je ABN en ook Vlaams?
|
| Message 56 of 566 08 April 2008 at 6:44pm | IP Logged |
Pauline:
Ik vind het heel interessant wat je geschreven heeft.
Bedoelt je misschien "eventjes" in stede van "effertjes?" Nederlandse spelling is ook heel erg moeilijk voor me (maar niet zo moeilijk als Frans!).
Ik heb een beetje over me hier geschreven:
Profile. Ik vind dat Nederlands is een heel mooie taal en de Nederlanders en Belgische zijn aardige mense. Ik heb Nederland bezocht mar nooit Belgie. Wanneer ik verbeter mijn Nederlands, dan zal ik Belgie bezoeken. Ik denk dat mijn Frans is al goed genoeg want verleden zomer heb ik Quebec bezoecht en heb Frans gesproken en heb geen probleem gehad en ook heb ik drie maande in Grenoble, Frankrijk gewerkt.
|