tommus Senior Member CanadaRegistered users can see my Skype Name Joined 5858 days ago 979 posts - 1688 votes Speaks: English* Studies: Dutch, French, Esperanto, German, Spanish
| Message 1 of 3 05 January 2014 at 2:22am | IP Logged |
Esdoornblad is het Nederlandse woord voor 'maple leaf', het nationale symbool van Canada.
Mijn doel voor de TAC 2014 is een Nederlands boek per maand te lezen. Ik ben ook van plan
om het nieuws in het Nederlands te blijven te lezen. Dagelijks, ik lees De Telegraaf in
Nederland en HLN in België.
3 persons have voted this message useful
|
tommus Senior Member CanadaRegistered users can see my Skype Name Joined 5858 days ago 979 posts - 1688 votes Speaks: English* Studies: Dutch, French, Esperanto, German, Spanish
| Message 2 of 3 05 January 2014 at 9:57pm | IP Logged |
De Blauwe Diamant
Mijn boek voor januari in TAC 2014 is "De Blauwe Diamant" uit de serie van de Britse
Marine romans door Patrick O'Brian uit het zeiltijdperk. De oorspronkelijke titel in
het Engels is "The Surgeon's Mate". Het verhaal begint in Halifax in de huidige Nova
Scotia, na een zeeslag tussen een Amerikaanse en Britse oorlogsschip. De twee
belangrijke karakters in deze romans zijn Captain Jack Aubrey en zijn beste vriend Dr
Stephen Maturin, een marine chirurg. Na het vieren van een overwinning, Jack, Stephen
en Stephen's vriendin Diana wachten op vervoer op een post/passagiersschip terug naar
Engeland.
Het Nieuws (Telegraaf.nl en HLN.be)
Sinds New Year's Eve, zoals gebruikelijk, het nieuws uit Nederland is over verwondingen
door vuurwerk. Nederlanders hebben veel gezond verstand, behalve over vuurwerk. In mijn
mening is het land elke oudejaarsavond uit controle met miljoenen gevaarlijke vuurwerk
in elke straat, geëxplodeerd door miljoenen mensen onder invloed van alcohol. De schade
aan eigendommen, lichamelijk letsel en zelfs sterfgevallen zijn onbegrijpelijk voor
rationele mensen. En het nieuws uit België is ongeloof over het vuurwerk slachting in
Nederland.
1 person has voted this message useful
|
Hekje Diglot Senior Member United States Joined 4695 days ago 842 posts - 1330 votes Speaks: English*, Dutch Studies: French, Indonesian
| Message 3 of 3 06 January 2014 at 3:14am | IP Logged |
Hartelijk welkom in ons TAC team. :-)
Wat betreft die vuurwerken: ik vind het ook een wonder dat méér mensen niet dood zijn gemaakt door die vuurwerken, ze zijn overal op 1 januari. Echt te gek!
1 person has voted this message useful
|
If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 0.2349 seconds.