Register  Login  Active Topics  Maps  

Quick hello from UK

Tags: Swedish | Beginner
 Language Learning Forum : Skandinavisk & Nordisk Post Reply
Falan
Newbie
United Kingdom
Joined 5069 days ago

2 posts - 3 votes
Studies: Swedish

Message 1 of 4
11 January 2011 at 11:46pm | IP Logged 
Hi I just wanted to say hello to everyone, I come from Liverpool in the UK and hope to one day work and live in Sweden. My british girlfriend has family in Gavle and I have been there 3 times in less than 12 months now.

Jag har studera svenska bara sju manada, jag alska sverige och onska bo dar snart! Jag hoppas min svenska ar inte sa svart att vet ('is not so hard to understand' I think that actually reads 'isnt so black to know' lol I need a swedish laptop!). haha jag ar jettaledson, forlat!

My Swedish is pretty horrible as you can see but I completely love Sweden and do really hope to live and work there some day. I might post a few questions from time to time and would really appreciate any feedback to help me learn this beautiful language.

Kind regards, tack sa mycket!!

Fal

Ps. Mods move or delete this post if its in the wrong forum or not appropriate I understand thanks.
2 persons have voted this message useful

Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6706 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

Message 2 of 4
12 January 2011 at 12:21am | IP Logged 
Detta subforum er egentligen reserverad för meddelanden formulerat på ett nordiskt språk, men jag kan se att du så småningom har börjat skriva på svenska. Fortsätt så framåt - även om du inte kan skriva allting korrekt ännu.

Förresten: Snö är inte svart, men svenska är inte svårt - skillnaden är liten, men den finns!
1 person has voted this message useful

Falan
Newbie
United Kingdom
Joined 5069 days ago

2 posts - 3 votes
Studies: Swedish

Message 3 of 4
12 January 2011 at 8:24pm | IP Logged 
Iversen tack for din hjalp, jag ska prova att skriva i svenska nar jag skriva har, igen tack :)

Det blir battre nar jag har svenska tangentbord men pa det har barbar dator det har inte svenska bokstave!

skyr
Triglot
Newbie
United Kingdom
Joined 5036 days ago

15 posts - 43 votes
Speaks: English*, German, Swedish
Studies: Italian, Icelandic, Czech, Slovak, Serbian

Message 4 of 4
18 February 2011 at 8:08pm | IP Logged 
Falan wrote:
Iversen tack for din hjalp, jag ska prova att skriva i svenska nar jag skriva har, igen tack :)

Det blir battre nar jag har svenska tangentbord men pa det har barbar dator det har inte svenska bokstave!

Om ditt tangentbord har 'ALT' och numrartangenten [numberpad?]så kan du skriver de svenska bokstaverna!

Tryck på ALT och samtidigt tryck på numrarna som behövs!

ä     Alt 1 3 2
ö     Alt 1 4 8
å     Alt 1 3 4

Å     Alt 1 4 3
Ä     Alt 1 4 2

Förlåt jag kommer inte ihåg numrarna för kapital 'ö' och förlåt om min svenska är lite ringrustig!

Edited by skyr on 18 February 2011 at 8:20pm

If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register

Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0.2656 seconds.

DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.