Falan Newbie United Kingdom Joined 5069 days ago 2 posts - 3 votes Studies: Swedish
| Message 1 of 4 11 January 2011 at 11:46pm | IP Logged |
Hi I just wanted to say hello to everyone, I come from Liverpool in the UK and hope to one day work and live in Sweden. My british girlfriend has family in Gavle and I have been there 3 times in less than 12 months now.
Jag har studera svenska bara sju manada, jag alska sverige och onska bo dar snart! Jag hoppas min svenska ar inte sa svart att vet ('is not so hard to understand' I think that actually reads 'isnt so black to know' lol I need a swedish laptop!). haha jag ar jettaledson, forlat!
My Swedish is pretty horrible as you can see but I completely love Sweden and do really hope to live and work there some day. I might post a few questions from time to time and would really appreciate any feedback to help me learn this beautiful language.
Kind regards, tack sa mycket!!
Fal
Ps. Mods move or delete this post if its in the wrong forum or not appropriate I understand thanks.
2 persons have voted this message useful
|
Iversen Super Polyglot Moderator Denmark berejst.dk Joined 6706 days ago 9078 posts - 16473 votes Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian Personal Language Map
| Message 2 of 4 12 January 2011 at 12:21am | IP Logged |
Detta subforum er egentligen reserverad för meddelanden formulerat på ett nordiskt språk, men jag kan se att du så småningom har börjat skriva på svenska. Fortsätt så framåt - även om du inte kan skriva allting korrekt ännu.
Förresten: Snö är inte svart, men svenska är inte svårt - skillnaden är liten, men den finns!
1 person has voted this message useful
|
Falan Newbie United Kingdom Joined 5069 days ago 2 posts - 3 votes Studies: Swedish
| Message 3 of 4 12 January 2011 at 8:24pm | IP Logged |
Iversen tack for din hjalp, jag ska prova att skriva i svenska nar jag skriva har, igen tack :)
Det blir battre nar jag har svenska tangentbord men pa det har barbar dator det har inte svenska bokstave!
|
skyr Triglot Newbie United Kingdom Joined 5036 days ago 15 posts - 43 votes Speaks: English*, German, Swedish Studies: Italian, Icelandic, Czech, Slovak, Serbian
| Message 4 of 4 18 February 2011 at 8:08pm | IP Logged |
Falan wrote:
Iversen tack for din hjalp, jag ska prova att skriva i svenska nar jag skriva har, igen tack :)
Det blir battre nar jag har svenska tangentbord men pa det har barbar dator det har inte svenska bokstave! |
|
|
Om ditt tangentbord har 'ALT' och numrartangenten [numberpad?]så kan du skriver de svenska bokstaverna!
Tryck på ALT och samtidigt tryck på numrarna som behövs!
ä Alt 1 3 2
ö Alt 1 4 8
å Alt 1 3 4
Å Alt 1 4 3
Ä Alt 1 4 2
Förlåt jag kommer inte ihåg numrarna för kapital 'ö' och förlåt om min svenska är lite ringrustig!
Edited by skyr on 18 February 2011 at 8:20pm
|