Tupiniquim Senior Member Brazil Joined 6082 days ago 184 posts - 217 votes Speaks: Portuguese* Studies: English, Russian
| Message 9 of 49 03 November 2009 at 11:48pm | IP Logged |
Jag tyckte denna tråd handlade om Hipp Hipps "Svenska för Nybörjare": länk
Å förresten, jag heter Igor och jag är från Brasilien.
Edited by Tupiniquim on 03 November 2009 at 11:53pm
1 person has voted this message useful
|
Gusutafu Senior Member Sweden Joined 5520 days ago 655 posts - 1039 votes Speaks: Swedish*
| Message 10 of 49 03 November 2009 at 11:53pm | IP Logged |
j0ma wrote:
Hejsan !
Jag heter Jonne och jag kommer från Finland. Jag bor inte mer hemma utan i Dresden, Tyskland. Jag är 17 år gammal. Jag pratar lite svenska för jag är en finländare och vi måste studera svenskan i skolan. :) Jag är inte finlandssvensk men jag tror att dom är so lyckliga ! Dom kan förstå nästan allt i Norden, både finskan och de skandinaviska språk ! |
|
|
Ja, precis! Man borde gilla att läsa svenska i Finland eftersom svenska liknar norska och danska. Om man kan svenska och finska kan man prata med hela Norden!
|
mick33 Senior Member United States Joined 5923 days ago 1335 posts - 1632 votes Speaks: English* Studies: Finnish Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish
| Message 11 of 49 10 November 2009 at 12:16am | IP Logged |
Hej, jag vill presenterar mig. Jag heter Mick och jag bor i Amerika. Jag har studerat svenska sedan juli. Jag är en student och studera psykologi på högskola. Också tycka jag om cykling, basketboll, dans, och lära sig främmande språk. Jag pratar och skriver enda lite svenska nu, med jag skalle förbättra.
Edited by mick33 on 10 November 2009 at 1:00am
|
cordelia0507 Senior Member United Kingdom Joined 5837 days ago 1473 posts - 2176 votes Speaks: Swedish* Studies: German, Russian
| Message 12 of 49 10 November 2009 at 1:13am | IP Logged |
Hej Mick! Bra skrivet!
Below is a corrected version of your text. Unfortunately this site doesn't allow "striking" out the incorrect words or letters so you'll have to compare with the original to see what was changed. Hope this helps!
Quote:
Hej, jag vill presentera mig. Jag heter Mick och jag bor i Amerika. Jag har studerat svenska sedan juli. Jag är student och studerar (better: läser) psykologi på högskolan. Jag tycker också om cykling, basket, dans, och att lära mig främmande språk. Jag pratar och skriver bara lite svenska just nu, med jag försöker förbättra mig. |
|
|
Vad tycker du är lätt med svenska och vad är svårt?
|
mick33 Senior Member United States Joined 5923 days ago 1335 posts - 1632 votes Speaks: English* Studies: Finnish Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish
| Message 13 of 49 11 November 2009 at 1:10pm | IP Logged |
Tack så mycket, Cordelia
Jag uppsattar din rättselser, de är mycket hjälpsam.
Jag tycker svensk ordförråd är lätt, det finns någon likheter med afrikaans. Jag förväxlar ibland bokstäverna "å" med "ä" och jag skriver "år" i stället för "är" eller jag skriver "förstä" i stället för "förstå". Jag glömmer också svenska deklinationer.
|
Aucassin Diglot Newbie United States Joined 5492 days ago 22 posts - 25 votes Speaks: English*, French
| Message 14 of 49 17 November 2009 at 3:53am | IP Logged |
Hej,
Jag heter Jeff, och jag kommer från Amerika. Jag bor i Ohio. Jag lärar mig svenska sedan 2 veckor (har lärde?) Jag
är interesad av svenska, eftersom min mormors mor var från Sverige. En dag skulle jag vilja fara till Sverige (I would
like to go to Sweden one day?) Resa till Sverige?
I hope I haven't butchered this beautiful language too much. I am sudying on my own from "Teach yourself
Swedish" (old and new edition.) I don't have any audio lessons yet.
Tack så mycket!
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5846 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 15 of 49 18 November 2009 at 10:30am | IP Logged |
Jeg hedder Fasulye og jeg ikke laerer svensk, men jeg kan laese lidt / noget svensk her. Det er interressant! Fasulye
2 persons have voted this message useful
|
Guido Super Polyglot Senior Member ArgentinaRegistered users can see my Skype Name Joined 6527 days ago 286 posts - 582 votes Speaks: Spanish*, French, English, German, Italian, Portuguese, Norwegian, Catalan, Dutch, Swedish, Danish Studies: Russian, Indonesian, Romanian, Polish, Icelandic
| Message 16 of 49 24 November 2009 at 2:23am | IP Logged |
Hej! Jag heter Guido och jag är från Argentina. Jag lär mig svenska sen mai (jag har
användt Assimil, På svenska 1 och 2, Mål 1 och 2, och Nya Mål 3) och för att förbättrar
det, tittar jag varje dag på TV på svenska (www.svt.se), läser på nyheter (www.svd.se)
och försöker att tänka på svenska varje dag.
Jag studerade för att vara tyskaöversättare, men jag lämnade karriären eftersom jag
gillade den inte, och nu letar jag efter ett jobb. Jag ska tydligen följa en andra
karriär: Reseagent (jag ska börja nästa år :D).
Edited by Guido on 24 November 2009 at 2:54am
|