Register  Login  Active Topics  Maps  

Svenska för nybörjare - Lätt svenska!

Tags: Swedish | Beginner
 Language Learning Forum : Skandinavisk & Nordisk Post Reply
49 messages over 7 pages: 1 2 3 4 5 6
Nika33a
Triglot
Newbie
Sweden
Joined 5281 days ago

9 posts - 9 votes
Speaks: Serbo-Croatian*, English, Swedish

Message 49 of 49
10 June 2010 at 5:56pm | IP Logged 
Hej,

Jag kom till Sverige för två år sedan, pluggat jättemycket och blivit klar med svenska som andra språk. Det var mycket spännande resa och jag har lärt mig massor av nya saker om Sverige och livet här. För mig är väldigt intressant att lära ett nytt språk särskild var det i början eftersom allt var obekanta och annorlunda.Nu är det faktiskt lättare men det finns fortfarande andra utmaningar att behärska språket på ett avancerad nivå.
Att lära sig en nytt språk ordenligt tar tid, energi och mycket hård arbete och det är processen som aldrig slutar.Så självklart kommer jag att plugga vidare och utveckla språkkunskap så mycket så möjligt. Det gör jag med att läsa massor av tidningar, lyssnar på radio, tittar på svensk tv program, kommunicera med människor och ha det roligt med allt jag gör. Det är nyckel till lycka och succé och man måste övertyga sig själv att inlärningsprocess är ett sätt att ha det kul. Jag hoppas att ni håller med :)
Låt oss snacka språk.

1 person has voted this message useful

This discussion contains 49 messages over 7 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6

If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register

Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0.0938 seconds.

DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.