Rincewind Tetraglot Newbie Brazil Joined 4691 days ago 19 posts - 35 votes Speaks: Portuguese*, English, Spanish, French Studies: German, Russian
| Message 1 of 6 24 February 2012 at 12:22pm | IP Logged |
Hello,
I've been reading the forum for a while, and have finally decided to register.
I'm a native Brazilian Portuguese speaker with a college degree in English language and literature, but I also speak French, German, Spanish, Italian, Russian and Japanese in varying levels, and I'm looking to improve these languages and learn new ones.
I learn languages mostly for reading, since I love literature, but that doesn't mean I can't speak them. I do my best to learn every aspect of each language.
I'm currently focussing on enlarging my French and German vocabulary by reading classic literature in these languages, and I'm also learning Russian from a couple of sources, including the Princeton Russian Course.
That's about it for now.
Nice to meet y'all.
1 person has voted this message useful
|
fabriciocarraro Hexaglot Winner TAC 2012 Senior Member Brazil russoparabrasileirosRegistered users can see my Skype Name Joined 4706 days ago 989 posts - 1454 votes Speaks: Portuguese*, EnglishB2, Italian, Spanish, Russian, French Studies: Dutch, German, Japanese
| Message 2 of 6 24 February 2012 at 12:33pm | IP Logged |
Fiquei impressionado! Parabéns por todas suas línguas! E bem-vindo ao fórum =)
|
Rincewind Tetraglot Newbie Brazil Joined 4691 days ago 19 posts - 35 votes Speaks: Portuguese*, English, Spanish, French Studies: German, Russian
| Message 3 of 6 24 February 2012 at 1:10pm | IP Logged |
Obrigado, Fabrício.
As minhas línguas não são lá essas coisas: o inglês e o francês são respeitáveis; o alemão ainda precisa de muito vocabulário, apesar de eu já conhecer bem a gramática; o Italiano e o espanhol são idiomas nos quais eu tenho bom conhecimento, mas somente passivo, fruto de muita leitura; já o russo eu venho estudando lentamente há uns 3 ou 4 meses e o japonês é uma língua que eu estudei há muitos anos e que acabou sumindo da memória, mas que pretendo retomar no futuro.
Parabéns pelo blog. Não deixe de atualizá-lo, é esse tipo de iniciativa que falta no Brasil. Tem muita gente interessada nos big five (inglês, espanhol, francês, Italiano e alemão), mas parece que pouca gente estuda outros idiomas aqui.
ps.: Você é da família Carraro, da vinícola Lídio Carraro? Suponho que não, mas como eu adoro vinho, não pude deixar de perguntar. :)
Edited by Rincewind on 24 February 2012 at 1:11pm
|
fabriciocarraro Hexaglot Winner TAC 2012 Senior Member Brazil russoparabrasileirosRegistered users can see my Skype Name Joined 4706 days ago 989 posts - 1454 votes Speaks: Portuguese*, EnglishB2, Italian, Spanish, Russian, French Studies: Dutch, German, Japanese
| Message 4 of 6 24 February 2012 at 3:17pm | IP Logged |
Legal, cara! Continue assim então =) Eu estudo russo já há algum tempo, e apesar de ser uma língua linda, é igualmente problemática para ser aprendida (ao menos em comparação com outras como inglês, Italiano, francês, etc).
Obrigado! Eu pretendo lançar a 3ª aula ainda essa semana, mas esse final/começo de ano estive muito sem tempo, por isso a demora.
PS: Não que eu saiba hahaha mas já conheci tantos "Carraro" aqui no Brasil que não duvido que seja algum primo distante =)
|
Cavesa Triglot Senior Member Czech Republic Joined 5000 days ago 3277 posts - 6779 votes Speaks: Czech*, FrenchC2, EnglishC1 Studies: Spanish, German, Italian
| Message 5 of 6 25 February 2012 at 4:02pm | IP Logged |
Welcome to the forum. I love both your impressive language list and the nickname :-)
|
| Message 6 of 6 25 February 2012 at 4:13pm | IP Logged |
Thank you. :-)
I see you're a TP fan.
|