96 messages over 12 pages: 1 2 3 4 5 6 7 ... 2 ... 11 12 Next >>
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5847 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 9 of 96 18 January 2009 at 2:54pm | IP Logged |
JW wrote:
Als je vergelijk dingen die helemaal verschillend zijn:
Nederlands: vergelijk je appels met peren
Vlaams: vergelijk je appels met citroenen
Wat denken jullie erover? |
|
|
In het Duits zegt men ook "Aepfel mit Birnen vergleichen". Hoe men het in Vlaams zegt, is voor mij nieuw. Maar ik ken de specifiek Vlaamse woordenschat nauwelijks.
Fasulye-Babylonia
Edited by Fasulye on 18 January 2009 at 2:55pm
1 person has voted this message useful
| JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6122 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 10 of 96 18 January 2009 at 3:18pm | IP Logged |
Fasulye wrote:
In het Duits zegt men ook "Aepfel mit Birnen vergleichen". |
|
|
Ah interessant!
In het Engels zegt men "to compare apples and oranges"
In het Frans zegt men " "comparer des choux et des carottes"
In her Spaans zegt men "comparar peras con manzanas"
In het Italiaans zegt men "mischiare capre e cavoli"
|
Iversen Super Polyglot Moderator Denmark berejst.dk Joined 6703 days ago 9078 posts - 16473 votes Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian Personal Language Map
| Message 11 of 96 19 January 2009 at 1:59pm | IP Logged |
In het Deens zegt men "sammenligne Rundetårn og et tordenskrald" (de ronde toren en een donderslag, - de toren is een 50 m hooge gebouw van konig Christian IV)
| JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6122 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 12 of 96 19 January 2009 at 2:18pm | IP Logged |
Iversen wrote:
In het Deens zegt men "sammenligne Rundetårn og et tordenskrald" (de ronde toren en een donderslag, - de toren is een 50 m hooge gebouw van konig Christian IV) |
|
|
Heel erg interessant. Ik heb een foto gevonden:
| Akbaboy Hexaglot Newbie United States Joined 5788 days ago 35 posts - 36 votes Speaks: English*, German, Portuguese, Cantonese, Catalan, French Studies: Mandarin, Spanish, Dutch
| Message 13 of 96 19 January 2009 at 2:27pm | IP Logged |
Is mijn Nederlands goed? Ik ben nog steeds Nederlands leren .....
Edited by Akbaboy on 19 January 2009 at 6:26pm
2 persons have voted this message useful
| Maikl Tetraglot Senior Member Germany Joined 6225 days ago 121 posts - 145 votes Speaks: German*, Dutch, English, Spanish Studies: Turkish
| Message 14 of 96 27 January 2009 at 5:53pm | IP Logged |
Akbaboy wrote:
Is mijn Nederlands goed? Ik ben HET nog steeds AAN'T leren ..... |
|
|
Je/Men raakt nooit uitgeleerd!
you live and learn.
| Grytolle Tetraglot Newbie Sweden Joined 5776 days ago 8 posts - 12 votes Speaks: Swedish*, Flemish, English, Dutch Studies: German
| Message 15 of 96 01 February 2009 at 10:16am | IP Logged |
Hallo, iedereen!
Ik ben Johan, en ik kom uit Zweden. Ik leer Belgisch Nederlands - op dit moment de variëteiten AN, tussentaal en Antwerps.
Sorry dat mijn presentatie een beetje kort door de bocht is.
(bedankt voor de correctie)
(Ohja... Is het mogelijk voor mij om een dialect toe te voegen in mijn taalprofiel hier?)
Edited by Grytolle on 01 February 2009 at 10:54am
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5847 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 16 of 96 01 February 2009 at 10:40am | IP Logged |
Grytolle wrote:
Hallo, iedereen!
Ik ben Johan, en ik kom uit Zweden. Ik leer Belgisch Nederlands - op dit moment de variëteiten AN, tussentaal en Antwerps.
Sorry dat mijn presentatie een beetje kort uit de bocht is.
(Ohja... Is het mogelijk voor mij om een dialect toe te voegen in mijn taalprofiel hier?) |
|
|
Hoi Johan, welkom hier bij ons!
AN = dat wordt nu genoemd Standaard Nederlands, en in België spreekt men Vlaams. Het Antwerps is dus de dialect van de stad Antwerpen. Wat "tussentaal" is, dat begrijp ik niet. Volgens mij kun je geen Nederlandse of Vlaamse dialecten toevoegen aan je taalprofiel. Heb je specifiek geluidsmateriaal om de typisch Belgische uitspraak inteoefenen? Ik ben in de jaren 80 met het leren van het Nederlands begonnen en mijn uitspraak orienteert zich aan het Standaard Nederlands. Met Nederland heb ik veel contact, maar met België nauwelijks.
Correctie: Men zegt "kort door de bocht".
Fasulye-Babylonia
Edited by Fasulye on 01 February 2009 at 10:45am
|
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 0.3594 seconds.
DHTML Menu By Milonic JavaScript
|