Register  Login  Active Topics  Maps  

German, C2+ (correspondence course)

Tags: Tutor | Writing | German
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
68 messages over 9 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 8 9
polyglossia
Senior Member
FranceRegistered users can see my Skype Name
Joined 5395 days ago

205 posts - 255 votes 
Speaks: French*

Message 65 of 68
14 May 2011 at 1:08pm | IP Logged 
According to what your "teacher" said, it looks like to me that he just want you to go more in-depth with your essay... As for the "Fehler", well, you're not supposed to be a native-speaker, are you?

Viel Glück !! And remember : if there's no more fun in learning a language, there's no need to learn it anymore !! :)))

Edited by polyglossia on 14 May 2011 at 1:08pm

1 person has voted this message useful

Sunja
Diglot
Senior Member
Germany
Joined 6076 days ago

2020 posts - 2295 votes 
1 sounds
Speaks: English*, German
Studies: French, Mandarin

Message 66 of 68
14 May 2011 at 5:36pm | IP Logged 
polyglossia wrote:
As for the "Fehler", well, you're not supposed to be a native-speaker, are you?

Unfortunately, if the Fehlerquote is too high, I won't make enough points to pass the essay.

polyglossia wrote:
And remember : if there's no more fun in learning a language, there's no need to learn it anymore !! :)))

Thanks! I agree about the "having fun" part, but after 10 years I think I can stand a little push. Otherwise I risk hitting a comfortable plateau in German, where I don't feel the need to improve anymore. I didn't realize how many mistakes I make in the langugage until I started writing..

Sunja
Diglot
Senior Member
Germany
Joined 6076 days ago

2020 posts - 2295 votes 
1 sounds

Message 67 of 68
14 May 2011 at 6:07pm | IP Logged 
okay, get ready for some major Fehleranalyse!! I may clean this up later so that it's easier to read, but apparantly most of my mistakes are meine Ausdrucksweise and simple declension. This was the Aufsatz I sent to Lang-8. The mistakes in declension and the agreement bet. subject/verb should be easy to repair -- all I have to do is proofread better.

Ausdruck, 5 Fehler

Beispiele:

* Es ist als ob, man glaubt, er könne fliegen.
* Das ist so, als ob man glaubt, man könne fliegen.

* Es wäre als ob
* Es wäre so, als ob

Deklination, 5 Fehler

Beispiele:
die junge Menschen ----) die jungen Menschen

zwingen ihre Körper ----) zwingen ihre Körpern

Präposition + Obj., 3 Fehler

Beispiele:

zu + Dativ,
Sie zwingen ihre Körper zu ein unmögliches Ideal, das die meisten von uns für nicht normal halten würden.
----) ...zu einem unmöglichen Ideal,...

auf + Akk.   
auf Jugendlichen ----) auf Jugendliche

gegen + Akk.
gegen dieser Krankheit vertreten -----)gegen diese Krankheit vertreten

Wortwahl, 3 Fehler

Beispiele:

Anlockung ----) Verlockung
Erbgüter -----) genetisch vererbte Eigenschaften
verhungern ihren Körper ----) aushungern

Übereinstimmung in Numerus und Person zwischen dem Subjekt des Satzes und dem flektierten (finiten) Verb., 3 Fehler

zB. Haute Couture ist an erster Stelle ein millardenschweres Geschäft und die Models, die uns die Mode vorführt, sind keine gute Vorbilder.
----) vorführen

Satzbau, 1 Fehler

Adjektivsteigerung, 1 Fehler
kräftiger Typen   ----) kräftigere Typen

In addition to that I tutored today two Schülern der gymnasialen Unterstufe (I guess that's Kl.7) and through them I could brush up on Kommasetzung and Bestimmung der Satzteilen. I love grammar (obviously!) so I've never had a problem with the stuff they were learning.

EDIT: I'm gonna do another Aufsatz for Lang-8. This was a good idea!

Edited by Sunja on 14 May 2011 at 6:16pm

Sunja
Diglot
Senior Member
Germany
Joined 6076 days ago

2020 posts - 2295 votes 
1 sounds

Message 68 of 68
29 May 2011 at 12:34pm | IP Logged 
ei, ich hinke ein bisschen hinterm plan her. ich hab in den letzten zwei wochen überhaupt nichts gemacht, es gab eine Kindergeburtstag und der Mann von meiner besten Freundin ist ganz plötzlich gestorben und wenn das nicht schon genug wäre, habe ich meinen Finger auch verletzt. heute war ich beim (Notfall) Chirurg und nachdem er am Finger ein bisschen rumgefummelt hat, hat er gesagt, dass es nicht si schlimm sei -- nichts ist gebrochen. Das war schon mal gut zu hören, und dann habe ich den Finger gewickelt bekommen. ich habe jetzt einen ganz -besonderen- aufgehobenen Zeigefinger (hätte natürlich schlimmer sein können..) Das erschwert das Tippen ungemein, ich bin nämlich ganz flott bei dem 10-Finger system -- jetzt kann ich nur mit neun arbeiten, weil ich sonst mit dem fetten Verband 3 Tasten treffen würde.

+seufz+

abwarten! :)

PS: es ist mir ein rätsel, wie ich mich verletzt habe. es klingt vielleicht blöd, aber ich glaub es liegt schon ein paar wochen her, als ich mein fahrrad reparieren wollte und mit dem schlüssel das gelenkt geprelled hab... wird weiter untersucht,,

Edited by Sunja on 29 May 2011 at 1:22pm

This discussion contains 68 messages over 9 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8

If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register

Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0.1914 seconds.

DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.