Josquin Heptaglot Senior Member Germany Joined 4836 days ago 2266 posts - 3992 votes Speaks: German*, English, French, Latin, Italian, Russian, Swedish Studies: Japanese, Irish, Portuguese, Persian
| Message 353 of 370 15 July 2012 at 10:54pm | IP Logged |
prz_ wrote:
Rätt. T.ex. i ryska och persiska är « » (guillemets) och i polska „ ”. Men jag borde ha skrivit "citationstecken" |
|
|
Det finns en sammanfattning av citationstecken i flera språk i den tyska Wikipedian: Anführungszeichen.
1 person has voted this message useful
|
Gioiadivivere Diglot Newbie Joined 4457 days ago 1 posts - 1 votes Speaks: Finnish*, English Studies: Swedish, French, German
| Message 354 of 370 06 September 2012 at 7:45pm | IP Logged |
Hej på alla!
Jag har studerat några kurser i svenska (för några år sen) men när kurserna tog slut,
hade jag inga möjligheter att använda språket. Jag vill inte glömma sakerna jag har redan
lärt mig :D Så det skulle vara jättefint om jag kunde övä mina kunskaper här för att bli
bättre!
|
sans-serif Tetraglot Senior Member Finland Joined 4551 days ago 298 posts - 470 votes Speaks: Finnish*, English, German, Swedish Studies: Danish
| Message 355 of 370 07 September 2012 at 4:04pm | IP Logged |
Välkommen till forumet Gioiadivivere!
Jag befann mig i en liknande situation som du för ett år sen och till min glädje kan jag
berätta dig att det har varit lättare än jag nånsin trodde att förbättra min svenska. Man
kommer långt med tvångsvenskan. :-) Nu kvarstår det bara att läsa, lyssna och kommunicera
på svenska så mycket som möjligt; den roliga delen alltså!
Hoppas att du trivs.
|
chalne Newbie Sweden chavrilsmokvil.wordp Joined 4603 days ago 14 posts - 14 votes Speaks: English
| Message 356 of 370 07 September 2012 at 6:36pm | IP Logged |
Hej Alla:
Nu studerar jag svenska i sverige. Jag bor i Svängsta med min man och två katter. Trevlig att träffar alla och studerar tillsamman.
Kram
Edited by chalne on 07 September 2012 at 6:36pm
|
Ari Heptaglot Senior Member Norway Joined 6574 days ago 2314 posts - 5695 votes Speaks: Swedish*, English, French, Spanish, Portuguese, Mandarin, Cantonese Studies: Czech, Latin, German
| Message 357 of 370 07 September 2012 at 8:31pm | IP Logged |
Hejsan, chalne! Välkommen till HTLAL! Hoppas att du kommer att trivas!
|
caam_imt Triglot Senior Member Mexico Joined 4854 days ago 232 posts - 357 votes Speaks: Spanish*, EnglishC2, Finnish Studies: German, Swedish
| Message 359 of 370 07 April 2013 at 11:11pm | IP Logged |
Hej!
här finns det ännu en andra svenskstuderande på HTLAL. Fastän började jag att lära mig
svenska endast förra hösten, jag skulle vilja både öva och förbättra min skriftlig
färdighet. Jag hoppas att den här diskussionen blir aktiv igen!
|