Sprachprofi Nonaglot Senior Member Germany learnlangs.comRegistered users can see my Skype Name Joined 6461 days ago 2608 posts - 4866 votes Speaks: German*, English, French, Esperanto, Greek, Mandarin, Latin, Dutch, Italian Studies: Spanish, Arabic (Written), Swahili, Indonesian, Japanese, Modern Hebrew, Portuguese
| Message 1 of 4 05 March 2009 at 8:09pm | IP Logged |
This is a place to read "Der Vorleser" (The Reader, by Bernhard Schlink) together and to discuss it. Please post unrelated things in the other Multilingual Lounge threads or your personal language-learning log. To learn more about HTLAL's book clubs, read this thread.
You want to participate? Here's how:
1. Get the book, either in the original German or in a language of your choice. You can probably find it in a local book store, as this book has just been turned into a movie. Or you can definitely find it in an online book store.
2. Start reading.
3. Post a lot, preferably in German, though other languages are welcome. Tell us what you just read, what you expect to happen next, how you like the book so far, what words or sentences you have trouble with, what method (if any) you are using to go through the book, or anything else you want to share.
4. Try to finish the book within a month. The group will start reading the book on March 5th 2009.
5. Prepare for the next book. Next month's German book hasn't been decided yet, so please post your suggestions in this thread.
Enjoy!
1 person has voted this message useful
|
Rameau Triglot Senior Member Germany Joined 6098 days ago 149 posts - 258 votes 4 sounds Speaks: English*, GermanC1, Danish Studies: Swedish, French, Icelandic
| Message 2 of 4 07 March 2009 at 3:14pm | IP Logged |
Ich habe dieses Buch gestern aus der Bibliothek geliehen, obwohl ich noch nicht angefangen haben, es zu lesen. Was mir aber auffiel war wie klein das Buch ist. Es war eigentlich eine Überraschung für mich--aus irgendeinem Grund erwartete ich etwas viel längeres als diesen schmalen Band. Ich weiß nicht warum ich mir das Buch so vorgestellt habe--es klingt einfach wie ein langes Werk. Aber das ist ja kein Problem--auf jeden Fall wird es nicht so schwierig zu Ende zu lesen innerhalb eines Monats.
Tja, ich dachte ich soll das eben erwähnen. Hoffentlich werde ich nächstes mal etwas über die eigentlichen Inhalte zu sagen haben...
|
JonB Diglot Senior Member United Kingdom Joined 6256 days ago 209 posts - 220 votes Speaks: English*, German Studies: Italian, Dutch, Greek
| Message 3 of 4 07 March 2009 at 4:23pm | IP Logged |
Ja, es hat weniger als 100 Seiten, glaube ich. (Also Novelle eher als Roman.)
(Ich hab nur ein bisschen darin geblättert, aber die Geschichte sieht auf alle Fälle sehr unterhaltsam aus!)
|
Hencke Tetraglot Moderator Spain Joined 6885 days ago 2340 posts - 2444 votes Speaks: Swedish*, Finnish, EnglishC2, Spanish Studies: Mandarin Personal Language Map
| Message 4 of 4 16 March 2009 at 6:50pm | IP Logged |
Ich habe dieses Buch bei Amazon bestellt und gerade erhalten. Sehr dick ist es ja nicht aber meines hat jedenfalls 207 Seiten. Ich habe eine Menge andere Sachen vor und weiss nicht genau wann ich eigentlich mit dem Lesen anfangen kann.
Ich hätte auch lieber etwas vom Inhalt gesagt. Wahrscheinlich war die Absicht hier über interessantere Dinge zu reden als wieviele Seiten es hat, he he :o).
Edited by Hencke on 16 March 2009 at 6:51pm
|