Register  Login  Active Topics  Maps  

Marya’s log - TAC 2013 Viking Team

Tags: Norwegian
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
57 messages over 8 pages: 13 4 5 6 7 8 Next >>
Marya
Diglot
Groupie
Poland
languagewanderer.com
Joined 4414 days ago

62 posts - 77 votes 
Speaks: Polish*, English
Studies: Russian, Norwegian

Message 9 of 57
20 December 2012 at 8:54pm | IP Logged 
Hei :)
I haven't been updating my log for quite some time but I've been studying Norwegian. I'd like to share with you what I wrote in Norwegian. It's a short speech, let's say, which I wrote without consulting the dictionary so that I can check how much I can express by myself :)
Hei,jeg bor i en pen by som ligger i Nord -Polsk, sor fra Norge. Jeg er student, jeg studerer englesk på univeristetet. Jeg er interresert mest i fremmed språk og det er defor jeg har begynt å studere norsk. Jeg begynte å lære det språk for to måneder siden. Jeg tror at norsk er et veldig fint språk men utalen kan være problematisk, forstår du, morsmållet  mitt er veldig forskjellig fra norsk. Jeg prøver å studere hver dag men det er slitsomt iblant fordi av of til er jeg tørst og jeg føler meg dårlig og jeg har mye å gjore men jeg synes at det er viktig å studere ofte. På den måten kan man lære mye. Jeg er klar over at det løner seg å studere. Dessuten det er en gammelt ordspråk som sier: øvelse gjør mester. Jeg trot at det er sant.
1 person has voted this message useful

Marya
Diglot
Groupie
Poland
languagewanderer.com
Joined 4414 days ago

62 posts - 77 votes 

Message 10 of 57
20 December 2012 at 9:15pm | IP Logged 
Today I definitely feel like studying Norwegian so I came up with another short text.
Et essay om Norge.
Jeg vil gjerne dra til Norge fordi jeg har aldri vært der. Jeg tror at det er et interresert og pent land. Det er derfor jeg har kjøpt flybilletter til Oslo og jeg skal reise der med vennen min. Jeg er sikker på at vi skal her det moro. Jeg planlegger å beyndre gamlebyen og se på pen naturen. Jeg har lest at i Norge er det fjorder, høy fjellet og store skoger og mange kommer til det land for å oppleve fantastisk naturen. Dessuten, det er massenvis av nordmenn som har hytta på for eksempler Sørlandet og på fjellet. Nauren kan være dramatisk der, av of til er det cald og mørkt langs kysten men det kan være varmt og tørt inne i landet.

daegga
Tetraglot
Senior Member
Austria
lang-8.com/553301
Joined 4521 days ago

1076 posts - 1792 votes 
Speaks: German*, EnglishC2, Swedish, Norwegian
Studies: Danish, French, Finnish, Icelandic

Message 11 of 57
20 December 2012 at 9:50pm | IP Logged 
Marya,

I've seen you made the same spelling error in two of your post, so I suppose it's not a typo.
It should be "jeg er interessert", not "jeg er interresert".
I find a spell checker very helpful for writing because it gives you immediate feedback and helps to get rid of those little mistakes on the lexical level. The browser Opera for example has a very good built-in spell checker and it's easy to load dictionaries for the Scandinavian languages (Opera is a Norwegian company by the way - so their Norwegian spell checker must be good *g*).

Marya
Diglot
Groupie
Poland
languagewanderer.com
Joined 4414 days ago

62 posts - 77 votes 

Message 12 of 57
20 December 2012 at 10:10pm | IP Logged 
Many thanks. I'll try to follow your advise :)Actually I use Opera. Where can I find this spell-checker?

daegga
Tetraglot
Senior Member
Austria
lang-8.com/553301
Joined 4521 days ago

1076 posts - 1792 votes 
Speaks: German*, EnglishC2, Swedish, Norwegian
Studies: Danish, French, Finnish, Icelandic

Message 13 of 57
20 December 2012 at 11:14pm | IP Logged 
right-click on a text field --> "spell checking" (or whatever it's called, I use the German version) on the bottom of the pop-up menu should be checked (if not, check it)
beneath in the same menu, there is the menu item "dictionaries", where you can select one of the installed ones (or install a new one)
Whenever you make a mistake in writing, there will be this red wavy line beneath the word in question. If you right-click on the word, you get suggestions for the right spelling.

Kez
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 4357 days ago

181 posts - 212 votes 
Speaks: Dutch*, English
Studies: Swedish

Message 14 of 57
03 January 2013 at 11:51am | IP Logged 
Good luck with Norwegian!

It's funny that i'm able to understand quite alot of what you write in Norwegian just
because i'm learning Swedish, those 2 sure look a lot like eachother. Might even be a
nice idea to pick up Norwegian when i'm "done" with Swedish.

I'm looking forward to follow your progress! Best of luck!

Solfrid Cristin
Heptaglot
Winner TAC 2011 & 2012
Senior Member
Norway
Joined 5334 days ago

4143 posts - 8864 votes 
Speaks: Norwegian*, Spanish, Swedish, French, English, German, Italian
Studies: Russian

Message 15 of 57
03 January 2013 at 3:11pm | IP Logged 
Lots of luck with your Norwegian studies - strangely enough Norwegian seems to be one the really popular languages here this year, together with Russian.

Feel free to ask if there is anything you find puzzling :-)
2 persons have voted this message useful

pesahson
Diglot
Senior Member
Poland
Joined 5728 days ago

448 posts - 840 votes 
Studies: French, Portuguese, Norwegian

Message 16 of 57
08 January 2013 at 12:01pm | IP Logged 
Marya wrote:

Listening to Norwegian songs. Here is a link to one of them:
http://www.youtube.com/watch?v=sFTl1LGJEp0
I picked this one for a reason; the lyrics are quite easy to follow so after 3-4 weeks
of studying I was able to understand it. I recommend it to people who have already
started learning Norwegian.

regards! :)

I've been listening a lot to this song in the past couple of days. I'm not into pop much but doing it for language reasons is always justified ;).
Do you have any other music recommendations? So many Norwegian musicians choose to sing in English I have a hard time finding songs.

2 persons have voted this message useful

This discussion contains 57 messages over 8 pages: << Prev 13 4 5 6 7 8  Next >>

Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0.5313 seconds.

DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.