Register  Login  Active Topics  Maps  

Marya’s log - TAC 2013 Viking Team

Tags: Norwegian
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
57 messages over 8 pages: 13 4 5 6 7 8 Next >>
Marya
Diglot
Groupie
Poland
languagewanderer.com
Joined 4414 days ago

62 posts - 77 votes 
Speaks: Polish*, English
Studies: Russian, Norwegian

Message 9 of 57
20 December 2012 at 8:54pm | IP Logged 
Hei :)
I haven't been updating my log for quite some time but I've been studying Norwegian. I'd like to share with you what I wrote in Norwegian. It's a short speech, let's say, which I wrote without consulting the dictionary so that I can check how much I can express by myself :)
Hei,jeg bor i en pen by som ligger i Nord -Polsk, sor fra Norge. Jeg er student, jeg studerer englesk på univeristetet. Jeg er interresert mest i fremmed språk og det er defor jeg har begynt å studere norsk. Jeg begynte å lære det språk for to måneder siden. Jeg tror at norsk er et veldig fint språk men utalen kan være problematisk, forstår du, morsmållet  mitt er veldig forskjellig fra norsk. Jeg prøver å studere hver dag men det er slitsomt iblant fordi av of til er jeg tørst og jeg føler meg dårlig og jeg har mye å gjore men jeg synes at det er viktig å studere ofte. På den måten kan man lære mye. Jeg er klar over at det løner seg å studere. Dessuten det er en gammelt ordspråk som sier: øvelse gjør mester. Jeg trot at det er sant.
1 person has voted this message useful

Marya
Diglot
Groupie
Poland
languagewanderer.com
Joined 4414 days ago

62 posts - 77 votes 

Message 10 of 57
20 December 2012 at 9:15pm | IP Logged 
Today I definitely feel like studying Norwegian so I came up with another short text.
Et essay om Norge.