Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5844 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 1 of 3 16 May 2015 at 11:14am | IP Logged |
Hej!
DK: Jeg bruger min ny computer, men desvaerre kan jeg ikke genfinde mer min "Virtual
Keyboard" med mange keyboards i forskellige sprog. Den er ikke fra Windows, men fra en
tysker, en privat person. Kan I give mig linken?
Fasulye
Edited by Fasulye on 16 May 2015 at 11:23am
1 person has voted this message useful
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5844 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 2 of 3 16 May 2015 at 10:01pm | IP Logged |
Fasulye wrote:
Hej!
DK: Jeg bruger min ny computer, men desvaerre kan jeg ikke genfinde mer min "Virtual
Keyboard" med mange keyboards i forskellige sprog. Den er ikke fra Windows, men fra en
tysker, en privat person. Kan I give mig linken?
Fasulye |
|
|
Haha, nu trenger jeg ingen "Virtual Keyboard" mer! :) Min Skypie Lasse underviste mig,
hvordan jeg kan konifgurere det, at jeg kan skifte keyboards: Jeg taster ind "Ctrl plus 1"
for dansk eller norsk og "Ctrl plus 0" for tysk. Nu kan jeg flydende skrive æøå, åøæ osv.
Jeg bruger "Windows 8.1 her.
Fasulye
Edited by Fasulye on 16 May 2015 at 10:02pm
1 person has voted this message useful
|
cords05 Diglot Newbie United Kingdom Joined 3337 days ago 15 posts - 20 votes Speaks: English, Swedish* Studies: Russian
| Message 3 of 3 07 October 2015 at 12:22am | IP Logged |
Hi Fasulye - Why don't you simply install the Danish keyboard straight in Windows? Then add a shortcut to switch between this and your regular layout. You simply have to know where the keys are different between your regular layout and the Danish.
I think it's only a few keys that are in different position. Maybe four or five....
For example, I have UK English, Swedish, Russian and German installed. I click Ctrl+Shift to rotate between the three.
Using the Russian one was a bit tricky at first, because I did not have the Russian layout on the actual keyboard. But I soon learned where the keys was, and now I can touch type in Russian.
2 persons have voted this message useful
|