JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6122 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 81 of 566 13 April 2008 at 9:38am | IP Logged |
Hoi FlorentT:
Nu praten we in drie talen, gezellig hè? Pauline heeft me heel erg veel geholpen om mijn Nederlands te verbeteren. Ik heb een vraag voor je. Waarom staat "Flemish" in jouw profiel en niet "Dutch"?
Edited by JW on 13 April 2008 at 9:41am
1 person has voted this message useful
|
FlorentT Triglot Senior Member Belgium Joined 6320 days ago 119 posts - 120 votes Speaks: French*, English, Italian Studies: Portuguese, Flemish, German, Hindi
| Message 82 of 566 13 April 2008 at 9:50am | IP Logged |
JW wrote:
Hoi FlorentT:
Nu praten we in drie talen, gezellig hè? |
|
|
Jawel!
JW wrote:
Waarom staat "Flemish" in jouw profiel en niet "Dutch"? |
|
|
Voor mij is het moeilijker Nederlands uit Nederland te begrijpen, ik heb Nederlands in België geleert... dus ik heb Vlaams gekozen, maar ja, dat kan ook Nederlands zijn... Maar dat was zeker geen politieke keuze!
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6122 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 83 of 566 13 April 2008 at 1:33pm | IP Logged |
FlorentT wrote:
JW wrote:
Waarom staat "Flemish" in jouw profiel en niet "Dutch"? |
|
|
Voor mij is het moeilijker Nederlands uit Nederland te begrijpen, ik heb Nederlands in België geleert... dus ik heb Vlaams gekozen, maar ja, dat kan ook Nederlands zijn... |
|
|
Ja, dat klopt. In de film "De Zaak Alzheimer" Ledda zegt een keer "Ik sprek Nederlands" en een andere keer "Jij kunt Vlaams met me spreken" onder verwijzing naar hetzelfde taal (wat hij spreekt).
|
FuroraCeltica Triglot Senior Member United Kingdom Joined 6865 days ago 1187 posts - 1427 votes Speaks: English*, Spanish, French
| Message 85 of 566 15 April 2008 at 11:27am | IP Logged |
Hoi,
Hoe maakt u alles het? Ik ben in de Grote Markt en Brussel geweest op de weekend. Ik heb vlaakbij daar een leuke winkel gevond
|
| Message 86 of 566 15 April 2008 at 11:56am | IP Logged |
FuroraCeltica wrote:
Hoi,
Hoe maakt u alles het? Ik ben in de Grote Markt en Brussel geweest op de weekend. Ik heb vlaakbij daar een leuke winkel gevond |
|
|
Wat voor een winkel hebt je gevonden?
|
| Message 88 of 566 15 April 2008 at 12:45pm | IP Logged |
Pauline wrote:
Hier schijnt de zon :-) eindelijk, na zo veel regen!!! Is dat in brussel oook zo vandaag? Het is erg koud en ik zit buiten m et warme kleding aan maar mijn fingers vriezen LOL!! |
|
|
Hier in Florida is het 18 graad en zonnig en dat is heel erg koud voor dit jaargetij. Later on dit week zal het 27 graad zijn. Bent je ijverzuchtig?
|