Register  Login  Active Topics  Maps  

TAC- DUTCH: OBJECTIVE= NT2-II

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
57 messages over 8 pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 Next >>
woodenshoes
Diglot
Groupie
Chile
marcialearnsdutch.wo
Joined 4729 days ago

53 posts - 58 votes 
Speaks: Spanish*, EnglishC2
Studies: Dutch

 
 Message 1 of 57
09 July 2011 at 1:10am | IP Logged 
Hallo, Ik ben een chileense meisje dat nu in Nederland woont. Ik woon in een klein
dorp dat Wijhe heet (vlakbij Deventer) met mijn vriend. Hij is Nederlander. Ik wil
Nederlands leren omdat ik naar de universiteit in Utrecht wil gaan. Maar ik weet niet
de Nederlandse taal zo goed. Nu wil ik graag wat oefening doen. Kan je me helpen???
Ik wil graag met je spaans helpen.

                                                    ******

Hola, soy una chica chilena viviendo en Los Países Bajos. Vivo en una pequeña villa
llamada Wijhe (cerca de Deventer) junto a mi novio. Él es holandés. Quiero aprender
holandés, porque quiero ir a la Universidad de Utrecht. Pero mi conocimiento de la
lengua holandesa no es muy bueno. Ahora me gustaría practicar un poco. ¿¿Me puedes
ayudar?? Yo te ayudaré con gusto con la lengua española.

                                                      ******

Hi,I`am a chilean girl living in The Netherlands. I live in a small village called
Wijhe (near Deventer) with my boyfriend. Hi is dutch. I want to learn dutch, because I
want to go to the university in Utrecht. But my knowledge of the dutch language is not
so good. Now I will like to do some practice. Can you help me?? I will glad help you
with the Spanish language.

Edited by woodenshoes on 22 April 2012 at 3:59pm

1 person has voted this message useful



woodenshoes
Diglot
Groupie
Chile
marcialearnsdutch.wo
Joined 4729 days ago

53 posts - 58 votes 
Speaks: Spanish*, EnglishC2
Studies: Dutch

 
 Message 2 of 57
09 July 2011 at 1:00pm | IP Logged 
Zo daar ben ik weer!! Het is een nieuwe dag en ik wil graag wat schrijven. Het is
heel moelijk. Ik weet niet wat ik moet schrijven. Even Kijken!! Vandaag ben ik vroeg
wakker geworden omdat ik Nederlands wil studeren. Ik heb een lichte ontbijt gegeten. En
nu zit ik op mijn bed naar mijn computer te kijken. Ik heb mijn bril op en een kopje
thee. Vanavond hebben we een barbecue met vrienden. Ik vind het lekker. Wat jammer dat
onze jacuzzi is kapot, omdat het is heel koud buiten. Nou... nederlandse zomer...het
is een grote grap... het is regenen..... hahahha

____________________________________________________________
___________________________
__

Aquí estoy de nuevamente. Es un nuevo día y me gustaria escribir algo. Esto es muy
difícil. No sé que escribir. Dejenme ver!! Hoy desperté temprano, porque quiero
estudiar holandes. Tuve un desayuno liviano. Y ahora estoy sentada en mi cama mirando
mi computador. Tengo mis lentes y una taza de té. Por la tarde tendremos un asado con
amigos. Me gusta. Que pena que nuestro jacuzzi no funciona, porque hace mucho frío
afuera. Bueno... verano holandés. Es un gran chiste.... está lloviendo!!! jajajja

____________________________________________________________ _________________________
Here I`am again. I a new day and I will like to write something. This is very hard. I
don´t know what to write. Let me see!! Today I wake up early, because I want study
dutch. I had a light breakfast. And now I`am sitting in mi bed looking to my computer.
I have my glasses and a cup of tea. This evening we will have a barbecue with friends.
I like it. A pity that our hot bath is broken, because it is so cold outside. Well...
dutch summer. It is a big joke... It is raining!! jajaja

____________________________________________________________ _________________________

Can anybody help me with my Dutch and my English, but specially with my Dutch...??

Thank you...

Edited by woodenshoes on 11 July 2011 at 11:42am

1 person has voted this message useful



ReneeMona
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5175 days ago

864 posts - 1274 votes 
Speaks: Dutch*, EnglishC2
Studies: French

 
 Message 3 of 57
09 July 2011 at 2:08pm | IP Logged 
Quote:
Hallo, Ik ben een Chileense meisje dat nu in Nederland woont. Ik woon in een klein dorp dat Wijhe heet (vlakbij Deventer) met mijn vriend. Hij is Nederlander. Ik wil Nederlands leren omdat ik naar de universiteit in Utrecht wil gaan. Maar ik kan de Nederlandse taal niet zo goed spreken/schrijven. Nu wil ik graag wat oefenen. Kan je me helpen???
Ik wil graag met je Spaans helpen.


Dat gaat al goed hoor. Ik ben vooral aangenaam verast door je grip op de woordvolgorde, aangezien daar meestal de meeste fouten in worden gemaakt. Denk eraan dat de namen van landen, nationaliteiten en talen met een hoofdletter worden geschreven. Wat wil je gaan studeren in Utrecht?

Quote:
Zo daar ben ik weer!! Het is een nieuwe dag en ik wil graag wat schrijven. Het is heel moeilijk. Ik weet niet wat ik moet schrijven. Even kijken!! Vandaag ben ik vroeg wakker geworden omdat ik Nederlands wil studeren. Ik heb een licht ontbijt gegeten en nu zit ik op mijn bed naar mijn computer te kijken. Ik heb mijn bril op en een kopje thee. Vanavond houden we een barbecue met vrienden. Ik vind het lekker. Wat jammer dat onze jacuzzi kapot is, want het is heel koud buiten. Nou... Nederlandse zomer...het is een grote grap... het is aan het regenen..... hahahha


Heel goed. Om wat natuurlijker te klinken kun je proberen je zinnen wat meer aan elkaar te knopen en er een vloeiender verhaal van te maken. Je kunt bijvoorbeeld zeggen: “Vanavond gaan we met vrienden een barbecue houden, wat ik heel lekker vind.”

Ik zal je Engels maar niet verbeteren, aangezien er zoveel moedertaalsprekers op dit forum zijn die dat veel beter kunnen.

Edited by ReneeMona on 09 July 2011 at 2:10pm

1 person has voted this message useful



woodenshoes
Diglot
Groupie
Chile
marcialearnsdutch.wo
Joined 4729 days ago

53 posts - 58 votes 
Speaks: Spanish*, EnglishC2
Studies: Dutch

 
 Message 4 of 57
09 July 2011 at 2:55pm | IP Logged 
ReneeMona,

Bedankt voor je hulp. Ik vergeet de hoofdletters steeds. Ik ben nog niet zo goed in de
Nederlandse taal om te antwoorden maar ik wil het graag proberen. Ik wil graag
psychologie studeren. Ik ben een maatschappelijk werker maar het is heel moeilijk een
bantje te vinden. Nou, ik wil graag naar de universiteit weer gaan. Ik hou van
studeren.

Nochtans het is niet makkelijk. Inderdaad het is een zwaarte project.

____________________________________________________________ ____________________

Thank you for your time to read me and correct me. It is not so easy to learn a new
language, especially the writing part. In English I have the same problem.. so now I`am
trying to write in English all the time. I don´t need anymore go to the university to
remain in Europe, because few days ago I got my German citizenship.. But I will love to
study again. My studies in Chile are not of any help here and i always wanted to study
psychology... so why not???

Where do you live??

Tot ziens
1 person has voted this message useful



woodenshoes
Diglot
Groupie
Chile
marcialearnsdutch.wo
Joined 4729 days ago

53 posts - 58 votes 
Speaks: Spanish*, EnglishC2
Studies: Dutch

 
 Message 5 of 57
09 July 2011 at 4:32pm | IP Logged 
Het is tijd voor eten. Mijn vrienden zijn druk in de keuken met de barbeque. Toch wel...
ze zijn druk met "bacon explosion". Ik vind het allemaal erg gek!! Zijn willen een kilo
van spek per person eten. Ik liever van kip, maar de spek reuk lekker. Nu, ga ik naar
beneden om mijn fiets te repareren. Tot straks...

Time to eat and fix my bike to go for a ride and enjoy the cold wheather...


bye

Edited by woodenshoes on 09 July 2011 at 11:39pm

2 persons have voted this message useful



woodenshoes
Diglot
Groupie
Chile
marcialearnsdutch.wo
Joined 4729 days ago

53 posts - 58 votes 
Speaks: Spanish*, EnglishC2
Studies: Dutch

 
 Message 6 of 57
09 July 2011 at 7:02pm | IP Logged 
Humm.. the "bacon explosion" is not working very well... anyway is a killer with its
5,000 calories... de jonges zijn een beetje treurig. Ik ben mijn kippen saté wachten...
Ik heb honger... haasten met het eten...

Tot laters..
1 person has voted this message useful



woodenshoes
Diglot
Groupie
Chile
marcialearnsdutch.wo
Joined 4729 days ago

53 posts - 58 votes 
Speaks: Spanish*, EnglishC2
Studies: Dutch

 
 Message 7 of 57
09 July 2011 at 9:12pm | IP Logged 
Achter eten hebben wij Kolonisten van Catan gespeeld. Heel pret. Ik heb een beetje
Nederlands gesprekon. Tot nu toe, heb ik een magnifieke tijd..

Tot laters..

Edited by woodenshoes on 09 July 2011 at 11:42pm

1 person has voted this message useful



woodenshoes
Diglot
Groupie
Chile
marcialearnsdutch.wo
Joined 4729 days ago

53 posts - 58 votes 
Speaks: Spanish*, EnglishC2
Studies: Dutch

 
 Message 8 of 57
10 July 2011 at 10:22am | IP Logged 
Goedemorgen!!

Ik ben klaar om onder gedompelt te worden in de Nederlandse taal.. Gisterin was ik met
mijn Nederlanders vrienden (There is a way to explain that you are not talking
about your boyfriend, but about your male friends??)zo kon ik altijd Nederlands praten.
Zij zijn heel aardig met mij en zij met mijn Nederlands graag helpen. Vandaag gaan we
naar de autorodeo te kijken. We gaan met onze fietsen. Ik heb een klein fiets, want Ik
ben niet klaar voor een grote fiets... Ik voel niet zo overtuigd van mezelf. Ik heb te
veel oefenen nodig. Ik haat vliegen. Zij zijn overal, vooral in onze slaapkamer.

Ik doet de ramen aan, maar geen oplossing... Wat kan ik doen?

Even kijken!!

LATERS


Edited by woodenshoes on 10 July 2011 at 10:31am



1 person has voted this message useful



This discussion contains 57 messages over 8 pages: 2 3 4 5 6 7 8  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3750 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.