staf250 Pentaglot Senior Member Belgium emmerick.be Joined 5697 days ago 352 posts - 414 votes Speaks: French, Dutch*, Italian, English, German Studies: Arabic (Written)
| Message 65 of 96 30 September 2009 at 12:15pm | IP Logged |
In Vlaanderen zijn veel heerlijke en mooie fietsroutes. Wij hebben een fietsnetwerk en ook fietsroute-kaarten.
Nog eens WELKOM!
Staf
1 person has voted this message useful
|
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5898 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 66 of 96 30 September 2009 at 2:00pm | IP Logged |
tommus wrote:
Pauline wrote:
Wanner woonde je in NL en waar? |
|
|
Ik woonde in Wassenaar, vlakbij Den Haag van 2001 tot 2007. Helaas, mijn werk was in het Engels. De Nederlanders spreken Engels zo goed. Ironisch genoeg is het moeilijk om Nederlands te leren in Nederland, vooral rond Den Haag. Als ik wist zo veel Nederlands in 2001 zoals ik nu weet, dan zou het veel beter zijn geweest. Fietsen: ik zette 18.000 kilometers op mijn Nederlandse fiets. Fietsen is de beste manier om Nederland te verkennen. |
|
|
Hallo, ik ben Pauline maar gisteren kon ik in de naam Jar-ptitsa niks schrijven maar vanaf vandaag heeft de Admin me dit toch weer laten doen :-) het lijkt mij dat ik half verboden was, een soort gemuzzeld maar onzichtbar op mijn profiel. Ik snap het niet echt maar gelukkig kan ik nu wel PMs en posts schrijven.
Wassenaar ken ik niet, was dat mooi? 18.000 km !!!! Dat zijn veel.
|
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5898 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 67 of 96 30 September 2009 at 2:03pm | IP Logged |
Fasulye wrote:
Hoe is het met fietsen in België?
Fasulye |
|
|
Bij ons niet zo goed omdat er wenig fietspaden zijn en de landschap is behoorlijk heuvelachtig. Vlaanderen en Nederland zijn de fietslanden. Soms fiets ik hier ook, maar je moet opletten voor de auto's en dat is wel erg lastig.
|
| Message 68 of 96 30 September 2009 at 2:10pm | IP Logged |
Iversen wrote:
Maar mijn volgende bezoek zal monolinguaal zijn, en dan zullen ze ontdekken wat koppigheid is.
|
|
|
hahaha!!! Je hoort vaak dat de Nederlanders en Vlamingen in het engels antwoorden wanneer iemand hun taal niet als moedertaal spreekt maar dit is mijn eigen ervaring niet. Wanneer ik met hun heb gesproken hebben ze in het Nederlands beantwoord.
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5847 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 69 of 96 30 September 2009 at 2:46pm | IP Logged |
Dus Vlaanderen is ook een heel mooi fietsland en Wallonië is heuvelachtig. In het over de heuvels fietsen ben ik heel slecht, want dat ben ik niet gewend. Waar ik woon is het ook plat.
Iversen, je moet in Nederland gewoon pretenderen dat je geen woord Engels verstaat en de mensen die met jouw Engels willen spreken hulpeloos aankijken.
Voor mij gaat het makkelijker, want de mensen hebben in het algemeen niet eens in de gaten dat ik niet uit Nederland kom. En mochten ze Duits met mij beginnen te spreken, dan praat ik ze in het Nederlands plat.
Fasulye
Edited by Fasulye on 30 September 2009 at 3:57pm
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6122 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 70 of 96 30 September 2009 at 3:45pm | IP Logged |
Jar-ptitsa wrote:
Iversen wrote:
Maar mijn volgende bezoek zal monolinguaal zijn, en dan zullen ze ontdekken wat koppigheid is.
|
|
|
hahaha!!! Je hoort vaak dat de Nederlanders en Vlamingen in het engels antwoorden wanneer iemand hun taal niet als moedertaal spreekt... |
|
|
In de winkels in Quebec is er vaak een regel dat als een klant spreekt Frans maar geen Frans moedertaaler is, dan moet de medewerker in het engels antwoorden. Is er zo'n regel in Nederland en België?
Edited by JW on 30 September 2009 at 3:45pm
|
staf250 Pentaglot Senior Member Belgium emmerick.be Joined 5697 days ago 352 posts - 414 votes Speaks: French, Dutch*, Italian, English, German Studies: Arabic (Written)
| Message 71 of 96 30 September 2009 at 4:46pm | IP Logged |
Er is géén verplichting ( het moet dus niet ) om in België de moedertaal van de klant te spreken. Tweetaligheid is
niet verplicht in België en zeker niet in Nederland. In toeristische streken echter, bvb aan de Belgische kust in
Vlaanderen, schakelt men vlug over naar het Frans uit vriendelijkheid.
|
| Message 72 of 96 30 September 2009 at 4:48pm | IP Logged |
JW wrote:
Jar-ptitsa wrote:
Iversen wrote:
|
|
|
hahaha!!! Je hoort vaak dat de Nederlanders en Vlamingen in het engels antwoorden wanneer iemand hun taal niet als moedertaal spreekt... |
|
|
In de winkels in Quebec is er vaak een regel dat als een klant spreekt Frans maar geen Frans moedertaaler is, dan moet de medewerker in het engels antwoorden. Is er zo'n regel in Nederland en België? |
|
|
LOL!!! nee, gelukkig niet, want in Wallonië zou bijna niemand dan met de buitenlanders of Vlamingen kunnen praten want hier spreken *heel* weinig mensen een andere taal, dus Nederlands ook niet, wel soms het Engels. Dichterbij Brussel zijn er tweetaligen maar niet veel denk ik, dit moet je Staf vragen.
Wat gebuurd er in Quebec dus als iemand uit Duistland, China, of Peru enz komt en kan vloeiend Frans maar geen woord Engels? Wat een belachelijke regel.
|