Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5898 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 1 of 5 02 October 2008 at 12:45pm | IP Logged |
Lectori Salutem!
Ick zal u, den hooghgewaardeerden lezer des spels, welck des titels Archaïsch Schrijvens beschickt, guaranderen mijn volledighe aandacht te besteeden om een waardevole uitleg van de beteekenis en gebruyck van het voorgenoemde spel te kunnen verstrecken.
Het is mij, ten grootsten spijt, opghevallen dat in de wereld van den hedendaagsch, archaïsch vocabulair niet het respect acquireerdt welck zulcke historisch vocabulair zou moeten tervoorschijn brengen.
Ick wensche ook elcke camaraadschappeluyck nieuwgekomenen discussiegenoot te mogen verwelkommen en ick zou met hooghachting uw willen requestreeren om ten eerste aan der laatstgenoemden vraagh te respondeeren en ten tweede de uwe eigen vraagh te stellen.
Ick zal dit in beweeghing brengen:
Den lezer stelt zich dus de vrage: welck kleur des reghenbooghs is uwe de meest voorghetrockenen?
1 person has voted this message useful
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6122 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 2 of 5 02 October 2008 at 1:11pm | IP Logged |
Jar-ptitsa wrote:
Den lezer stelt zich dus de vrage: welck kleur des reghenbooghs is uwe de meest voorghetrockenen? |
|
|
Geel. Hoewel ben ik niet zeker wat “voorghetrockenen” betekend. Ik denk uitverkoren?
Waar heb je deze soort van taal geleerd? Is het MiddelNederlands of wat?
|
Eduard Decaglot Senior Member Norway Joined 6025 days ago 166 posts - 170 votes 2 sounds Speaks: Dutch*, NorwegianC1, Swedish, Danish, English, German, ItalianB1, Spanish, Serbo-Croatian, French Studies: Portuguese
| Message 3 of 5 02 October 2008 at 1:29pm | IP Logged |
Tjee, da's wel een beetje studentikoos zeg! :)
Misschien zijn de woorden op zich wel gespeld op ouderwetse wijze, maar de zinsstructuur en woordbetekenis kunnen toch echt anders zijn, haha
|
Jar-ptitsa Triglot Senior Member Belgium Joined 5898 days ago 980 posts - 1006 votes Speaks: French*, Dutch, German
| Message 4 of 5 02 October 2008 at 1:47pm | IP Logged |
Geachte medelid des forums tevens nieuwe schriyver dezer discussikamer,
het is met het allerghroost genoeghen uw, mijnheer JW, te mooghen verwelckoomen.
JW wrote:
Jar-ptitsa wrote:
Den lezer stelt zich dus de vrage: welck kleur des reghenbooghs is uwe de meest voorghetrockenen? |
|
|
Geel. Hoewel ben ik niet zeker wat “voorghetrockenen” betekend. Ik denk uitverkoren? |
|
|
Het beteeckenis des voorgenoemd vocabulairvoorwerps is, in een wat moderner terminologie, inderdaad uitverkoren.
Quote:
Waar heb je deze soort van taal geleerd? Is het MiddelNederlands of wat?
|
|
|
Deze bijzonderen taal is Archaïsch Nederlandsch, maar ten spijt beschick ick niet over een deskundighyd der tale ; wat ick schryf is het scheppingswerck mynes voorstellingsvermooghens en ick zou het Nederlandsch der ouden tiyden hiermee willen tervoorschyntooveren. Zoals in de achtieende en neghentieende eeuw uwe contributie te formuleeren is inderdaad eene der belangrijkste doelstellingen dezer discussiekamer!
|
| Message 5 of 5 02 October 2008 at 1:51pm | IP Logged |
Eduard wrote:
Tjee, da's wel een beetje studentikoos zeg! :)
Misschien zijn de woorden op zich wel gespeld op ouderwetse wijze, maar de zinsstructuur en woordbetekenis kunnen toch echt anders zijn, haha |
|
|
Geachte mijnheer Eduard,
Ick zou uw vriendlyck en met hooghachting willen uitnodighen niet in zulcke modern Nederlandcsh hier te schriyven.
|