Register  Login  Active Topics  Maps  

Mick’s Continuous TAC Multilingual Bliss!

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
228 messages over 29 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 ... 28 29 Next >>
mick33
Senior Member
United States
Joined 5719 days ago

1335 posts - 1632 votes 
Speaks: English*
Studies: Finnish
Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish

 
 Message 89 of 228
18 August 2010 at 11:03am | IP Logged 
Ni skulle aldrig tro mig om jag skriver
mick33 wrote:
Kanske koncentrar jag på svenska för en stund.
Jag är ombytlig och jag ändra mig ofta följaktligen ni kan aldrig veta när jag kommer att gå över andra språk, till exempel:

Viernes leí un artículo de Wikipedia sobre el mexicano revolucionario Pancho Villa. Pancho Villa fue un hombre muy polémico. ¿Fuera su un combatiende por la libertad y muy honorable? o ¿Fuera su el despiadado criminal? No lo sé, y voy a buscar más información antes de puedo decir algo con certeza.

Buenas noches
God natt
Mick

Edited by mick33 on 17 September 2010 at 10:47am

1 person has voted this message useful



mick33
Senior Member
United States
Joined 5719 days ago

1335 posts - 1632 votes 
Speaks: English*
Studies: Finnish
Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish

 
 Message 90 of 228
24 August 2010 at 9:48am | IP Logged 
Jag hade ingenting betydelsefullt att göra idag, så naturligtvis hade jag studerade svenka eller andra språk den hela dagen? Nej, men jag vägrar att beklara mig, jag kommer att studera nu. Jag läser om den supine formen av , tyvarr kan jag inte klargör det på svenska och jag måste några ordlistorna avsluta. Kanske ska jag klargör den supine formen senare.

Jag har inte glömt om finska eller spanska men jag är för det mesta fortfarande koncentrar på svenska. Jag har också börjat att läser Chaucers The Canterbury Tales . Medelengelska stavningarna är lite ovanlig så jag måste att läsa boken mycket långsamt.

Jag har inte åka cykel om en stund och jag saknar det. Hoppfullt ska jag cyklar imorgon.

Ha det så bra
Mick

Edited by mick33 on 24 August 2010 at 9:53am

1 person has voted this message useful



mick33
Senior Member
United States
Joined 5719 days ago

1335 posts - 1632 votes 
Speaks: English*
Studies: Finnish
Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish

 
 Message 91 of 228
26 August 2010 at 4:05am | IP Logged 
Jag känns så frustrerad nu! Min dator fungerad inte idag på morgonen och jag vet inte varför. Min dator fungerar bra just nu, men jag är fortfarande orolig över den. Hur långe ska min dator fungerar? Jag riktigt vet inte, men jag hoppas att det här problemet är inte allvarlig.

Jag är hungrig nu, så jag ska äta middagen.

Vi ses
Mick

Edited by mick33 on 30 August 2010 at 9:01pm

1 person has voted this message useful



mick33
Senior Member
United States
Joined 5719 days ago

1335 posts - 1632 votes 
Speaks: English*
Studies: Finnish
Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish

 
 Message 92 of 228
28 August 2010 at 11:49pm | IP Logged 
mick33 wrote:
Jag läser om den supine formen av, tyvarr kan jag inte klargör det på svenska och jag måste några ordlistorna avsluta. Kanske ska jag klargör den supinum formen senare.
Jag har lyssnad musik på svenska och jag har fortsätt att studera den supinum formen. Jag vill hellre förklara det på svenska men jag måste förklarar det på engelska. När jag försöker att förklara det på svenska jag blir förvirrad, dessutom alla som förstå svenska behova inte en förklaring på svenska. Så synd! Jag behover att skriva mera svenska. Nåja, naturligtvis kan jag skriva mera svenska i mitt nästa budskap.

På engelska: Since I don't know if many of my readers understand Swedish, I will now give a summary. I've been learning the supine form of verbs, and I would rather explain it in Swedish; but I get confused. Besides that, anyone who understands Swedish doesn't need it explained anyway. What a pity! I really need to write more Swedish. So I will write in English.

In Swedish the supine is a compound past verb form similar to the English past perfect tense "to have done" something and it is usually made by placing "har" before the action verb and then adding a "t" to the imperative or infinitive forms of the action verb, thus:
vänta (to wait) becomes "har väntat
öppna (to open) > "har öppnat"
känn (feel!) > "har känt"
lev (live! > "har levt"

Now it's time for sentences, so I can give an idea how this actually looks when written

For Example:
Jag har skrivit en bok.
(I have written a book.)

Jag har öppnat fönstret."
English - "I have opened the window."

Swedish - "De har väntat för en lång tid."
English - "They have waited for a long time."

This took way too long to write, so I will finish my explanation later on this evening or maybe on Monday.

Hej då
Mick
2 persons have voted this message useful





Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6498 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 93 of 228
29 August 2010 at 11:02pm | IP Logged 
The important thing to remember about the Swedish supine is that it is an uninflected form normally used after a form of "att ha" (in a few cases other verbs), where the past participle is inflected. Even some grammars on the internet confuse those two.

(Correct) example from Answers:

    Simple past: I ate (the) dinner - Jag åt maten (using preterite)
    Composite past: I have eaten (the) dinner - Jag har ätit maten (using supine)
    Past participle common: (The) dinner is eaten - Maten är äten (using past participle)
    Past participle neuter: (The) apple is eaten - Äpplet är ätet
    Past participle plural: (The) apples are eaten - Äpplena är ätna

That source doesn't mention the cases without 'ha', so let me quote Expressen:

   Jag kunde fått en kula i huvudet



Edited by Iversen on 29 August 2010 at 11:03pm

3 persons have voted this message useful



mick33
Senior Member
United States
Joined 5719 days ago

1335 posts - 1632 votes 
Speaks: English*
Studies: Finnish
Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish

 
 Message 94 of 228
07 September 2010 at 10:54am | IP Logged 
Jag vill gärna skriva "I förra veckan var jag så upptagen med mitt språk att jag hade glömt min loggbok". Tyvarr kan jag inte sanningsenligt säga det. Ja, jag var upptagen med många aktiviter till exempel jag konserverad frukter och saltgurkan, men inte med språk. Jag är mycket trött igen, så jag läsa mig till sömns nu.

God natt
Mick




Edited by mick33 on 07 September 2010 at 8:24pm

1 person has voted this message useful



mick33
Senior Member
United States
Joined 5719 days ago

1335 posts - 1632 votes 
Speaks: English*
Studies: Finnish
Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish

 
 Message 95 of 228
08 September 2010 at 9:25am | IP Logged 
I interrupt my writing in Swedish to celebrate the triumphant return of the edit button for all of my posts. YAY!! This is a very good thing, since I sometimes re-read my posts and always want to correct the typing errors in English and if I notice that I repeat a few obvious mistakes in other languages.

Even though I was very busy with other stuff last week, I didn't mean to neglect my explanation of the supine form in Swedish. However, Iversen did a much better job continuing my explanation of it than I could have done; so I have nothing to add for now except to say thank you to Iversen. I spent an hour earlier this evening seeking out more examples of the supine form without the preceeding "ha". Maybe I will post them when I'm not so tired.

Adjö så länge
Mick



Edited by mick33 on 12 September 2010 at 9:34am

1 person has voted this message useful



mick33
Senior Member
United States
Joined 5719 days ago

1335 posts - 1632 votes 
Speaks: English*
Studies: Finnish
Studies: Thai, Polish, Afrikaans, Hindi, Hungarian, Italian, Spanish, Swedish

 
 Message 96 of 228
17 September 2010 at 10:47am | IP Logged 
Jag är sömnlös igen, och jag vill hellre studera språk nu. Jag har läst mitt första budskapet på denna logg igen. Jag erinrade mig om att jag hade skrivit
mick33 wrote:
Swedish:
2. Start reading online articles, and perhaps the Bible by mid July. Add scriptorium also in July. Acquire and start reading one Pippi Longstocking book (in Swedish) by August.

3. Find people to talk to by September. As with Finnish and Afrikaans, I can't guarantee this will happen but there probably are a few Swedes in Washington, and I hope to meet them.
Jag hade glömt denna föresatserna och de var bara denna svenska föresatserna. Jag tror jag kan fortfarande mitt mål uppnår, med jag måste bli mera organiserad när jag studerar språk.(Skulle jag skriver "läser" i stället för "studerar"? Jag kan aldrig erinra.) Jag får inte uppnå mitt föresatserna mot slutet av året, med jag vill göra en kraftansträngning.    

Jag ska inte koncentrar på svenska ensam, men jag studerar mera finska och spanska likaså. För det mesta ska jag fortfarande skriver på svenksa här eftersom jag gillar den svenska stavningnen.

Hej då
Mick

Edited by mick33 on 13 January 2011 at 7:30pm



1 person has voted this message useful



This discussion contains 228 messages over 29 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 3.1563 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.