Register  Login  Active Topics  Maps  

My German Accent

  Tags: Accent | German
 Language Learning Forum : Questions About Your Target Languages Post Reply
10 messages over 2 pages: 1
Bao
Diglot
Senior Member
Germany
tinyurl.com/pe4kqe5
Joined 5561 days ago

2256 posts - 4046 votes 
Speaks: German*, English
Studies: French, Spanish, Japanese, Mandarin

 
 Message 9 of 10
13 August 2010 at 5:14pm | IP Logged 
I don't hit my teeth when saying 'Bilder', the tip of the tongue is in the position of the L and the flicks downwards/outwards rapidly for the d.

Actually, most of your problems with vowel length and schwas might resolve themselves when you learn the imitate the stress pattern better. Though, it sounds like you need to listen more, and read less.
1 person has voted this message useful



schoenewaelder
Diglot
Senior Member
Germany
Joined 5355 days ago

759 posts - 1197 votes 
Speaks: English*, French
Studies: German, Spanish, Dutch

 
 Message 10 of 10
14 August 2010 at 3:35pm | IP Logged 
Many thanks to everyone for the advice and encouragement. Here's the text:

Eines Tages beobachtete ich durch das Opernglas meiner Großmutter, wie im Hauseingang des Hauses gegenüber zwei Kohlenmänner aus Senfgläsern Schnaps tranken. Sie füllten die Gläser und neigten die Köpfe nach hinten, dann leerten sie sie in einem Schluck, und dabei sahen sie aus wie Pferde, die immer ihre Köpfe hoch werfen, wenn man an ihrem Geshirr herumzerrt. Und in dem Moment ging es mir auf: das waren wirkliche lebende Bilder, wir waren es doch, Menschen und Tiere! berauscht von dieser Entdeckung ging ich auf den Balkon, schaute durch das Fernglas auf die Strasse hinunter und sah unendlich viele lebende Bilder. Menschen, die sich bewegten, Bilder die vor meinen Augen entstanden und wieder verschwanden, von anderen verdrängt, wie in einem Kaleidoskop, wo durch kleine Spiegel und unzählige bunte Steinchen und Glassplitter Tausende, nein, Abermillionen Muster entstehen, jedes anders als das vorherige. Ich lag auf meinem Bett, schloss die Augen, lebende Bilder kamen zu mir, waren da, im Traum; und wenn ich die Augen öffnete, konnte ich sie immer noch sehen.

Edited by schoenewaelder on 14 August 2010 at 3:37pm

1 person has voted this message useful



This discussion contains 10 messages over 2 pages: << Prev 1

If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.1250 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.