Register  Login  Active Topics  Maps  

January Dutch Challenge (EVERYONE!)

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
172 messages over 22 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 21 22
Sprachprofi
Nonaglot
Senior Member
Germany
learnlangs.comRegistered users can see my Skype Name
Joined 6229 days ago

2608 posts - 4866 votes 
Speaks: German*, English, French, Esperanto, Greek, Mandarin, Latin, Dutch, Italian
Studies: Spanish, Arabic (Written), Swahili, Indonesian, Japanese, Modern Hebrew, Portuguese

 
 Message 169 of 172
21 February 2011 at 7:15pm | IP Logged 
Ik was op het talenfestival in Leuven en ik heb veel over Singalees, Tshiluba en
Tsjechisch geleerd. Het was heel eenvoudig voor mij de presentaties te volgen en met de
mensen te praten. Ik ben ook tevreden met mijn eigen presentatie, hoewel ik meer
verhoopt had. Er was een man, die me in het begin grondig voorstelde, zodat ik niet zo
beginnen kon zoals gepland, dan had ik een andere volgorde nodig en ik was veel aan het
improviseren. Maar ik heb één uur lang Nederlands gesproken en het vrije deel van de
presentatie, de vragen van de toehoorders, waren niet moeilijk in het Nederlands te
beantwoorden, dus ben ik tevreden.

In Antwerpen heb ik vele nederlandse boeken gekocht, die kan ik nu lezen om mijn
woordenschat en mijn spraakgebruik nog te verbeteren.

Edited by Sprachprofi on 21 February 2011 at 10:09pm

1 person has voted this message useful



doviende
Diglot
Senior Member
Canada
languagefixatio
Joined 5745 days ago

533 posts - 1245 votes 
Speaks: English*, German
Studies: Spanish, Dutch, Mandarin, Esperanto, Hindi, Swedish, Portuguese

 
 Message 170 of 172
21 February 2011 at 9:44pm | IP Logged 
Al heb ik het niet zo gemakkelijk gevonden als Judith, het was leuk. Ik heb de presentaties begrepen en ik ook heb het Nederlands gebruikt om met andere mensen te praten dus ik beschouw het als een succes. In het eerste presentatie heeft de Pools leraar ons gevraagd te praten over onze reden het Pools te leren dus ik was een beetje bang om dat te doen maar ik heb het geslaagd.

Ik ben in Antwerpen met Judith geweest en heb ook vele boeken gekocht. Ik wet niet waarom maar de Nederlandse boeken in Brussel zijn veel duurder geweest als die uit Antwerpen. Ik heb nu enige fantasy boeken, een boek over het rugbyteam die neer in de Andes stort, een boek over de geschiedenis van Anarchisme in Spanje en anderen. Ik zal verder lezen om te verbeteren maar ik denk dat ik in maart ook een andere taal zal begin te leren. Ik kan nu gewoon boeken lezen om die te genieten dus het is gemakkelijk me te verbeteren. Het is nog steeds moeilijk snel te praten maar ik zal misschien couchsurfers vinden om dat te oefenen.
1 person has voted this message useful



rolf
Senior Member
United Kingdom
improvingmydutch.blo
Joined 5766 days ago

107 posts - 134 votes 
Speaks: English*
Studies: Dutch

 
 Message 172 of 172
17 October 2012 at 1:54pm | IP Logged 
1.5 years later, how did everyone here fare? Very interested to know as my Dutch is basic
but I badly want/need to master it.


1 person has voted this message useful



This discussion contains 172 messages over 22 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 

If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.2188 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.