Register  Login  Active Topics  Maps  

FabricioCarraro - TAC’15 Pushkin, Rätsel

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
439 messages over 55 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 33 ... 54 55 Next >>
fabriciocarraro
Hexaglot
Winner TAC 2012
Senior Member
Brazil
russoparabrasileirosRegistered users can see my Skype Name
Joined 4496 days ago

989 posts - 1454 votes 
Speaks: Portuguese*, EnglishB2, Italian, Spanish, Russian, French
Studies: Dutch, German, Japanese

 
 Message 257 of 439
09 August 2013 at 8:06pm | IP Logged 
@Emily96 Thanks! I'm glad São Paulo is such a huge city so that I'm able to practice my languages =)

@Chung Merci! J'aime les réunions de CS, je les recommande à tout le monde!

@Serpent Ещё нет! Не знаю где найти такие параллельные тексты. Ты можешь мне некоторые посоветовать? Я сейчас играю Метро 2033 в Steam. Ты уже его играла?

--

Salut tout le monde!

Je pense qu'écrire et lire tous les jours en mes langues va m'aider beaucoup! Alors, je ne sais pas quoi écrire en français, donc je vais parler d'un groupe que j'ai connu hier.
J'aime rock, et mon amie m'a présenté un groupe qui s'appelle "Mumford & Sons". J'avais déjà entendu parler d'eux, mais je ne connaissais pas ses chansons. C'est comme un style folk-rock, et ses chansons sont super! Je ne peux pas fermer de les écouter!

Il y a quelques années, j'aimais le rock français, les groupes comme Kyo et Superbus. Ils n'étaient pas très connus au Brésil, mais je regardais toujours MTV et je les ai vu la première fois dans l'Europe Music Awards.
Maintenant je connais Max Boublil et Christophe Maé, mais vraiment ils ne sont pas rock.
Connaissez-vous quelques bons groupes français de rock??

Au revoir!
1 person has voted this message useful



Expugnator
Hexaglot
Senior Member
Brazil
Joined 4947 days ago

3335 posts - 4349 votes 
Speaks: Portuguese*, Norwegian, French, English, Italian, Papiamento
Studies: Mandarin, Georgian, Russian

 
 Message 258 of 439
09 August 2013 at 8:27pm | IP Logged 
Myckey 3d/Mick est tout seul, Merzhin, Louise Attaque, Téléphone, Noir Désir, Elmer Food
Beat, Cali. Il y a d'autres mais ils sont quelquepart dans mon ordinateur à la maison =D
2 persons have voted this message useful



Emily96
Diglot
Senior Member
Canada
Joined 4209 days ago

270 posts - 342 votes 
Speaks: English*, French
Studies: Spanish, Finnish, Latin

 
 Message 259 of 439
09 August 2013 at 10:57pm | IP Logged 
Moi j'aime le groupe québécois KAIN, qui est folk rock. J'ai l'album "nulle part ailleurs", et ma chanson préférée est
"embarque ma belle". vous pouvez l'écouter ici
3 persons have voted this message useful



Марк
Senior Member
Russian Federation
Joined 4837 days ago

2096 posts - 2972 votes 
Speaks: Russian*

 
 Message 260 of 439
10 August 2013 at 12:52am | IP Logged 
Играть ВО что-то. Играю в Метро 2033. Ты уже (лучше "когда нибудь") в него? Ты в него
играла?
2 persons have voted this message useful



fabriciocarraro
Hexaglot
Winner TAC 2012
Senior Member
Brazil
russoparabrasileirosRegistered users can see my Skype Name
Joined 4496 days ago

989 posts - 1454 votes 
Speaks: Portuguese*, EnglishB2, Italian, Spanish, Russian, French
Studies: Dutch, German, Japanese

 
 Message 261 of 439
12 August 2013 at 7:57pm | IP Logged 
@Expugnator and @Emily96 Merci beaucoup! Je vais les écouter tous quand j'aurai le temps! =)

@Марк Спасибо, Марк! Я забыл это!

---

Ciao ragazzi!

È stato un ottimo fine settimana! Al sabato io e mia moglie siamo andati alla festa di compleanno di una sua amica (compieva 30 anni). Lei è di Lettonia, ma è anche sposata con un brasiliano e vive qui a São Paulo da qualche anno. Nella festa c'erano 2 gruppi, su un lado le ragazze russe/ucraine/lettone parlando in russo e sull'altro tutti i brasiliani.
Nonostante aver avuto l'oportunità, purtroppo ho parlato pochissimo in russo questo giorno. Ero sempre a bere con i mariti/fidanzati brasiliani, mica con le ragazze (che probabilmente a quel punto parlavano di vestiti e/o scarpe). =P

Alla domenica invece siamo andati dai miei, perché almeno qui in Brasile era la "Festa del Papà". È andata benissimo, perché c'era tutta la famiglia e questo mi piace sempre.

Oggi ho continuato la revisione del mio libro Assimil per olandese, e forse continuerò la sera e farò una nuova lezione già, pure prima di finire la revisione. Penso che non sarà un problema.

Alla prossima!
1 person has voted this message useful



fabriciocarraro
Hexaglot
Winner TAC 2012
Senior Member
Brazil
russoparabrasileirosRegistered users can see my Skype Name
Joined 4496 days ago

989 posts - 1454 votes 
Speaks: Portuguese*, EnglishB2, Italian, Spanish, Russian, French
Studies: Dutch, German, Japanese

 
 Message 262 of 439
13 August 2013 at 8:23pm | IP Logged 
Hace algún tiempo que tengo ganas de volver a hablar y escribir en español, pero como ya dije, para mi es al mismo tiempo una lengua muy fácil e muy difícil, porque como mi Italiano es muuuuy mejor que mi español, siempre que quiero decir algo en español, el Italiano me viene antes en la cabeza.
Mismo ahora mientras escribo, ya ocurrió algunas veces que, después de escribir algo en Italiano, tuve que volver y escribir de nuevo en español.

Tengo curiosidad de saber cual sería mi acento en español, porque en mi infancia yo tuve maestras brasileñas y chilenas, y he visto muchas películas españolas, mexicanas y argentinas. Probablemente mi acento es simplemente extranjero, pero para mi sería interesante saber eso. =)

Hoy es de nuevo el CouchSurfing meeting, entonces estoy ansioso! Deséenme suerte! =)
1 person has voted this message useful



Emme
Triglot
Senior Member
Italy
Joined 5128 days ago

980 posts - 1594 votes 
Speaks: Italian*, English, German
Studies: Russian, Swedish, French

 
 Message 263 of 439
13 August 2013 at 9:01pm | IP Logged 
Ciao Fabricio!

A parte che il tuo Italiano è perfettamente comprensibile, hai niente in contrario se ti correggo un paio di errori nel post sopra (post numero 261)? Preferisci che lo faccia qui o in un PM?

1 person has voted this message useful



fabriciocarraro
Hexaglot
Winner TAC 2012
Senior Member
Brazil
russoparabrasileirosRegistered users can see my Skype Name
Joined 4496 days ago

989 posts - 1454 votes 
Speaks: Portuguese*, EnglishB2, Italian, Spanish, Russian, French
Studies: Dutch, German, Japanese

 
 Message 264 of 439
13 August 2013 at 9:08pm | IP Logged 
Ciao Emme! Qui, per favore! Non c'è nessun problema!


1 person has voted this message useful



This discussion contains 439 messages over 55 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3438 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.