Register  Login  Active Topics  Maps  

Team Asgard (Scandinavian) - TAC ’14

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
438 messages over 55 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 14 ... 54 55 Next >>
Ogrim
Heptaglot
Senior Member
France
Joined 4425 days ago

991 posts - 1896 votes 
Speaks: Norwegian*, English, Spanish, French, Romansh, German, Italian
Studies: Russian, Catalan, Latin, Greek, Romanian

 
 Message 105 of 438
07 January 2014 at 3:07pm | IP Logged 
Hi everyone, and Godt Nyttår!

You have chosen a great team name, it's been many been years since I read the works of Snorri Sturluson (or Snorre Sturlason as we call him in Norwegian), but I remember I was fascinated by the Norse mythology in my youth.

Now that I am back from my two weeks of holidays without internet, I will be around, so if you have any questions as far as Norwegian is concern, please post them here and I will try to answer as best as I can.




1 person has voted this message useful



AlOlaf
Diglot
Senior Member
United States
Joined 4934 days ago

491 posts - 617 votes 
Speaks: English*, GermanC2
Studies: Danish

 
 Message 106 of 438
08 January 2014 at 10:36pm | IP Logged 
Hej,

Jeg hedder Al, jeg er 56 år gammel, og jeg bor i det sydøstlige USA. Jeg begyndte at lære dansk for et år siden, og jeg kan godt lide sproget. Jeg håber, jeg kan rejse til Danmark, Norge og Sverige en dag. Hvis jeg kan gøre det, ville jeg prøve at tale dansk. Jeg kan også godt lide det tyske sprog. Af og til rejser jeg til Tyskland og Østrig, og jeg taler tysk derhenne.

 
 
Hello,

My name's Al, I'm 56 years old and I live in the southeastern United States. I began studying Danish a year ago and I really like the language. I hope to travel to Denmark, Norway and Sweden someday. If I'm able to do that, I'd like to try to speak Danish. I also like the German language a lot. Sometimes I travel to Germany and Austria and speak German there.


Edited by AlOlaf on 10 January 2014 at 3:17pm

1 person has voted this message useful



WoofCreature
Diglot
Groupie
Canada
Joined 4312 days ago

80 posts - 118 votes 
Speaks: English*, FrenchB2
Studies: German, Portuguese, Norwegian

 
 Message 107 of 438
10 January 2014 at 7:56am | IP Logged 
Hei hei, jeg heter Nicole. Jeg var født og oppvokst i Canada. Jeg startte å lære norsk i mars av 2013 og det er mitt fjerde språk. Min favoritt dialekt er bergensk på grunn av den "franske" r, mangelen på hunkjønnet, og prosodien. Fra og med denne sommeren, vil jeg bo i et annet land for et år. Jeg håper å gå til Norge, men det er ikke garantert hvilket land jeg vil reise til. Men selv om jeg ikke går til Norge, er jeg spent på å lære mer norsk i år.

Hi, my name is Nicole. I was born and raised in Canada. I started to learn Norwegian in March of 2013 and it is my fourth language. My favorite dialect is the Bergen dialect because of the "French" r, the lack of feminine gender, and the the prosody. Starting this summer I will be living in another country for a year. I hope to go to Norway, but it is not guaranteed which country I will travel to. But even if I don't go to Norway I am excited to learn more Norwegian this year.
1 person has voted this message useful



Ogrim
Heptaglot
Senior Member
France
Joined 4425 days ago

991 posts - 1896 votes 
Speaks: Norwegian*, English, Spanish, French, Romansh, German, Italian
Studies: Russian, Catalan, Latin, Greek, Romanian

 
 Message 108 of 438
10 January 2014 at 10:31am | IP Logged 
WoofCreature wrote:
Hei hei, jeg heter Nicole. Jeg var født og oppvokst i Canada. Jeg startte å lære norsk i mars av 2013 og det er mitt fjerde språk. Min favoritt dialekt er bergensk på grunn av den "franske" r, mangelen på hunkjønnet, og prosodien. Fra og med denne sommeren, vil jeg bo i et annet land for et år. Jeg håper å gå til Norge, men det er ikke garantert hvilket land jeg vil reise til. Men selv om jeg ikke går til Norge, er jeg spent på å lære mer norsk i år.


Well done Nicole. You know a lot after less than a year of studies. I hope you don't mind my correcting it? I've put the changes in bold:

Hei hei, jeg heter Nicole. Jeg er født og oppvokst i Canada. Jeg startet å lære norsk i mars 2013 og det er mitt fjerde språk. Min favorittdialekt er bergensk på grunn av den "franske" r, mangelen på hunnkjønn og prosodien. Fra neste sommer vil jeg bo it et annet land for et år. Jeg håper å dra til Norge, men det er ikke bestemt hvilket land jeg vil reise til. Selv om jeg ikke drar til Norge, har jeg lyst til å lære mer norsk i år.

A couple of comments: "gå" means "to walk (on foot)", so the English "go" should be translated with "dra" eller "reise".
"Garantert" isn't totally wrong, but sounds a bit strange to me. I therefore wrote "bestemt" - "decided".
"Spent på" also sounds strange her. "Være spent på" normally implies that you are wondering (excitedely) about the outcome of something, e.g. "Jeg er spent på om Regjeringen vinner valget" (I wonder if the Government will win the elections). I therefore chose "ha lyst til" (to care to, to want to do).
2 persons have voted this message useful



Kez
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 4143 days ago

181 posts - 212 votes 
Speaks: Dutch*, English
Studies: Swedish

 
 Message 109 of 438
10 January 2014 at 11:45am | IP Logged 
Oh nice a introduction! Sorry for being a bit late but I was sick. But here it is:

Hej, Jag heter Kez, 24 år gammal och jag är holländsk. 2 år sen gick jag på semester i
sverige och träffade min flickvän där. Vi bodde i holländ först men vi har flyttat till
sverige i sommaren eftersom min flickvän började med hennes studie på universitetet. Vi
tog beslut att flytta ett år sen i November. Så jag pluggar svenska för 1 år och 2
månader nu och det går bra för mig. I början var det svårt att förstår olika dialekter
och människor pratade för snabbt för mig men sedan jag har flyttat här går det mycket
bättre. Jag pluggar inte så mycket svenska eftersom jag pratar svenska nästan hela
dagen nu. Fast ibland försöker jag att lära mig nya ord på Memrise. Jag läser
fortfarande böcker och tittar på series/filmer men det känns inte som studera längre.
Jag vet inte hur mycket jag ska uppdatera min log det här året eftersom jag studerar
inte så mycket men jag ska fortfarande läsa all dina loggar och ta motivation från det
och kanske hitta nya filmer och böcker :) Kanske det kan vara kul att göra ett skype
samtal snart? Vet inte om ni är på?
1 person has voted this message useful



Othar
Diglot
Senior Member
Germany
Joined 5995 days ago

185 posts - 205 votes 
Speaks: German*, English
Studies: Norwegian, Turkish

 
 Message 110 of 438
10 January 2014 at 10:22pm | IP Logged 
Hei, jeg heter Katja og er fra Tyskland. Jeg har begynt å lære norsk sammen med mannen min for fem år siden. Etter nesten ett år bestemte jeg meg for å ta en utdanning fordi vi kunne ikke lenger leve av firmaet vårt. Da måtte jeg slutte med alle planene mine om å lære sprak fordi jeg ikke lenger hadde tid til det. Siden den tiden har jeg bare hørt på noen podkaster og lest én bok og noen artikler per år. Men nå har jeg begynt å lære språk igjen og jeg håper at jeg kan snakke og skrive norsk flytende i slutten av året.
1 person has voted this message useful





Fasulye
Heptaglot
Winner TAC 2012
Moderator
Germany
fasulyespolyglotblog
Joined 5633 days ago

5460 posts - 6006 votes 
1 sounds
Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto
Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish
Personal Language Map

 
 Message 111 of 438
11 January 2014 at 9:52am | IP Logged 
AlOlaf wrote:
Hej,

Jeg hedder Al, jeg er 56 år gammel, og jeg bor i det sydøstlige USA. Jeg begyndte at lære dansk for et år siden, og jeg kan godt lide sproget. Jeg håber, jeg kan rejse til Danmark, Norge og Sverige en dag. Hvis jeg kan gøre det, ville jeg prøve at tale dansk. Jeg kan også godt lide det tyske sprog. Af og til rejser jeg til Tyskland og Østrig, og jeg taler tysk derhenne.

 
 
Hello,

My name's Al, I'm 56 years old and I live in the southeastern United States. I began studying Danish a year ago and I really like the language. I hope to travel to Denmark, Norway and Sweden someday. If I'm able to do that, I'd like to try to speak Danish. I also like the German language a lot. Sometimes I travel to Germany and Austria and speak German there.


Tak for din præsentation på dansk og engelsk, AlOlaf! Jeg ved at du kan meget godt lide at rejse!

Godt fornøjelse med dansk og tysk!

Fasulye

Edited by Fasulye on 11 January 2014 at 9:57am

1 person has voted this message useful



Julie
Heptaglot
Senior Member
PolandRegistered users can see my Skype Name
Joined 6689 days ago

1251 posts - 1733 votes 
5 sounds
Speaks: Polish*, EnglishB2, GermanC2, SpanishB2, Dutch, Swedish, French

 
 Message 112 of 438
11 January 2014 at 2:56pm | IP Logged 
Hej,

I just want to confirm my interests. I will use my old log.

Emme, you are a great organizer! And I love the compilations of useful links. And I am glad there are so many Swedish learners on board this year.

OK, I am going back to packing - leaving for Luxembourg (for over two months) on Monday!

Go Asgard!


1 person has voted this message useful



This discussion contains 438 messages over 55 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 7.8906 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.