Register  Login  Active Topics  Maps  

Esdoornblad - TAC 2014 Dutch

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
tommus
Senior Member
CanadaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5626 days ago

979 posts - 1688 votes 
Speaks: English*
Studies: Dutch, French, Esperanto, German, Spanish

 
 Message 1 of 3
05 January 2014 at 2:22am | IP Logged 
Esdoornblad is het Nederlandse woord voor 'maple leaf', het nationale symbool van Canada.

Mijn doel voor de TAC 2014 is een Nederlands boek per maand te lezen. Ik ben ook van plan
om het nieuws in het Nederlands te blijven te lezen. Dagelijks, ik lees De Telegraaf in
Nederland en HLN in België.


3 persons have voted this message useful



tommus
Senior Member
CanadaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5626 days ago

979 posts - 1688 votes 
Speaks: English*
Studies: Dutch, French, Esperanto, German, Spanish

 
 Message 2 of 3
05 January 2014 at 9:57pm | IP Logged 
De Blauwe Diamant

Mijn boek voor januari in TAC 2014 is "De Blauwe Diamant" uit de serie van de Britse
Marine romans door Patrick O'Brian uit het zeiltijdperk. De oorspronkelijke titel in
het Engels is "The Surgeon's Mate". Het verhaal begint in Halifax in de huidige Nova
Scotia, na een zeeslag tussen een Amerikaanse en Britse oorlogsschip. De twee
belangrijke karakters in deze romans zijn Captain Jack Aubrey en zijn beste vriend Dr
Stephen Maturin, een marine chirurg. Na het vieren van een overwinning, Jack, Stephen
en Stephen's vriendin Diana wachten op vervoer op een post/passagiersschip terug naar
Engeland.

Het Nieuws (Telegraaf.nl en HLN.be)

Sinds New Year's Eve, zoals gebruikelijk, het nieuws uit Nederland is over verwondingen
door vuurwerk. Nederlanders hebben veel gezond verstand, behalve over vuurwerk. In mijn
mening is het land elke oudejaarsavond uit controle met miljoenen gevaarlijke vuurwerk
in elke straat, geëxplodeerd door miljoenen mensen onder invloed van alcohol. De schade
aan eigendommen, lichamelijk letsel en zelfs sterfgevallen zijn onbegrijpelijk voor
rationele mensen. En het nieuws uit België is ongeloof over het vuurwerk slachting in
Nederland.


1 person has voted this message useful



Hekje
Diglot
Senior Member
United States
Joined 4463 days ago

842 posts - 1330 votes 
Speaks: English*, Dutch
Studies: French, Indonesian

 
 Message 3 of 3
06 January 2014 at 3:14am | IP Logged 
Hartelijk welkom in ons TAC team. :-)

Wat betreft die vuurwerken: ik vind het ook een wonder dat méér mensen niet dood zijn gemaakt door die vuurwerken, ze zijn overal op 1 januari. Echt te gek!


1 person has voted this message useful



If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.1992 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.