Register  Login  Active Topics  Maps  

Finnish thread

  Tags: Finnish
 Language Learning Forum : Skandinavisk & Nordisk Post Reply
270 messages over 34 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 ... 33 34 Next >>
Evita
Tetraglot
Senior Member
Latvia
learnlatvian.info
Joined 6339 days ago

734 posts - 1036 votes 
Speaks: Latvian*, English, German, Russian
Studies: Korean, Finnish

 
 Message 97 of 270
14 May 2008 at 3:43pm | IP Logged 
Hi,

sorry for speaking English but I'm a beginner in Finnish and I did an exercise translating random sentences from Russian to Finnish. I was wondering if anyone could point out any mistakes I made. Thanks!

Here's my text (it's mostly about plural):

Quote:
Kuka itkee täällä? Minä en itke koskaan. Pienet tytöt itkevät hyvin usein. Pienet lapset kasvavat hyvin nopeasti. En ole laiska, olen ahkera opiskelija. Mikä viikonpäivä huomenna on? Huomenna on sunnuntai. Sunnuntaina tanssimme ja laulamme paljon. Valitettavasti radio on rikki. Sulaako lumi? Joskus paistaa aurinko. Ulkona on kova tuuli ja pakkanen. Linnut laulavat kovaa. Tänään on hyvä päivä. Huomenna on hyvä ilma taas. Vanhat autot on hyvin halvat. Pienet elefanttit ja tiikerit maksavat hyvin paljon. Kaikki bussit ovat täynnä. Ovet ovat lukossa, ikkunat ovat kiinni. Ylihuomenna on keskiviikko. Puut ovat pitkät ja vihreät. Olet aina oikeassa. Pojat usein ovat väärässä.

1 person has voted this message useful



Leopejo
Bilingual Triglot
Senior Member
Italy
Joined 5896 days ago

675 posts - 724 votes 
Speaks: Italian*, Finnish*, English
Studies: French, Russian

 
 Message 98 of 270
14 May 2008 at 4:15pm | IP Logged 
Evita wrote: