JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6121 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 113 of 566 21 April 2008 at 2:42pm | IP Logged |
Volte wrote:
JW wrote:
Ik denk dat sommige mensen en dit forum misschien denken dat er is een "magic pill" om talen te lernen..
|
|
|
Ik denk het niet. Ik vind het idee heel vreemd.
|
|
|
O.K. Misschien was dat slecht formuliert. Ik bedoel alleen maar dat sommige mensen denken te viel over hoe een taal te leren en niet genoeg over hoe te oefenen. Maar beide zijn zeker belangrijk..
1 person has voted this message useful
|
Volte Tetraglot Senior Member Switzerland Joined 6438 days ago 4474 posts - 6726 votes Speaks: English*, Esperanto, German, Italian Studies: French, Finnish, Mandarin, Japanese
| Message 114 of 566 21 April 2008 at 5:38pm | IP Logged |
JW wrote:
Volte wrote:
JW wrote:
Ik denk dat sommige mensen en dit forum misschien denken dat er is een "magic pill" om talen te lernen..
|
|
|
Ik denk het niet. Ik vind het idee heel vreemd.
|
|
|
O.K. Misschien was dat slecht formuliert. Ik bedoel alleen maar dat sommige mensen denken te viel over hoe een taal te leren en niet genoeg over hoe te oefenen.
|
|
|
Ahh, nu begrijp ik. Ik denke oft over hoe te oefenen, maar misschien te viel over hoe te leren. Ik vind het interessant, also als het niet efficiënt is.
JW wrote:
Maar beide zijn zeker belangrijk..
|
|
|
Ja.
Edited by Volte on 21 April 2008 at 5:46pm
|
FlorentT Triglot Senior Member Belgium Joined 6319 days ago 119 posts - 120 votes Speaks: French*, English, Italian Studies: Portuguese, Flemish, German, Hindi
| Message 115 of 566 22 April 2008 at 6:24am | IP Logged |
JW wrote:
Deze discussie is inderdaad interessant! De theorieën over hoe men leert een taal zijn interessant maar ik kan het heel makkelijk uitpraten:je moet lezen, schrijven, luisteren, en spreken! De Multilingual Lounge is ideaal om schrijven en lezen te oefenen. Ik denk dat sommige mensen en dit forum misschien denken dat er is een "magic pill" om talen te lernen..
|
|
|
Persoonlijk denk ik dat dit is afhankelijk van je doel: je moet niet praten (met andere mensen natuurlijk) of luisteren als je doel is alleen boeken te lezen of filmen te verstaan. Natuurlijk praten en luisteren zal helpen, en het proces van leren gemakkelijker maken. Altijd. Maar voor dode talen zoals Latijn en Griek is er ook geen keuze!
Nu... ik denk dat mensen met een doel van alleen boeken te studeren zijn niet veel. Dat kan niet de relatieve rustigheid van de Multilingual Lounge uitleggen...
|
Gilgamesh Tetraglot Senior Member England Joined 6241 days ago 452 posts - 468 votes 14 sounds Speaks: Dutch, English, German, French Studies: Polish
| Message 117 of 566 23 April 2008 at 11:09am | IP Logged |
De Frans-Nederlandse taalgrens in Belgie is heel interessant. Ik heb een tijdje precies op die taalgrens gewoond. Je fietst wat heen en weer, en plotseling spreken de mensen een andere taal...
|
JW Hexaglot Senior Member United States youtube.com/user/egw Joined 6121 days ago 1802 posts - 2011 votes 22 sounds Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian
| Message 118 of 566 23 April 2008 at 11:12am | IP Logged |
Dat kaart is reuze! Heel interessant. De dieren zijn ook aardig.
Trowens, de kaart herinnert me van dit artikel. Ik zal het ineressant vinden te weten wat je denkt daarover sinds jij bent vloeiend in Frans en Nederlands en woont in België:Artikel
|
| Message 119 of 566 23 April 2008 at 11:26am | IP Logged |
Gilgamesh wrote:
De Frans-Nederlandse taalgrens in Belgie is heel interessant. Ik heb een tijdje precies op die taalgrens gewoond. Je fietst wat heen en weer, en plotseling spreken de mensen een andere taal... |
|
|
Dat is enorm interessant. Ik wil graag België bezoeken maar mijn vrouw wil niet tien uren in vliegtuig trekken :(
Edited by JW on 23 April 2008 at 1:26pm
|