Iolanthe Diglot Senior Member Netherlands Joined 5645 days ago 410 posts - 482 votes Speaks: English*, DutchC1 Studies: Turkish, French
| Message 25 of 116 07 October 2009 at 12:27am | IP Logged |
Yayayayayay. Ik ging naar mijn spreken klas en het was goed. Er is een Amerikaanse vrouw die al het NT2 toets heeft gedaan, 2 jaren geleden! En zij spreekt zonder een Amerikaanse accent nu maar zei dat ze heeft alleen Nederlands geleerd voor om de toets te doen maar ze was niet voorbereid voor dagelijks leven. Ze is vloeiender dan me, heeft een groter woordenschat en wat klinkt als een Nederlandse accent. Ze is mijn rol model nu. xD Zo als ik ben zo goed als zij, dan kan ik de toets doen. Ik vind het raar dat ze voelt zich dat ze de cursus nodig want ze spreekt Nederlands heel goed. Andere mensen op de cursus ook.
Ik heb ook voor 20 minuten of zo met mijn 'schoonmoeder' gepraat. Ik heb een groot motivatie om te spreken nu want ik weet dat ik kan, toch (just throwing in a toch there and hoping it's right) met fouten en met pauzen, maar ik heb Engels niet altijd nodig. Ik ben van plan om meer te spreken want dan zie ik waar ik problemen hebben. En natuurlijk de kranten lezen en meer woorden leren en zeker naar meer TV kijken. Het is makkelijk dit taal leren ding, gewoon lekker praten, gezellige lezen van de kranten op zondag met je kopje koffie, een beetje De Wereld Draait Door terwijl je je stamppot eet. Leuk! :D
Corrected:
Yayayayayay. Ik ging naar mijn spreken klas en het was goed. Er is een Amerikaanse vrouw die al het NT2 toets heeft gedaan, 2 jaren geleden! En zij spreekt zonder een Amerikaans accent nu maar zei dat ze alleen Nederlands heeft geleerd om de toets te doen maar ze was niet voorbereid op het dagelijks leven. Ze is vloeiender dan ik, heeft een grotere woordenschat en wat klinkt als een Nederlands accent. Ze is mijn rol model nu. xD Zodat ik net zo goed word als zij, dan kan ik de toets doen. Ik vind het raar dat ze voelt dat ze de cursus nodig heeft want ze spreekt heel goed Nederlands. Andere mensen op de cursus ook.
Ik heb ook 20 minuten of zo met mijn 'schoonmoeder' gepraat. Ik heb een grote motivatie om te spreken nu want ik weet dat ik het kan, maar toch (just throwing in a toch there and hoping it's right) met fouten en met pauzen, maar ik heb Engels niet altijd nodig. Ik ben van plan om meer te spreken want dan zie ik waar ik problemen heb. En natuurlijk de kranten lezen en meer woorden leren en zeker meer naar TV kijken. Het is makkelijk dit taal leren ding, gewoon lekker praten, gezellig lezen van de kranten op zondag met je kopje koffie, een beetje De Wereld Draait Door terwijl je je stamppot eet. Leuk! :D
Edited by Iolanthe on 08 October 2009 at 6:55pm
1 person has voted this message useful
|
Iolanthe Diglot Senior Member Netherlands Joined 5645 days ago 410 posts - 482 votes Speaks: English*, DutchC1 Studies: Turkish, French
| Message 26 of 116 08 October 2009 at 6:54pm | IP Logged |
Gisteren en vandaag heb ik ongeveer tachtig procent van de dag in het Nederlands gepraat. Niet slecht, hé?
|
| Message 27 of 116 09 October 2009 at 10:52pm | IP Logged |
Vandaag heeft het Nederlands tot veertig procent verminderd. Ik heb niet veel gedaan behalve voor spreken en luisteren naar de TV. Natuurlijk zal ik proberen morgen om meer Nederlands te praten. Dit blog post was mijn inspiratie om gewoon Nederlands te beginnen praten. Als hij ontdekt 'I wasn’t speaking fluently. I still had horrible grammar and a strong accent etc., but eventually over that month something clicked in my mind: I didn’t really need English.', heb ik dat ook ontdekt.
Corrrrrrrrected (sort of, my correcter didn't really understand what I was trying to say):
Vandaag is het Nederlands tot veertig procent verminderd. Ik heb niet veel gedaan behalve spreken en luisteren naar de TV. Natuurlijk zal ik proberen morgen meer Nederlands te praten. Deze blog post was mijn inspiratie om gewoon Nederlands te beginnen praten. Zoals hij ontdekte 'I wasn’t speaking fluently. I still had horrible grammar and a strong accent etc., but eventually over that month something clicked in my mind: I didn’t really need English.', zo heb ik dat ook ontdekt.
|
| Message 28 of 116 10 October 2009 at 10:37pm | IP Logged |
Alles dat ik vandaag heb gedaan is wat grammatica oefeningen van een cursus boekje. Ik heb niet veel in het Nederlands gesproken maar mijn vriend zegt, 'het komt allemaal wel goed (schatje :D)'.
Ik ben aan het denken over welke taal ik later wil leren. De opties zijn Zweeds, Portugees en Duits. Ik moet er een kiezen die ik kan gebruiken. Dat is heel belangrijk want ik probeerde om Duits te leren en heb het opgegeven want ik wist niet wat ik er mee kon doen. Ik was 17 en had geen mogelijkheden om te reizen en dat probleem bestaat nog steeds.
^already corrected (forgot to save original)
|
Hobbema Senior Member United States Joined 5745 days ago 541 posts - 575 votes Speaks: English* Studies: Portuguese, French, Dutch
| Message 29 of 116 11 October 2009 at 4:33pm | IP Logged |
I agree with you Iolanthe, that a practical reason for learning a language and opportunities to use it are the best motivators.
Advice is cheap, right? So here's some from an old guy, look for opportunities and jobs to work for a company with international connections. Then steer your career path to what you find the most satisfying and appealing. not only will you get connections and friends in other countries, but you may have the chance to travel there, and on the company dime, too! And then you have a skill that can open even more doors later on.
Myself, I recommend Portuguese....you have a warm place to vacation in Europe (with what little I know about Portugal), and if you get a chance to visit Brazil, it is an amazing country. I love South America!
|
| Message 30 of 116 12 October 2009 at 5:59pm | IP Logged |
Ik zal in Nederlands antwoorden :)
Eigenlijk denk ik dat Duits meer nuttig is voor me om dit tijd want er is veel Duits media in Nederland en het is het dichtst land behalve België. Maaaar ik ben bezorgd dat sinds Nederlands en Duits gelijk zijn, misschien zal ik hun in de war krijgen. En ook denk ik dat ik vind de andere talen leuker...dat is ook een factor. Ik wil een taal kiezen en studeer het op universiteit. Misschien vond ik Duits niet leuk genoeg om het te blijven leren.
Ik heb probeerde om in Nederlands te denken vandaag en heb ik ook veel geschreven in Nederlands.
Corrected:
Ik zal in het Nederlands antwoorden :)
Eigenlijk denk ik dat Duits nu nuttiger voor me is want er zijn veel Duitse media in Nederland en het is het meest dichtbije land op België na. Maaaar ik ben bezorgd dat gezien Nederlands en Duits gelijk zijn, misschien zal ik ze door de war halen. En ik denk ook dat ik de andere talen leuker vind...dat is ook een factor. Ik wil een taal kiezen en het studeren op de universiteit. Misschien vond ik Duits niet leuk genoeg om het te blijven leren.
Ik heb geprobeerd om in het Nederlands te denken vandaag en heb ik ook veel geschreven in het Nederlands.
Edited by Iolanthe on 12 October 2009 at 8:47pm
|
| Message 31 of 116 14 October 2009 at 12:15am | IP Logged |
Nog een luie dag. Ik heb luisterde naar veel Nederlandstalig muziek want ik heb een ska band gevonden die 'Luie Hond' heet en ik vind hun leuk. Ik ging naar mijn spreekvaardigheid les maar we hebben niet zo veel spreken gedaan die een beetje teleurstellend is. Ik heb niet de momentum dat ik laatste week had.
Ik heb op internet gelezen over een vragenlijst over de beste en slechtste (mannelijk) lovers in de wereld. Beide Nederlandse mannen en Engelse mannen zijn in de slechtste lijst. Volgens het vragenlijst zijn Engels mannen te lui en Nederlands mannen te dominante. Ik dacht eerste dat dat niet waar kan zijn maar als ik over filmen die ik heb gezien denk, er is zeker een stereotype van de Nederlandse man dat macho en eigenwijs is. Maar het is niet als een negatief ding geportretteerd. Ze zijn charmant met hun chauvinisme en de meisjes verschijnen om het leuk te vinden (maar misschien alleen want een mannelijke regisseur heeft dat in de script geschreven). Ik weet niet waar ik met dit ga. Dus. Welterusten (of goede morgen als je in Australië zijn).
Edited by Iolanthe on 14 October 2009 at 12:18am
|
| Message 32 of 116 15 October 2009 at 7:35pm | IP Logged |
Ik heb eindelijk zelf laten kijken naar een leren Portugees site. Een kleine proefrit, zeg maar. Het is leuk om een beetje intellectueel vrijheid te hebben en om dat gevoel van mysterie te hebben. Taal leren is echt als verkering. Eeerst je heb geen toewijding met de taal en dan later kan je beslissen om het 'serieus' te maken. Dan heb je de problemen van een relatie met verveling, meningsverschil en willen slapen rond (that can't be right :D). Gelukkig, zijn talen helemaal ok met open relaties. En zo voor een klein beetje (copied directly from my notes) Portuguees...
Olá, meu nome é Rachael. Es sou da Inglaterra. Gosto português.
Eenmaal was mijn Nederlands als kort als dat. Vraag me niet om hoe de boven te uitspreken. Ik heb geen idee!
Corrected (natuurlijk only the Dutch):
Ik heb eindelijk zelf gekeken naar een site voor het leren van Portugees. Een kleine proefrit, zeg maar. Het is leuk om een beetje intellectuele vrijheid te hebben en om dat gevoel van mysterie te hebben. Taal leren is echt als verkering. Eerst heb je geen toewijding tot de taal en dan later kan je beslissen om het 'serieus' te nemen. Dan heb je de problemen van een relatie met verveling, meningsverschil en naast de pot te piesen. Gelukkig zijn talen helemaal ok met open relaties. En nu voor een klein beetje (copied directly from my notes) Portugees...
Olá, meu nome é Rachael. Es sou da Inglaterra. Gosto português.
Eens was mijn Nederlands zo kort als dat. Vraag me niet om hoe het bovenstaande uit te spreken. Ik heb geen idee!
Edited by Iolanthe on 15 October 2009 at 8:53pm
|