Register  Login  Active Topics  Maps  

Iolanthe’s Dutch Endeavors

Tags: Dutch
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
116 messages over 15 pages: 1 2 3 4 5 6 7 ... 7 ... 14 15 Next >>
Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 
Speaks: English*, DutchC1
Studies: Turkish, French

Message 49 of 116
25 October 2009 at 1:19am | IP Logged 
Ik schrijf dit op een belachelijk warm laptop dat niet van mij is. Mijn laptop heeft beslisst om kapot te gaan.

Ik heb een nieuwe, mooie Ikea ladblokje om mijn taalboeken te bewaren. Ik heb het zelf geconstrueerd en ik ben trots op mezelf. Ik ben nu een onafhankelijke vrouw want ik kan Ikea meubels maken zonder hulp van een man. Ik wacht op een Nederlands grammatica boek en ik heb ingeschrijft voor het NT2 II toets. 13e & 14e januari. Misschien zal ik ook een proeftoets doen voor de actuale toets. Het is gratis als je al voor het NT2 toets hebt ingeschrijft.

Pagina 61/225 van 'De groeipijn van Adriaan Mole'

Corrected:

Ik schrijf dit op een belachelijk warme laptop die niet van mij is. Mijn laptop heeft besloten om kapot te gaan.

Ik heb een mooi nieuw Ikea laden blokje om mijn taalboeken te bewaren. Ik heb het zelf geconstrueerd en ik ben trots op mezelf. Ik ben nu een onafhankelijke vrouw want ik kan Ikea meubels maken zonder hulp van een man. Ik wacht op een Nederlands grammatica boek en ik heb me ingeschreven voor de NT2 II toets. 13e & 14e januari. Misschien zal ik ook een proeftoets doen voor de actuele toets. Het is gratis als je al voor de NT2 toets hebt ingeschreven.

Pagina 61/225 van 'De groeipijn van Adriaan Mole'
1 person has voted this message useful

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 50 of 116
26 October 2009 at 6:44pm | IP Logged 
Ik heb mijn huiswerk gedaan voor mijn spreekvaardigheid les morgen. Ik vind het zo saai. Grammatica oefeningen met zinnen dat onvermijdelijk 'etnische' namen hebben om op 'allochtonen' te beroepen. Ik vind het zo stom en betuttelend. Ik ben niet gemaakt voor talen cursussen. Ik geloof te veel in de feit dat ik het alleen kan doen en ik kan niet met zwakke en inefficiënt onderwijs werken. >_<

Corrected:

Ik heb mijn huiswerk gedaan voor mijn spreekvaardigheid les morgen. Ik vind het zo saai. Grammatica oefeningen met zinnen die onvermijdelijk 'etnische' namen hebben om op 'allochtonen' te beroepen. Ik vind het zo stom en betuttelend. Ik ben niet gemaakt voor taal cursussen. Ik geloof te veel in het feit dat ik het alleen kan doen en ik kan niet met zwak en inefficiënt onderwijs werken.

Pagina 82/225

Edited by Iolanthe on 26 October 2009 at 9:26pm

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 51 of 116
27 October 2009 at 11:59pm | IP Logged 
Ik genoot mijn les bijzonder veel vanavond. Ik pratte veel als de leraar vraagt af wij kunnen iets zeggen over een onderwijs en ook met een Turkse meisje. Ik ben benieuwd dat ik beter kan spreken dan twee week geleden. Ik voelde me ook comfortabeler met luisteren. Het was niet bijzonder moeilijk om de andere mensen te begrijpen. Ik denk dat het de lezen is die ik gedaan heb. Mijn grammatica boek heeft aangekomen. Het is groter dan ik gedacht. Volgende week moet ik iets over Engeland vertellen. Normale zijn ik heel bang voor publiek spreken maar ik vind het zo leuk om in Nederlands te praten dat ik het genieten. Wel...niet helemaal zonder zenuwen. ^_^

Ik voel me helemaal meer zeker over de mogelijkheid van de NT2 examen slagen. Ik ben klaar voor het en ik vind het heel spannend. Ik ga vrijdag naar een opendag voor een universiteit. Ik voel me ook opgewonden over dat maar ik wil niet te opgewonden worden want ik moet eerste de toets slagen. Ik zorgt een beetje over af ik later kunnen begrijpen spreken op universiteit niveau maar het komt wel goed. Als ik op B2 niveau zijn in januari dan heb ik 8 maanden of zo om op C1 niveau te worden. Makkelijk! Dan naar mijn 3 jaren op universiteit zal ik hopelijk bijna native zijn! Het is altijd goed om groot te dromen.

Corrected

Ik heb bijzonder veel genoten van mijn Nederlands cursus vanavond. Ik heb veel gesproken toen de leraar vroeg over het onderwijs in Nederland. Ik heb ook meer gesproken met het Turkse meisje. Ik ben benieuwd of ik beter kan spreken dan twee weken geleden. Ik voelde me ook comfortabeler met luisteren. Het was niet bijzonder moeilijk om de andere mensen te begrijpen. Ik denk dat het het lezen is dat ik gedaan heb. Mijn grammatica boek is gekomen. Het is groter dan ik dacht. Volgende week moet ik iets over Engeland vertellen. Normaal ben ik heel bang om voor publiek te spreken maar ik vind het zo leuk om Nederland te spreken dat ik er van geniet. Wel...niet helemaal zonder zenuwen. ^_^

Ik voel me helemaal meer zeker over de mogelijkheid om voor het NT2 examen te slagen. Ik ben er klaar voor en ik vind het heel spannend. Ik ga vrijdag naar een opendag voor een universiteit. Ik voel me ook opgewonden daar over maar ik wil niet te opgewonden worden want ik moet eerst voor de toets slagen. Ik maakte me een beetje zorgen over of ik later zou kunnen begrijpen op universiteits niveau maar het komt wel goed. Als ik op B2 niveau ben in januari dan heb ik 8 maanden of zo om op C1 niveau te komen. Makkelijk! Dan na mijn 3 jaren op de universiteit zal ik hopelijk bijna native zijn! Het is altijd goed om groot te dromen.

Edited by Iolanthe on 28 October 2009 at 7:24pm

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 53 of 116
29 October 2009 at 6:29pm | IP Logged 
Ik heb vandaag geen Nederlands studeren gedaan. Alleen Portugees op LiveMocha. Ik was een beetje overbelast met het Nederlands en ik had een Portugees moment nodig! Kijk maar! Ik kan deze dingen nu zeggen:

Eu não sou um homem. Eu sou uma mulher.
A casa é branca.

Daarom kan ik een gesprek zoals dit hebben in het Portugees:

Braziliaanse man: Hallo
Mij: Hallo
Braziliaanse man: Hoe gaat het?
Mij: O_O
Mij: Ik ben niet een man. Ik ben een vrouw.
Braziliaanse man: ...

Pagina: 102/225

Corrected:
Ok so I didn't write that much but NOTHING NEEDED CORRECTING YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!!!!!!!!!!

Edited by Iolanthe on 29 October 2009 at 7:49pm

Hobbema
Senior Member
United States
Joined 5745 days ago

541 posts - 575 votes 
Speaks: English*
Studies: Portuguese, French, Dutch

Message 54 of 116
29 October 2009 at 11:04pm | IP Logged 
Your Portuguese doesn't need correcting either.

And the Pimsleur dialogue....now that's funny. :)

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 55 of 116
30 October 2009 at 6:46pm | IP Logged 
Yay for lack of mistakes!

Ik heb een andere soort van fout gemaakt. Ik dacht dat de opendag vandaag was maar nee. Het is morgen >_> Ik heb om 7 uur 's ochtends opgestaan want het gesprek begint om 10 uur. Toen ik in de gebouw liep, zag ik dat 'Zaterdag' op mijn uitnodiging stond en 'Vrijdag' op de bord. Dus moet ik morgen weer vroeg opstaan. Het zou niet zo slecht moeten zijn maar ik heb mijn vriend gesleept met me mee en voor niks. Maar ik heb toch een lekker broodje gehad op de bovenste etage van de bibliotheek in Amsterdam.

Corrected:

Ik heb een andere soort van fout gemaakt. Ik dacht dat de opendag vandaag was maar nee. Het is morgen >_> Ik ben om 7 uur 's ochtends opgestaan want het gesprek begint om 10 uur. Toen ik in het gebouw liep, zag ik dat 'Zaterdag' op mijn uitnodiging stond en 'Vrijdag' op het bord. Dus moet ik morgen weer vroeg opstaan. Het zou niet zo slecht moeten zijn maar ik heb mijn vriend met me mee gesleept en voor niks. Maar ik heb toch een lekker broodje gehad op de bovenste etage van de bibliotheek in Amsterdam.

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 56 of 116
31 October 2009 at 8:40pm | IP Logged 
Ik ben terug van de opendag. Ik ging naar een gesprek Scandinavische taal en cultuur. Ik vind de universiteit leuk en ik wil graag Zweeds leren. Ik ben nog niet zeker dat ik het wil doen. Ik heb twee andere universiteiten en cursussen te bezoeken. De meest leuk ding dat daar heeft gebeurt is dat de leraar heeft gevraagd als wij een beetje kunnen vertellen over ons zelf en welke taal wij willen doen. Het was een kamer vol van moedertaalsprekers van het Nederlands. Ik was zo erg bang om te spreken maar ik heb het gedaan (in het Nederlands) en het klinkt goed :D

In ieder geval wil ik wachten tot ik de andere universiteiten en cursus gesprekken heb bezoeken zo ik kan een opgeleid beslissing maken. Ik was op universiteit vorige jaar maar ik heb het snel vertrokken. Ik bezoekt nooit universiteiten in het VK dus was ik onaangenaam verrast toen ik op de campus gelopen.

Corrected:

Ik ben terug van de opendag. Ik ging naar een gesprek over Scandinavische taal en cultuur. Ik vind de universiteit leuk en ik wil graag Zweeds leren. Ik ben nog niet zeker dat ik het wil doen. Ik heb nog twee andere universiteiten en cursussen te bezoeken. Het meest leuke ding dat daar is gebeurt is dat de leraar heeft gevraagd of wij een beetje kunnen vertellen over onszelf en welke taal wij willen doen. Het was een kamer vol van moedertaalsprekers van het Nederlands. Ik was zo bang om te spreken maar ik heb het gedaan (in het Nederlands) en het klinkt goed :D

In ieder geval wil ik wachten tot ik de andere universiteiten en cursus gesprekken heb bezocht zodat ik een geïnformeerde beslissing kan maken. Ik was op de universiteit vorig jaar maar ik ben snel vertrokken. Ik bezocht nooit universiteiten in het VK dus was ik onaangenaam verrast toen ik op de campus liep.

Edited by Iolanthe on 31 October 2009 at 10:39pm

This discussion contains 116 messages over 15 pages: << Prev 1 2 3 4 5 68 9 10 11 12 13 14 15  Next >>

Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0.4863 seconds.

DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.