Register  Login  Active Topics  Maps  

Iolanthe’s Dutch Endeavors

Tags: Dutch
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
116 messages over 15 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 8 ... 14 15 Next >>
Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 
Speaks: English*, DutchC1
Studies: Turkish, French

Message 57 of 116
01 November 2009 at 9:59pm | IP Logged 
Ik kan niet wacht op januari om het staatsexamen te doen. Wel...ik ben gelukkig met de tijd om meer te studeren maar ik wil dat de tijd snel gaat. Het maakt niet specifiek uit als ik het slagen of niet. Natuurlijk wil ik het slagen maar het is meer dan alleen een toets voor mij. Het is de eind punt van een doel dat ik zelf gezet heb en hard gewerkt voor. Zo spannend!

1 person has voted this message useful

Hobbema
Senior Member
United States
Joined 5745 days ago

541 posts - 575 votes 
Speaks: English*
Studies: Portuguese, French, Dutch

Message 58 of 116
02 November 2009 at 6:34am | IP Logged 
Go go Iolanthe....those of us in land-locked English speaking countries wish you the very very best!

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 59 of 116
03 November 2009 at 11:13pm | IP Logged 
I did my presentation and lord almighty was I nervous! I should join toastmasters or something because such an insignificant thing shouldn't warrent such fear :/

In ieder geval ben ik nog in leven! Een goede ding is dat het niet uit maakte dat de presentatie in het Nederlands moeten worden. Ik was geen meer zenuwachtig dan als het in het Engels moeten worden. Nederlands is aan het beginnen om meer natuurlijk te voelen.

Corrected:

In ieder geval ben ik nog in leven! Een goed ding is dat het niet uit maakte dat de presentatie in het Nederlands moest zijn. Ik was niet meer zenuwachtig dan wanneer ik het in het Engels had moeten doen. Nederlands begint meer natuurlijk te voelen.

Edited by Iolanthe on 04 November 2009 at 7:34pm

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 60 of 116
04 November 2009 at 8:43pm | IP Logged 
Ik heb een van de Twilight boeken geleend van de bibliotheek (in het Nederlands natuurlijk). Twilight lijkt me als een beetje sekteachtige. Ik probeer om populaire dingen te vermijden maar dan denk ik 'ben ik iets aan het missen?'. Dus heb ik de boek. Toen ik elf was deed ik hetzelfde met een Harry Potter boek. Het was inderdaad niks voor mij.

Weer met de wanderlust. (waarschijnlijk een Engelse uitdrukking) Ik heb een nieuwe interest in Russisch. De alfabet is toch niet zo moeilijk als ik dacht en het lijkt me als een mooie taal. Dus wil ik leren Zweeds, Portugees, Esperanto, Russisch, Duits, Frans en Fries. Het lijst gaat in order van prioriteit. Misschien wil ik niet alle deze talen spreken maar ik wil ze studeren en onderzoeken op zijn minst.

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 61 of 116
06 November 2009 at 12:07am | IP Logged 
Vanavond ging ik naar een meet up groep in Amsterdam voor mensen die Nederlands willen spreken. Het was heel leuk. We hebben Nederlands scrabble gespeld en een van de mensen is een Nederlands moedertaalspreker dus was het leuk om met hem te praten. Scrabbelen is een heel goed idee volgens mij! Ik zal zeker naar de volgende keer gaan.

Vos
Diglot
Senior Member
Australia
Joined 5570 days ago

766 posts - 1020 votes 
Speaks: English*, Spanish
Studies: Dutch, Polish

Message 62 of 116
08 November 2009 at 8:11am | IP Logged 
Really enjoying your log Iolanthe, helps to give me some extra motivation. (which is much needed!) I'm currently
studying Nederlands as well, so naturally very happy, and a little envious.. of your wonderful living arrangement in
Nederland.

Enjoy your studies and keep up the fantastic log!

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 63 of 116
09 November 2009 at 6:48pm | IP Logged 
Thanks Vos!

Ik heb dagen niets met mijn Nederlands gedaan dus zal ik over willekeurige dingen schrijven. Ik heb naar 'Gilda' gekeken. Een film met Rita Hayworth. Op zaterdag heb ik 'This Is It' gezien en ze hebben een clip gemaakt voor 'Smooth Criminal' waarin Michael naar Rita kijkt en ze haar handschoen naar hem gooit. Ze lijkt me zo mooi. In 'Gilda' is het duidelijk dat ze meer een sex symbool dan een actrice was. Ze lijkt me een donkerharig versie van Marilyn Monroe. Ze probeerden zo hard om zwoel te kijken dat ze vergaten om te acteren.

Iolanthe
Diglot
Senior Member
Netherlands
Joined 5645 days ago

410 posts - 482 votes 

Message 64 of 116
10 November 2009 at 7:59pm | IP Logged 
Ik ben een slechte meisje. Nog geen echt studeren. Het gaat in cycli. Soms voel me heel gemotiveerd en dan niets voor een paar dagen. Eerlijk was ik meer betrokken met hoe ik kan mijn haar stylen als Rita Hayworth. Helaas lijkt mijn haar me meer aan Farrah Fawcett. Ik ben geen 40s bombshell vandaag.

Ik moet een fiets kopen. Dan kan ik een leuke baantje als een bezorging persoon krijgen. Ik denk dat mijn gesproken Nederlands nog niet goed genoeg is om een andere baan te krijgen. Wel, niet goed genoeg om een Nederlands interviewer te overtuigen dat ze mij over een echte Nederlands persoon in dienst zou nemen.

This discussion contains 116 messages over 15 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13 14 15  Next >>

Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0.3926 seconds.

DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.