Register  Login  Active Topics  Maps  

Nederlandse thread

  Tags: Dutch
 Language Learning Forum : Multilingual Lounge Post Reply
55 messages over 7 pages: 1 2 3 46 7  Next >>
Babylonia
Heptaglot
Senior Member
Germany
Joined 5758 days ago

102 posts - 102 votes 
2 sounds
Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto
Studies: Turkish

 
 Message 34 of 55
04 September 2008 at 8:07am | IP Logged 
Ik hoop dat de Nederlandse taal mij dit weekend iets leuks te bieden heeft, want mijn vriend komt op bezoek en dan zullen wij weer drie dagen lang Nederlands spreken.
Dat is ook een vorm van "total immersion", het induiken in een vreemde taal.
Helaas heb ik geen mogelijkheid meer om de Nederlandse TV of radio te ontvangen, vroeger heb ik altijd graag naar "Radio een" geluisterd of naar "Nederland 3" gekeken, het was altijd leuk om rechtstreeks over de actuele ontwikkelingen geinformeerd te worden. Dus dat is een bon van informatie die ik mis. Internetradio of internettelevisie is voor mij nog niet financeerbaar, dus daar moet ik nog een paar jaar geduld hebben, maar dat zou voor mij een bruikbaar alternatief zijn.
1 person has voted this message useful



Eduard
Decaglot
Senior Member
Norway
Joined 5839 days ago

166 posts - 170 votes 
2 sounds
Speaks: Dutch*, NorwegianC1, Swedish, Danish, English, German, ItalianB1, Spanish, Serbo-Croatian, French
Studies: Portuguese

 
 Message 35 of 55
04 September 2008 at 12:54pm | IP Logged 
Je Nederlands is schriftelijk in elk geval dik in orde! :)

Kun je op de pc waarop je dit bericht schreef geen internetradio/tv ontvangen? Probeer www.omroep.nl. En als je een radio hebt met middengolfontvangst kun je wel enkele Nederlandse radiostations ontvangen. Ik weet niet hoe actueel deze pagina is, maar kijk er eens naar en probeer het uit. Vooral tegen de schemering 's avonds en erna kan de ontvangstkwaliteit toenemen (als je ver van NL woont), terwijl het overdag gemakkelijker ontvangen is als je dichtbij woont. http://www.radio.nl/2003/home/medianieuws/001.zero_base/freq uenties/003.am/

1 person has voted this message useful



Babylonia
Heptaglot
Senior Member
Germany
Joined 5758 days ago

102 posts - 102 votes 
2 sounds
Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto
Studies: Turkish

 
 Message 36 of 55
04 September 2008 at 1:37pm | IP Logged 
Eduard, bedankt voor jouw reactie, ik spreek en schrijf al 25 jaar Nederlands, dus dat is routine.

Mijn middengolfontvangst op mijn analoge radio is heel erg gestoord, zodat eigenlijk geen zender prettig te ontvangen is. Mijn vriend heeft een internetradio, dat is gewoon een radioapparaat met een grote draaiknop, het ziet er bijna analoog uit, maar de radioontvangst gaat via ADSL, dus een ADSL-verbinding is de vereiste. Ik werk hier uit financiele redenen nog met een inbelverbinding en dat zal nog een hele tijd zo blijven.

Mocht ik ooit ADSL kunnen aanschaffen, dan zal ik me ook zo'n internetradio kopen, want daarmee kun je in digitale kwaliteit honderden zenders vanuit de hele wereld ontvangen, dat is voor alle talen die ik beheers een nuttige aanschaf.
Dan zou ik in hele verschillende talen vanuit verschillende landen radiouitzendingen kunnen beluisteren. Voor polyglotte mensen is dat natuurlijk een radioparadijs.

Dus even moet ik nog wat maanden of jaren geduld hebben.....

Maar jij spreekt ook zoveel talen, wat vind jij van zo'n internetradio? En wat vinden de anderen daarvan?


Edited by Babylonia on 04 September 2008 at 1:56pm

1 person has voted this message useful



Eduard
Decaglot
Senior Member
Norway
Joined 5839 days ago

166 posts - 170 votes 
2 sounds
Speaks: Dutch*, NorwegianC1, Swedish, Danish, English, German, ItalianB1, Spanish, Serbo-Croatian, French
Studies: Portuguese

 
 Message 37 of 55
04 September 2008 at 3:40pm | IP Logged 
Ik heb ook serieus overwogen om zo'n radio aan te schaffen, aangezien we hier in het studentencomplex automatisch een breedbandverbinding hebben. Maar voorlopig luister ik via de computer, en de aanschaf van een -goede- internetradio (waar nog een beetje kwaliteitsgeluid in zit) is toch wel vrij prijzig.

Op zich kun je zelfs met een inbelverbinding radio luisteren, maar om daar nou de telefoonlijn bezet voor te houden...

Als je veel storing hebt, probeer dan eens lampen met dimmers en halogeenlampen in je woning uit te schakelen, dit kan al veel schelen!

Over ADSL: misschien kun je een abonnement met de buren delen? Wellicht heeft een van hen al een draadloze router, dan hoef je alleen een ontvangstadapter (eenmalige kosten van enkele tientjes) en een wachtwoord te hebben, en je zit op 't net. Vraag eens rond bij je directe buren.
1 person has voted this message useful



FuroraCeltica
Triglot
Senior Member
United Kingdom
Joined 6679 days ago

1187 posts - 1427 votes 
Speaks: English*, Spanish, French

 
 Message 38 of 55
24 September 2008 at 6:53am | IP Logged 
Ik ben op Zaterdag in Antwerpen geweest. Ik met mijn zus en mijn moeder gingen. Daar, heebn we zoveel gedaan and zoveel gezien. Er was ook en leuke resteraunt op de Grote Markt

Edited by FuroraCeltica on 24 September 2008 at 6:53am

1 person has voted this message useful





Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6517 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 39 of 55
24 September 2008 at 7:10am | IP Logged 
Babylonia wrote:
... wat vind jij van zo'n internetradio? En wat vinden de anderen daarvan?


Ik kijk AVRO Museum TV op het internet meerdere malen per week - dit is mijn ongeëvenaarde belangrijkste bron van gesproken Nederlands. En ik heb nu het stadium bereikt dat ik andere dingen kan doen terwijl ik luistere.


Edited by Iversen on 24 September 2008 at 7:14am

1 person has voted this message useful



JW
Hexaglot
Senior Member
United States
youtube.com/user/egw
Joined 5936 days ago

1802 posts - 2011 votes 
22 sounds
Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew
Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian

 
 Message 40 of 55
24 September 2008 at 7:59am | IP Logged 
FuroraCeltica wrote:
Ik ben op Zaterdag in Antwerpen geweest. Ik met mijn zus en mijn moeder gingen. Daar, heebn we zoveel gedaan and zoveel gezien. Er was ook en leuke resteraunt op de Grote Markt

Ah, nu ben ik ijverzuchtig. Ik ben nooit naar België geweest en ik heb er heel erg zin in daar te bezoeken. Heb je in Antwerpen Nederlands met de mensen gepraat?

Iversen wrote:
Ik kijk AVRO Museum TV op het internet meerdere malen per week

Bedankt voor de aanbeveling. Ik ben altijd aan het zoeken van goede Nederlandse televisie programma’s.


Edited by JW on 24 September 2008 at 8:00am



1 person has voted this message useful



This discussion contains 55 messages over 7 pages: << Prev 1 2 3 46 7  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.2813 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.