Register  Login  Active Topics  Maps  

Eugen’s log (german and modern hebrew)

  Tags: Hebrew | German
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
9 messages over 2 pages: 1
eugen
Triglot
Newbie
Italy
Joined 3331 days ago

22 posts - 23 votes
Speaks: Italian*, English, GermanB2
Studies: Modern Hebrew

 
 Message 9 of 9
11 May 2015 at 8:41pm | IP Logged 
Deutsch
Ich habe mein erstes Buch auf Deutsch seit Jahre gelesen! Ich habe es geschafft! Ich bin endlich mit "Harry Potter und der Stein der Weisen" fertig, ich habe in einem Monaten gelesen. Das heißt, 10 Seiten pro Tag. Natürlich konnte ich nicht verstehen alles, was es im Buch steht, aber ich konnte gut verstehen, ohne zu oft im Wörterbuch zu suchen.
Jetzt will ich "Azzurro" von Kurt Lanthaler beginnen.
Ich habe auch entschieden, dass Fernsehcomics nicht für mich sind. Ich habe an "Tim und Struppi" und "Scooby Doo, wo bist du?" geguckt, aber ich kann das Mund nicht lesen und meine Verständnis ist ein bisschen schlechter gewesen.
Ich habe auch ein Film, "Fack ju Göthe", gesehen. Dieser Film war richtig lustig, mit einem Schauspieler direkt aus "Türkisch für Anfänger", und die Regisseurin, Bora Dagtekin, war dieselbe, die schon die andere Serie gemacht hat.
Jetzt suche ich an andere deutsche Fernsehserie, ich wollte "Doctor's Diary" (immer von Bora Dagtekin) sehen, aber wenn jemand andere manche Empfehlungen hat, denn sag sie mir!

English
I'm reviewing grammar daily and, when I have enough time, I'm slowly seeing the last season of Top Gear.


1 person has voted this message useful



This discussion contains 9 messages over 2 pages: << Prev 1

If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3281 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.