Register  Login  Active Topics  Maps  

Aprendiendo las Lenguas Romances

Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
98 messages over 13 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 ... 12 13 Next >>
poligloton
Tetraglot
Senior Member
United States
Joined 5708 days ago

104 posts - 128 votes 
Speaks: Spanish*, English, Portuguese, Italian
Studies: French, Romanian, Catalan

Message 73 of 98
05 October 2009 at 9:07pm | IP Logged 
Je lis, ou plutôt j'écoute "Le tour du monde en 80 jours." Ce n'est pas trop difficile. Le roumain est plus difficile de comprendre, mais j'ai amélioré. Je dois encore écouter et étudier beaucoup.

1 person has voted this message useful

Crush
Tetraglot
Senior Member
ChinaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5866 days ago

1622 posts - 2299 votes 
Speaks: English*, Spanish, Mandarin, Esperanto
Studies: Basque

Message 74 of 98
05 October 2009 at 10:25pm | IP Logged 
Ah très bien ! Ma sœur m'a dit qu'elle voudrait le lire (bon, l'écouter, comme toi) et le discuter ensemble, mais ça fait quelques semaines que je ne parle pas avec elle. Moi même je viens de terminer le livre "Cien años de soledad". Je l'ai aimé beaucoup, et sans doute c'est un livre fascinant.

En tout cas, est-ce que maintenant tu te concentres principalement sur le français et le roumain ? Il me paraît que, pour le moment, le roumain est ta passion "numéro un" et le français, la "numéro deux".

poligloton
Tetraglot
Senior Member
United States
Joined 5708 days ago

104 posts - 128 votes 

Message 75 of 98
05 October 2009 at 10:58pm | IP Logged 
Maintenant le roumain est ma passion numéro un, sans doute. Je l'adore. J'aime bien le français, mais le roumain est une langue mystérieuse et très intéressante.

poligloton
Tetraglot
Senior Member
United States
Joined 5708 days ago

104 posts - 128 votes 

Message 76 of 98
09 October 2009 at 6:01am | IP Logged 
Astăzi am avut o conversaţie în limba română cu doi români. Am înţeles aproape tot. Ei mi-au spus că eu vorbeam bine. Cred că am progresat mult, dar încă nu sunt satisfăcut. Eu trebuie să practic şi să învăţ mult mai mult.

Hoy he tenido una conversación con dos rumanos. He entendido casi todo. Ellos me dijeron que hablaba bien. Creo que he progresado mucho, pero todavía no estoy satisfecho. Necesito practicar y aprender mucho más.

Crush
Tetraglot
Senior Member
ChinaRegistered users can see my Skype Name
Joined 5866 days ago

1622 posts - 2299 votes 
Speaks: English*, Spanish, Mandarin, Esperanto
Studies: Basque

Message 77 of 98
09 October 2009 at 6:48am | IP Logged 
poligloton wrote:
Necesito practicar y aprender mucho más.
No crees que todos nos digamos la misma cosa? Ojalá hubiera practicado más, ojalá hubiera estudiado más, ojalá esto, ojalá lo otro! Jaja! Pero qué bueno que hayas podido practicar el rumano! Yo no sabía que había tantos rumanos en los EE.UU. Pues sigo sin saber cuantos hay, pero ya sé que hay al menos dos! De todas formas, felicidades. Poder entender las conversaciones ajenas no es una cosa fácil.

Felipe
Triglot
Senior Member
United States
Joined 6031 days ago

451 posts - 501 votes 
Speaks: English*, Spanish, Portuguese
Studies: Italian, Dutch, Catalan

Message 78 of 98
09 October 2009 at 7:24pm | IP Logged 
Que legal que você teve uma conversa em romeno. Eu não tenho essa oportunidade. Quando estudava na universidade conhecia uma mulher de Romênia, mas na época não ligava para o romeno. Agora, gostaria de saber onde encontrá-la para poder falar com ela. Ela era muito boa com as línguas, falava romeno, inglês, e espanhol bem. Também sabia bastante português, francês e Italiano.

poligloton
Tetraglot
Senior Member
United States
Joined 5708 days ago

104 posts - 128 votes 

Message 79 of 98
09 October 2009 at 10:12pm | IP Logged 
Gostaria de conhecer essa mulher romena. Ela poderia me ajudar com todas essas línguas românicas.

Realmente no hay muchos rumanos en los Estados Unidos. Por casualidad me encontré con dos a la vez, eran hermanos. Siempre busco oportunidades de usar mis idiomas, pero con ciertas lenguas es más difícil encontrarlas. Hablo inglés, español y portugués todos los días. El rumano, el francés, el Italiano, y los demás idiomas son mucho más difíciles de practicar. Menos mal que existe el internet.

Adesso ho bisogno di scrivere qualcosa in Italiano. Oggi è stato un bel giorno, fa caldo, ma non troppo caldo. Sono al lavoro, però oggi è venerdì. Che meraviglia!

poligloton
Tetraglot
Senior Member
United States
Joined 5708 days ago

104 posts - 128 votes 

Message 80 of 98
13 October 2009 at 8:35pm | IP Logged 
Vendredi j'ai connu une française que m'a dit que me peut aider avec mon français. Elle habite aux États-Units depuis beaucoup de temps, plus ou moins 30 ans. Maintenant j'ai besoin de quelqu'un que me puisse aider avec le roumain et l'italien.

This discussion contains 98 messages over 13 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  Next >>

Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum

This page was generated in 0.7031 seconds.

DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.