175 messages over 22 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 17 ... 21 22 Next >>
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5845 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 129 of 175 24 May 2013 at 10:50am | IP Logged |
Fredag, 24 mei 2013
DABBLING: KURSUS NORSK FOR BEGYNDERE I 3 DAGER PÅ FOLKEHOJSKOLE KREFELD
For 3 dager (i dag, i morgen og i overmorgen) skal jeg deltage en et kursus norsk for begyndere, som hedder oficielt "Norwegisch für Anfänger / Norwegisch für die Reise" sammen med to medlemer af min Skandinaviske Club. Kurset skal have 3-5 timer undervisning per dag. Jeg wil sammenligne dansk med norsk, men jeg vil ikke studere videre norsk. Jeg glæder mig til eksperimentet!
Fasulye
1 person has voted this message useful
| daegga Tetraglot Senior Member Austria lang-8.com/553301 Joined 4519 days ago 1076 posts - 1792 votes Speaks: German*, EnglishC2, Swedish, Norwegian Studies: Danish, French, Finnish, Icelandic
| Message 130 of 175 24 May 2013 at 9:15pm | IP Logged |
Er det ikke lidt for enkelt for dig?
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5845 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 131 of 175 26 May 2013 at 6:55pm | IP Logged |
Söndag, 26 mei 2013
MIT KURSUS NORSK PÂ FOLKEHOJSKOLE KREFELD
Det kursus var enkelt for mig, men ikke FOR enkelt. Seg syntes at det var ikke kedeligt. Jeg kan godt laere norsk, sâ vil jeg nu fortsaette det med selvstudium. Jeg skal bestelle laerebogen "Einstieg Norwegisch", fordi jeg kender allerede laerebogen "Einstieg Danisch". Men jeg skal skriver her i min log videre pâ dansk.
Fasulye
Edited by Fasulye on 26 May 2013 at 6:58pm
|
Iversen Super Polyglot Moderator Denmark berejst.dk Joined 6701 days ago 9078 posts - 16473 votes Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian Personal Language Map
| Message 132 of 175 27 May 2013 at 12:57pm | IP Logged |
Det er ikke svært at lære at forstå skrevet bokmål, når man allerede kan dansk, men talesproget er værre, bl.a. fordi der er så mange forskellige norske dialekter.
|
| Message 133 of 175 27 May 2013 at 1:34pm | IP Logged |
Iversen wrote:
Det er ikke svært at lære at forstå skrevet bokmål, når man allerede kan dansk, men talesproget er værre, bl.a. fordi der er så mange forskellige norske dialekter. |
|
|
Ja, det sagde ogsâ min laerer norsk i weekenden. Men jeg kan ikke rejse til Danmark eller Norge, sâ generer mig dialekterne ikke.
Fasulye
Edited by Fasulye on 27 May 2013 at 1:46pm
| Sterogyl Diglot Senior Member Germany Joined 4365 days ago 152 posts - 263 votes Studies: German*, French, EnglishC2 Studies: Japanese, Norwegian
| Message 134 of 175 27 May 2013 at 2:36pm | IP Logged |
Hvis man kan allerede lese/forstå dansk, å lære norsk er veldig enkel. For eksempel, jeg har aldri lært dansk, men jeg forstår alt som dere skriver her... Norsk til begynnere blir kjedelig....
2 persons have voted this message useful
|
| Message 135 of 175 01 June 2013 at 3:28pm | IP Logged |
Lørdag, 01 juni 2013
Her er sâ mange "OLE SQL SERVER ERRORS" at for mig er sjældent mulig at skrive noget i min log! :(
Jeg ville skrive, men jeg kon ikke.
Men nu kan jeg fortælle om besøgen af mit kursus dansk i folkehøjskole i D.
Desværre for mig personligt kan de andre kursister vældig godt lide oversættelser, som er for mig ikke vigtige. Så gaf vores lærer os videre en tekst af bogen "Der Mops von Bornholm" at oversætte til dansk.
Bagefter læste vi 8 sider i vores kriminalroman, som jeg har haft vorberedt derhjemme. Bogen er for mig meget spænnende og forfatteren skriver mange interessante detajler pâ Spanien. Han bruger øgså tit spanske ord i teksten.
Jeg håber, at næste uge skal der ikke være så tit "OLE SQL SERVER ERRORS".
Fasulye
PS: Jeg glæder mig at have også læsere, som taler og forstå norsk eller svensk.
Edited by Fasulye on 01 June 2013 at 3:29pm
|
| Message 136 of 175 06 June 2013 at 10:11am | IP Logged |
Torsdag, 06 juni 2013
MIT KURSUS DANSK I FOLKEHØJSKOLEN I D.
I går var min dag en vandredag og jeg besøgte mit kursus dansk. Siden 2012 er jeg medlem af min vandreclub VLN og onsdags er der tit en vandring. Vandringer onsdags varer (vare = duren) to timer en vi sidder samme i en restaurant og drikker og spiser en lille mad for en time. Vores vandring var i Krefeld, men bagefter tog jeg metroen til Düsseldorf og gik til folkehøjskolen. Jeg talede med min lærer og sagde at jeg ville gerne lave mere grammatik øvelser. Tit oversætter vi teskten af bogen "Der Mops von Bornholm" til dansk, men jeg kan ikke lide oversætte. For mig det skal være i orden, hvis vi en gang oversætter teskten og en anden gang laver grammatik øvelser. Også i gar læste vi igen i vores kriminalroman "Lime's billede", bogen er for mig meget interessant!
Fasulye
Edited by Fasulye on 06 June 2013 at 10:17am
|
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 2.4531 seconds.
DHTML Menu By Milonic JavaScript
|