175 messages over 22 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 19 ... 21 22 Next >>
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5839 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 145 of 175 04 August 2013 at 12:07pm | IP Logged |
Søndag, 04 august 2013
MINE FERIEAKTIVITETER NR. 1
Hvad laver jeg, når folkehøjskolene har ferie? Jeg kan nu selv beslutte, hvad jeg studerer! Sidste uger i måned juli studerede jeg 6 lektioner af min lærebog norsk "Einstieg Norwegisch". Bokmål ligner meget dansk og for mig det er let at lære norske ord. Norske udtalen er mere svær, fordi den er uregelmæssig. Men danske og norske gramtikerne ligner hinanden.
Vejret er meget varmt siden 2-3 uger her i NRW i Tyskland. Vi har 25-35 grader Celsius her! Min krop kan ikke udholde disse temperaturer! Oftest sidder jeg bare derhjemme, fordi solen gører mig træt. Jeg er heldig at jeg har en ventilator!
Siden nogle dager læser jeg i vores kriminalroman "Lime's billede". Bogen har 300 sider og nu læser jeg side 137. Jeg bruger min ordbog og skriver ukendte ord dansk-nederlandsk ved teskten. Så går læse langsomt, men jeg kan lære nye danske ord.
Fasulye
Edited by Fasulye on 04 August 2013 at 8:24pm
1 person has voted this message useful
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5839 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 146 of 175 27 August 2013 at 7:17pm | IP Logged |
Tirsdag, 27 august 2013
Jeg skriver norsk bokmål her: