175 messages over 22 pages: 1 2 3 4 5 6 7 ... 2 ... 21 22 Next >>
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5839 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 9 of 175 02 February 2012 at 8:18pm | IP Logged |
Jeg kan fortsaette mit kurs dansk! :) Jeg var helt ulykkig om det, men min far hjaelper mig at financere kurset. Kurset skal vaere pâ folkehöjskole i D.
Fasulye
Edited by Fasulye on 02 February 2012 at 8:20pm
1 person has voted this message useful
| Solfrid Cristin Heptaglot Winner TAC 2011 & 2012 Senior Member Norway Joined 5326 days ago 4143 posts - 8864 votes Speaks: Norwegian*, Spanish, Swedish, French, English, German, Italian Studies: Russian
| Message 10 of 175 02 February 2012 at 9:00pm | IP Logged |
Så flott! Jeg er glad på dine vegne. Snille pappaer er veldig godt å ha. Jeg savner min snille pappa veldig. Du er heldig som fortsatt har din.
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5839 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 11 of 175 02 February 2012 at 9:11pm | IP Logged |
Solfrid Cristin wrote:
Snille pappaer er veldig godt å ha. Jeg savner min snille pappa veldig. |
|
|
Det kan jeg godt forstâ at du savner din far. Sommetider savner jeg min mor.
Spørgsmål: Hvad betyder "snil" eller "snille" precies?
Fasulye
| Solfrid Cristin Heptaglot Winner TAC 2011 & 2012 Senior Member Norway Joined 5326 days ago 4143 posts - 8864 votes Speaks: Norwegian*, Spanish, Swedish, French, English, German, Italian Studies: Russian
| Message 12 of 175 02 February 2012 at 9:35pm | IP Logged |
Snill er som engelsk, nice, kind, gentle, generous, good.
|
| Message 13 of 175 03 February 2012 at 6:20am | IP Logged |
Jeg har en lille ordbog svensk-nederlandsk-svensk. Nâr jeg er i Venlo en anden dag, skal jeg köbe ind ogsâ en lille ordbog norsk-nederlandsk-norsk.
Fasulye
|
| Message 14 of 175 09 February 2012 at 11:48am | IP Logged |
Torsdag, 09 februar 2012
MIT KURSUS DANSK PÅ FOLKEHØJSKOLEN
I går aftes kørte jeg per tren til mit kursus dansk. Det var første gang på folkehøjskole D. Vi læste teksten på politiken af Helle Thorning-Schmidt fra Danmark. Titelen hedder: "Løftebrudsregeringen" (= De woordbreuksregering på nederlandsk). Bagefter læste vi i vores poslitiske bog "Kronprinsessen" syv nye sider, som jeg havde prepareret derhjemme. Vores kursisterne er meget intereseret i danske politiken (og jeg også!). Nu må jeg derhjemme videre studere nye tekster af bogen...
Fasulye
|
Iversen Super Polyglot Moderator Denmark berejst.dk Joined 6695 days ago 9078 posts - 16473 votes Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian Personal Language Map
| Message 15 of 175 09 February 2012 at 2:32pm | IP Logged |
Solfrid Cristin wrote:
Snill er som engelsk, nice, kind, gentle, generous, good. |
|
|
.. men "snill" bruges kun på norsk, ikke på dansk. En "snild" person på dansk er fingerfærdig og dygtig, men ordet er vist på vej ud af sproget.
|
| Message 16 of 175 09 February 2012 at 6:37pm | IP Logged |
Iversen wrote:
Solfrid Cristin wrote:
Snill er som engelsk, nice, kind, gentle, generous, good. |
|
|
.. men "snill" bruges kun på norsk, ikke på dansk. En "snild" person på dansk er fingerfærdig og dygtig, men ordet er vist på vej ud af sproget. |
|
|
Aha! Det har jeg endnu (= nog) ikke vidst!
vist = denk ik, dacht ik
Fasulye
Edited by Fasulye on 09 February 2012 at 6:39pm
|
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 3.4219 seconds.
DHTML Menu By Milonic JavaScript
|