98 messages over 13 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13
poligloton Tetraglot Senior Member United States Joined 5708 days ago 104 posts - 128 votes Speaks: Spanish*, English, Portuguese, Italian Studies: French, Romanian, Catalan
| Message 97 of 98 22 February 2011 at 8:11pm | IP Logged |
M'agradaria saber més català per poder escriure més. Fa temps que ho estudi, però no ho he practicat molt fins ara. Quan vagi a visitar la meva família a Espanya, vull anar a Catalunya per tenir l'oportunitat d'usar el català i potser portar-lo al proper nivell.
1 person has voted this message useful
| guillem.belmar Bilingual Tetraglot Newbie Spain Joined 4544 days ago 3 posts - 5 votes Speaks: Spanish*, Catalan*, English, French Studies: Mandarin, Basque, German, Italian, Russian
| Message 98 of 98 16 November 2013 at 11:38pm | IP Logged |
poligloton wrote:
M'agradaria saber més català per poder escriure'l més. Fa temps que
ho estudi, però no ho he practicat molt fins ara. Quan vagi a visitar la meva família a
Espanya, vull anar a Catalunya per tenir l'oportunitat d'usar el català i potser
portar-lo al proper nivell.
|
|
|
M'agradaria saber més català per poder escriure'l més. Fa temps que
l'estudio, però no l'he practicat gaire fins ara. Quan vagi a
visitar la meva família a Espanya, vull anar a Catalunya per tenir l'oportunitat de
fer servir el català i potser dur-lo al proper nivell.
Molt bé! Compte, però, amb els pronoms! El català és masculí i, per tant, se
substitueix per "el" en lloc de "ho". Si diguessis la llengua catalana, hauries de
substituir-ho per "la". L'adverbi "molt" en frases negatives, interrogatives i
condicionals es converteix en "gaire" (tot i que per influència de l'espanyol a
Barcelona això s'està perdent i cada cop és fa servir més "molt" en tots els contexts).
Pel que fa al verb "usar" és estrany en el català central, potser és més comú en
l'occidental-valencià. I finalment, l'expressió és "dur" les coses a un altre nivell,
no pas portar.
Em fa molta il·lusió veure algú aprenent català! Ànims, i per qualsevol cosa,
només has de preguntar-m'ho i miraré d'ajudar-te sempre que pugui ;)
Edited by guillem.belmar on 16 November 2013 at 11:39pm
1 person has voted this message useful
|
If you wish to post a reply to this topic you must first login. If you are not already registered you must first register
You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum
This page was generated in 0.1250 seconds.
DHTML Menu By Milonic JavaScript
|