Register  Login  Active Topics  Maps  

Language by the Numbers

  Tags: Danish | Assimil | German
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
78 messages over 10 pages: 1 2 35 6 7 ... 4 ... 9 10 Next >>
glossa.passion
Triglot
Senior Member
Germany
Joined 6132 days ago

267 posts - 349 votes 
1 sounds
Speaks: German*, EnglishC1, Danish
Studies: Spanish, Dutch

 
 Message 25 of 78
03 July 2011 at 9:30pm | IP Logged 
Det glæder mig rigtigt at du kan skrive en log fuldstændig på dansk. Gratulation! Så er vi allerede to studenter her i forummet der har lært sig dansk med Assimil og med klummen Kanten :-)

Jeg må indrømme at jeg har lidt forsømmt at anvende dansk fordi jeg havde og har travlt med engelsk, spansk og fransk.

Hvis du er intereserat i en anden kilde for tekst med lyd, jeg anbefaler dig

http://dk.radio86.com/

kig til venstre på “Artikler med lydfiler”.

God arbejdslyst!


Edited by glossa.passion on 09 July 2011 at 10:00pm

3 persons have voted this message useful



guitarob
Hexaglot
Groupie
CanadaRegistered users can see my Skype Name
Joined 4898 days ago

95 posts - 138 votes 
Speaks: Spanish*, French, English, Danish, Portuguese, Italian
Studies: German

 
 Message 26 of 78
10 July 2011 at 7:49pm | IP Logged 
Efter-Assmil - Uge 9
fra 04.07.11 til 10.07.11

Dag 1 og 2: Denne uges episode var den bedste nogensinde, fordi det var ikke så filosofisk. For denne grund, nåede jeg den laveste ukendte ord-procent nogensinde med klummen. Episodens titlen var "Om at komme til Danmark" og det fortalte hvorfor Danmark er det lande, hvor borgerne er mere tilfreds med deres liv, og hvad er truslerne der kunne ødelægge den gode danske samfund.

Del 1: 10 af 292 ord(3.42%)
Del 2: 14 af 283 ord(4.95%)

Dag 3: På den tredje dag læste jeg en meget kort artikel, fordi det var lidt sen, og jeg ville ikke bryde min nuværende studiestribe(jeg har ikke mistet en dag siden 18.06). Artiklen fortalte om en fusion mellem tre stor rejsebureauet i Europa og hvordan den kunne nedsætte priserne over for kunderne.

Dag 3: 10 af 305 ord(3.28%)

Dag 4 og 5: Denne uge lyttede jeg til dele 5 og 6 fra "Paradisets Have". Denne uge mødte jeg Søndenvinden og Østenvinden. Søndenvinden havde været i Afrika men som han havde kun gjort ond, sætte moderen han i posen. Østenvinden havde været i Kina og han skal i Paradisets Have den følgende dag. Endelig gav Søndenvinden en palmeblad til Østenvinden så han kunne give det til prinsessen i Paradisets Have.

Dag 4: 21 af 326 ord(6.44%)
Dag 5: 21 af 398 ord(5.28%)

Dag 6: I går læste jeg første delen af en artikel der fortalte om 3s mobilkaos på Roskilde festival. Størstedelen af 3s kunderne kunne ikke få forbindelse og det var fordi selskabet havde ikke tilføjet nok ekstra kapacitet på pladsen. 3s formanden accepterede at de havde undervurdere situationen og at de beklager meget over det.

Dag 6: 12 af 393 ord(3.05%*)

Det var en rigtigt gode uge fordi jeg nåede en ny rekord og også fordi jeg chattede med 2 danskere og det var ikke så dårligt. Næste uge jeg vil prøvere at tale med en af dem med skype. Hvis du kender nogen som jeg kunne tale med på skype, det vil være fantastisk

Uge 9: Ukendte ord-procent 4.41%* (Sidste uge: 5.69% ; Rekord: 4.41%*)

@glossa.passion: Tak skal du have, jeg gik i siden, og jeg synes at jeg vil bruge artiklerne fra denne side i fremtid
1 person has voted this message useful



guitarob
Hexaglot
Groupie
CanadaRegistered users can see my Skype Name
Joined 4898 days ago

95 posts - 138 votes 
Speaks: Spanish*, French, English, Danish, Portuguese, Italian
Studies: German

 
 Message 27 of 78
18 July 2011 at 8:35pm | IP Logged 
Efter-Assmil - Uge 10
fra 11.07.11 til 18.07.11


Dag 1 og 2: Denne uges podcast hed ''Hiptser på flug'' og fortalte om hvad hipsteren er og forfatterens opinion om dem. Artiklerne beskriver hipsteren som folket der vil være unik og føle sig dårligt hvis de andre kan lide det samme musik eller ting som dem. Forfatteren sagde det fordi mange Københavnere brokkede sig om festivalen 'Distortion', fordi ifølge dem var festivalen ødelagte af turisterne der invaderede festivalen med deres traditioner

Del 1: 23 af 372 ord(6.18%)
Del 2: 28 af 475 ord(5.89%)

Dag 3: Jeg afsluttede artikel om mobilkaos på Roskilde festival. Det var interessant at se, at der var ingen økonomisk kompensation til forbrugere fordi vi havde en lignede situation her i Venezuela for 1 uge siden og selskabet gav os 30 taleminutter og 50 MB som kompensation. Jeg kan ikke tro at vi har noget bedre en Danmark

Dag 3: 9 af 504 ord(1.79%)*

Dag 4 og 5: Jeg læste til del 7 og 8 fra ''Paradisets Have''. Denne uge blev prinsen venner med Østenvinden og derfor blev han inviteret til at følge med til Paradisets Have. De fløj sammen den følgende dag og ankom på stedet hvor hulen som var vej til paradisets have stod

Dag 4: 16 af 377 ord(4.24%)
Dag 5: 28 af 351 ord(7.98%)

Dag 6: I går læste jeg den første del af en artikel der sammenlignede facebook og twitter og fortalte hvilket er twiters fordelene over facebook og hvordan forbrugerne bruger begge to. Jeg vil skrive mere om det næste uge.

Dag 6: 13 af 417 ord(3.12%)

Den vigtigste ting jeg har lavet denne uge optræder ikke i min ugentlig rapport. Jeg havde min første samtale med en dansker på lørdag og det var rigtig godt. Vi snakkede for næsten 20 minutter og han sagde at han kunne godt forstå mig

Uge 10: Ukendte ord-procent 4.69% (Sidste uge: 4.41% ; Rekord: 4.41%)
1 person has voted this message useful



Thomas_DC
Triglot
Groupie
Denmark
Joined 5585 days ago

58 posts - 65 votes 
Speaks: Danish*, English, French
Studies: German, Arabic (Written)

 
 Message 28 of 78
18 July 2011 at 10:56pm | IP Logged 
Hej Rob,
Her har du nogle rettelser på dit sidste indlæg.
Mvh Thomas

guitarob wrote:
Efter-Assmil - Uge 10
fra 11.07.11 til 18.07.11


Dag 1 og 2: Denne uges podcast hed ''Hiptser på flugt'' og fortalte om hvad
hipsteren er og forfatterens opinion/holdning om dem. Artiklerne beskriver
hipsteren som folket (et folk) der vil være unikt og som ville
føle sig dårligt hvis de andre kan lide det samme musik eller ting som dem. Forfatteren
sagde det fordi mange Københavnere brokkede sig om/over festivalen 'Distortion',
fordi ifølge dem var festivalen ødelagte/ødelagt af turisterne der invaderede
festivalen med deres traditioner

Del 1: 23 af 372 ord(6.18%)
Del 2: 28 af 475 ord(5.89%)

Dag 3: Jeg afsluttede artikel (artiklen) om mobilkaoset på Roskilde
festival. Det var interessant at se, at der var flyt "var" til efter
kompensation
ingen økonomisk kompensation til forbrugere fordi vi havde en lignede
situation her i Venezuela for 1 uge siden og selskabet gav os 30 taleminutter og 50 MB
som kompensation. Jeg kan ikke tro at vi har noget bedre end Danmark

Dag 3: 9 af 504 ord(1.79%)*

Dag 4 og 5: Jeg læste til del 7 og 8 fra ''Paradisets Have''. Denne uge blev prinsen
venner med Østenvinden og derfor blev han inviteret til at følge med til Paradisets
Have. De fløj sammen den følgende dag og ankom på stedet hvor hulen som varsom lå på
vejen til...
vej til paradisets have stod

Dag 4: 16 af 377 ord(4.24%)
Dag 5: 28 af 351 ord(7.98%)

Dag 6: I går læste jeg den første del af en artikel der sammenlignede facebook og
twitter og fortalte hvilket er twiters fordelene over facebook (hvilke fordele
twitter havde over facebook)
og hvordan forbrugerne bruger begge to. Jeg vil skrive
mere om det næste uge.

Dag 6: 13 af 417 ord(3.12%)

Den vigtigste ting jeg har lavet denne uge optræder ikke i min ugentlige
rapport. Jeg havde min første samtale med en dansker (i lørdags)på lørdag og det
var rigtig godt. Vi snakkede for(i) næsten 20 minutter og han sagde at han
flyt "godt" hertil kunne godt forstå mig

Uge 10: Ukendte ord-procent 4.69% (Sidste uge: 4.41% ; Rekord: 4.41%)

2 persons have voted this message useful



guitarob
Hexaglot
Groupie
CanadaRegistered users can see my Skype Name
Joined 4898 days ago

95 posts - 138 votes 
Speaks: Spanish*, French, English, Danish, Portuguese, Italian
Studies: German

 
 Message 29 of 78
22 July 2011 at 4:19pm | IP Logged 
@Tomas_DC Tak skal du have. Jeg kan ikke forstå hvad du mente med "flyt "var" til efter
kompensation". Skulle jeg have skrevet "at der ingen økonomisk kompensation var"???:S:S

Tak igen
1 person has voted this message useful



guitarob
Hexaglot
Groupie
CanadaRegistered users can see my Skype Name
Joined 4898 days ago

95 posts - 138 votes 
Speaks: Spanish*, French, English, Danish, Portuguese, Italian
Studies: German

 
 Message 30 of 78
26 July 2011 at 5:24am | IP Logged 
Efter-Assmil - Uge 11
fra 19.07.11 til 25.07.11


Dag 1 og 2: Denne uges podcast drejede sig om hvordan man skal aldrig spille nazikortet. Der stod at der er endda en lov der sige at jo længere, en diskussion varer, des mere sandsynlig er det at nogen spiller nazikortet. Den fortalte også at parti der spiller nazikortet er altid partien der taber diskussionen

Del 1: 13 af 391 ord(3.32%)
Del 2: 19 af 453 ord(4.19%)

Dag 3: Jeg afsluttede artiklen der fortalte om hvilke fordele twitter har over facebook og omvendt. Alle forskerne sagde at twitter var for begrænset og at mens man kan mange ting på facebook, man kan kun en på twiter, det er, sende kort beskeder

Dag 3: 14 af 458 ord(3.06%)

Dag 4 og 5: På paradisets have nåede jeg det sted hvor prinsen kender prinsessen, og hvor han så på forskellige dele af slottet. Som du kan se på de ukendte ord procent, der var mange ord jeg ikke kendte, men de fleste af dem var ord som “knop” eller “kniplinger”, som jeg ikke vil lære endnu(eller aldrig) fordi de er meget specifik

Dag 4: 37 af 337 ord(10.98%)
Dag 5: 16 af 338 ord(4.73%)

Dag 6: I går læste jeg en artikel, der fortalte om isbilerne og hvordan de er ulovlig, fordi det er forbud at bilerne køre mens de spiller musik eller bedre sagt en ustadig lyd. Is-selskaber som Hjem-is sagde at det vil være forfærdelig for deres forretninger fordi 90% af deres salg er impulssalg når folk hører til isbil musik

Dag 6: 31 af 715 ord(4.34%)

Uge 11: Ukendte ord-procent 4.83% (Sidste uge: 4.69% ; Rekord: 4.41%)

Edited by guitarob on 26 July 2011 at 5:25am

1 person has voted this message useful



guitarob
Hexaglot
Groupie
CanadaRegistered users can see my Skype Name
Joined 4898 days ago

95 posts - 138 votes 
Speaks: Spanish*, French, English, Danish, Portuguese, Italian
Studies: German

 
 Message 31 of 78
02 August 2011 at 3:34pm | IP Logged 
Efter-Assmil - Uge 12
fra 26.07.11 til 01.08.11


Dag 1 og 2: Denne uges podcast drejede sig om reality-tv og hvordan denne generation vil kun være kendt, selv om de ikke har noget til at være kendt for. Forfatteren sagde også at det bekymrer hende, at media give så meget opmærksomhed til reality-tv stjerner og ikke til de unge mennesker der uddaner sig lige nu til læge, lærere, osv.

Del 1: 30 af 464 ord(6.47%)
Del 2: 18 af 384 ord(4.69%)

Dag 3: Jeg læste en artikel der fortalte om en problem med Teleselskabet 3. Problemen var at teleselskabet ikke registrerede betalingen fra en kunder og derfor fik ham mange rykkergebyrer. Kunden prøvede at løse problemen flere gange med at sende kvitteringen, men sin mobil blev lukket igen og igen. Til sidst erkendte 3 at det havde været deres skyld.

Dag 3: 24 af 790 ord(3.04%)

Dag 4 og 5: Denne uge besluttede prinsen til at blive i paradisets have, men feen advare ham at hun ville kalde ham hver aften, og drille ham, men hvis han trykke en kys på hendes mund, da vil han blev forjaget af paradisets have for evigt

Dag 4: 29 af 381 ord(7.61%)
Dag 5: 17 af 290 ord(5.86%)

Dag 6: I går læste jeg en del af en artikel fra wikipedia om Maastricht-traktaten. Jeg læste kun den første del men jeg synes at jeg vil forsætte med at læse det næste uge. Jeg blev interesseret på det fordi det blev omtalte i løbet af min sidste samtale på skype

Dag 6: 15 af 273 ord(5.49%)

Dette er den tredje ugen min ukendte ord procent voksede (4.41 ; 4.69 ; 4.83 ; 5.15). Jeg er ikke sikker på om der er en specifik grund på det, men hvis min procent er højere næste uge, vil jeg begynde at bekymrer mig lidt

Uge 12: Ukendte ord-procent 5.15% (Sidste uge: 4.83% ; Rekord: 4.41%)
1 person has voted this message useful





Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6514 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 32 of 78
02 August 2011 at 4:30pm | IP Logged 
På vegne af Thomas_DC:

Det var interessant at se, at der ( ) ingen økonomisk kompensation til forbrugerne var fordi...

og

Vi snakkede i næsten 20 minutter, og han sagde at han godt kunne ( ) forstå mig


Edited by Iversen on 02 August 2011 at 4:31pm



1 person has voted this message useful



This discussion contains 78 messages over 10 pages: << Prev 1 2 35 6 7 8 9 10  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 4.3438 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.