Register  Login  Active Topics  Maps  

TAC 2014 - Team Oranje - TEAM THREAD

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
213 messages over 27 pages: 1 2 3 4 5 6 7 ... 7 ... 26 27 Next >>
NMW
Newbie
Netherlands
Joined 4282 days ago

36 posts - 46 votes
Speaks: English*
Studies: Dutch

 
 Message 49 of 213
02 January 2014 at 5:34pm | IP Logged 
Mijn naam is Natalie en ik ben eenentwintig jaar. Ik ben Engelse, maar ik woon nu in Groningen. Ik leer Nederlands zonder lessen, in plaats daarvan leer ik het mezelf. Ik vind fotografie leuk. Ik ben ook geïnteresseerd in voetbal en Arsenal is mijn favoriete club. Het spelen van videospellen is een andere hobby van me. Mijn favoriete muziek is punk rock en classic rock, dus Rise Against, Green Day, Black Sabbath, enzovoort. Ik lees graag misdaadromans en kijk ook graag naar politie series op de televisie.

My name is Natalie and I'm 21 years old. I'm English, but I live in Groningen. I'm teaching myself Dutch, rather than taking classes. I enjoy photography. I'm interested in football and support Arsenal. Playing video games is another hobby of mine. My favourite music genres are punk rock and classic rock, so Rise Against, Green Day, Black Sabbath, etc. I enjoy reading crime novels and watching police dramas.
3 persons have voted this message useful



Suzie
Diglot
Senior Member
Belgium
Joined 4024 days ago

155 posts - 226 votes 
Speaks: German*, English
Studies: French, Dutch

 
 Message 50 of 213
02 January 2014 at 8:29pm | IP Logged 
Gelukkig Nieuwjaar!

Ik ben Duitse en achtendeertig jaar oud. Zestien jaar geleden heb ich een paar maanden in Gent (Vlaanderen) gestudeert en heb da ook een beetje Nederlands geleert. Daar werd ik ook verliefd op deze leuke taal. Nadat ik naar Duitsland teruggekeert was, heb ik nog sommige cursussen an de volksuniversiteit gevolgt, maar uiteindelijk heb ich toch alles weer vergeten. Een paar maanden geleden ben ik weer naar België getrokken (voor het werk), deze keer naar Hainaut, waar de mensen alleen Frans praten. Maar ik wil toch weer vloeiend in het Nederlands kunnen praten. Ik verheug me erop met jullie een fantastisch jaar te hebben als wij samen Nederlands gaan leren.
..................................

Happy New Year!

I am German and 38 years old. Sixteen years ago I studied at Gent (Flanders) for a few months, and I learnt some Dutch as well those days, falling in love with this beautiful language. Back in Germany I took some courses, but finally I forgot everything. A few months ago I moved to Belgium again (for work), this time to Hainaut, where people speak French only. Still I'd like to become fluent again in Dutch. I am looking forward to having a great year with you guys, learning Dutch together.

1 person has voted this message useful



VivianJ5
Diglot
Senior Member
United States
Joined 4057 days ago

81 posts - 133 votes 
Speaks: English*, French

 
 Message 51 of 213
03 January 2014 at 1:53am | IP Logged 
If it's not too late, I'd love to join Team Oranje! I've already signed up on the TAC 2014 sign up forum, but still need
to create a language learning log.

I'm embarrassed to say I've been living in The Hague (this time around) for almost five years, and my Dutch level is
pitiful. Basic survival skills, and my last attempt to crack this language was a few years ago. This is clearly
ridiculous, and I need a push to get up to speed.

Haven't set any goals yet, but I have at least two hours per day (more on most days) to devote to this, so am hoping,
with a real push, to at least get to an A2 level in six months to one year.

Looking forward to some serious language study!


1 person has voted this message useful



fabriciocarraro
Hexaglot
Winner TAC 2012
Senior Member
Brazil
russoparabrasileirosRegistered users can see my Skype Name
Joined 4510 days ago

989 posts - 1454 votes 
Speaks: Portuguese*, EnglishB2, Italian, Spanish, Russian, French
Studies: Dutch, German, Japanese

 
 Message 52 of 213
03 January 2014 at 2:22am | IP Logged 
NMW wrote:
Mijn naam is Natalie en ik ben eenentwintig jaar. Ik ben Engelse, maar ik woon nu in Groningen. Ik leer Nederlands zonder lessen, in plaats daarvan leer ik het mezelf. Ik vind fotografie leuk. Ik ben ook geïnteresseerd in voetbal en Arsenal is mijn favoriete club. Het spelen van videospellen is een andere hobby van me. Mijn favoriete muziek is punk rock en classic rock, dus Rise Against, Green Day, Black Sabbath, enzovoort. Ik lees graag misdaadromans en kijk ook graag naar politie series op de televisie.


Goed te zien dat iemand heeft dezelfde hobby's en bijna dezelfde muzieksmaak als jij! =) Haha Welkom Natalie!
1 person has voted this message useful



Vos
Diglot
Senior Member
Australia
Joined 5361 days ago

766 posts - 1020 votes 
Speaks: English*, Spanish
Studies: Dutch, Polish

 
 Message 53 of 213
03 January 2014 at 4:05am | IP Logged 
Hallo teamgenoten! Ik ben Vos, geboren in Australië maar een soort van mengeling omdat mijn familie vanuit
Nederland en Polen komt. Ik ben dus opgevoed in Australië maar als je naar ons huis kwam (en nog steeds
komt), zou je snel beseffen dat alles Nederlands was (het eten, het gevoel, de muziek en tuurlijk de taal) met een
vleugje Pools dankzij mijn Opa wie uit Września komt. Hoewel ondanks dat mijn hele familie thuis Nederlands
sprak, heb ik de taal niet goed geleerd als kind omdat ze tegen mij in het Engels spraken. Daarom kan ik niet
goed praten maar ik heb een goed oor voor het Nederlands en als ze in het Nederlands praten kan ik bijna alles
verstaan.

Dus, mijn speurtocht om het Nederlands te leren betekent heel veel voor me omdat ik voel dat het zo'n grote
deel uitmaakt van wie ik ben, als ook van de geschiedenis en kern van mijn familie. Maar ik wil het ook leren
eenvoudigweg omdat ik het leuk vind en elke keer dat ik iemand hoor in het Nederlands spreken, kan ik niet
vermijden dat een glimlach op mijn gezicht komt.

Dus! Ik hoop dat ik dit jaar veel meer dan het laatste kan volbrengen en dat ik eindelijk de terugslag voorbij kan
gaan (to move past?) die me vorig jaar heeft overvallen.

Ik wens jullie allemaal een schitterend jaar en dat je bereiken alles wat je willen. Veel succes iedereen!

@ Hekje - Ik vind de maandelijks uitdagingen een hartstikke leuk idee!
1 person has voted this message useful



geoffw
Triglot
Senior Member
United States
Joined 4483 days ago

1134 posts - 1865 votes 
Speaks: English*, German, Yiddish
Studies: Modern Hebrew, French, Dutch, Italian, Russian

 
 Message 54 of 213
03 January 2014 at 5:26am | IP Logged 
Vos--hartelijk bedankt voor je voorstelling. Als Hekje vermelde, zou je het ook in het Engels kunnen vertalen voor
die lui die nog niet heel goed met de taal kunnen omgaan? Dank je wel, en leuk dat wij nu in hetzelfde ploeg
zitten!
1 person has voted this message useful



tarvos
Super Polyglot
Winner TAC 2012
Senior Member
China
likeapolyglot.wordpr
Joined 4502 days ago

5310 posts - 9399 votes 
Speaks: Dutch*, English, Swedish, French, Russian, German, Italian, Norwegian, Mandarin, Romanian, Afrikaans
Studies: Greek, Modern Hebrew, Spanish, Portuguese, Czech, Korean, Esperanto, Finnish

 
 Message 55 of 213
03 January 2014 at 1:24pm | IP Logged 
Vos wrote:
Hallo teamgenoten! Ik ben Vos, geboren in Australië maar een soort van
mengeling omdat mijn familie vanuit
Nederland en Polen komt. Ik ben dus opgevoed in Australië maar als je naar ons huis
kwam (en nog steeds
komt), zou je snel beseffen dat alles Nederlands was (het eten, het gevoel, de muziek
en tuurlijk de taal) met een
vleugje Pools dankzij mijn Opa wie uit Września komt. Hoewel ondanks dat mijn hele
familie thuis Nederlands
sprak, heb ik de taal niet goed geleerd als kind omdat ze tegen mij in het Engels
spraken. Daarom kan ik niet
goed praten maar ik heb een goed oor voor het Nederlands en als ze in het Nederlands
praten kan ik bijna alles
verstaan.

Dus, mijn speurtocht om het Nederlands te leren betekent heel veel voor me omdat ik
voel dat het zo'n grote
deel uitmaakt van wie ik ben, als ook van de geschiedenis en kern van mijn familie.
Maar ik wil het ook leren
eenvoudigweg omdat ik het leuk vind en elke keer dat ik iemand hoor in het Nederlands
spreken, kan ik niet
vermijden dat een glimlach op mijn gezicht komt.

Dus! Ik hoop dat ik dit jaar veel meer dan het laatste kan volbrengen en dat ik
eindelijk de terugslag voorbij kan
gaan (to move past?) die me vorig jaar heeft overvallen.

Ik wens jullie allemaal een schitterend jaar en dat je bereiken alles wat je willen.
Veel succes iedereen!

@ Hekje - Ik vind de maandelijks uitdagingen een hartstikke leuk idee!


Je overwint een terugslag (like "to overcome setbacks")
1 person has voted this message useful



Hekje
Diglot
Senior Member
United States
Joined 4498 days ago

842 posts - 1330 votes 
Speaks: English*, Dutch
Studies: French, Indonesian

 
 Message 56 of 213
03 January 2014 at 8:10pm | IP Logged 
Everyone - I love reading all these introductions!! I'll post my own soon.

tarvos - Jij ook, gelukkig Nieuwjaar!

tristano - Als je bijna elke dag in je log schrift, net als je nu doet, zou je zeker snel verbeteren. Ik vind het
inspirerend om je dagelijkse posts te zien.

jeff_lindqvist - Perfect. Geen fouten. ;-)

NMW - Ik hou ook van fotografie, al ben ik geen fotograaf. Maak je je eigen foto's soms? :-) (Verder... lekker
goed geschreven hoor)

Suzie - Ah, wat goed dat je Nederlands leert, ook al zit je niet in Vlaanderen! Verder, grappig dat je een
uitwisselingstudent was en later met de taal wilde doorgaan, ik had min of meer dezelfde ervaring.

VivianJ5 - Yes, you are welcome to join our team. Please post the link to your log here when you've made it, as
keeping a log is part of the TAC requirements. I see from your posts that you're already quite advanced in French,
so I'm sure you can make it in Dutch. :-)

Vos - Voooosss!! Quick question - is je huidige log ook je TAC log? Ik wil het maar eventjes aan de eerste pagina
toevoegen.

Trouwens, je zei dat je hele familie thuis Nederlands sprak, maar niet tegen jou? Hoe werkt dat eigenlijk? Je
ouders praatten in het Nederlands onder elkaar en juist niet tegen jou?

De maandelijks uitdagingen zijn trouwens niet mijn idee, ik zag ze in druckfehler haar TAC draad, maar ik ben
toch blij dat je ervan geniet. :-)


1 person has voted this message useful



This discussion contains 213 messages over 27 pages: << Prev 1 2 3 4 5 68 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3750 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.