Register  Login  Active Topics  Maps  

LanguageSponge’s TAC 2013 Log

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
92 messages over 12 pages: 1 2 3 4 5 6 7 ... 7 ... 11 12 Next >>
Solfrid Cristin
Heptaglot
Winner TAC 2011 & 2012
Senior Member
Norway
Joined 5128 days ago

4143 posts - 8864 votes 
Speaks: Norwegian*, Spanish, Swedish, French, English, German, Italian
Studies: Russian

 
 Message 49 of 92
07 January 2013 at 3:07pm | IP Logged 
Nice to see that you made it in one piece. You know that you have been a success with your list of Small Challenges from the fact that it has already been picked up by a couple of the other teams. I cannot imagine how much time you must have spent on it, but I think we will have enough material for the whole year here!

Great job!
1 person has voted this message useful



Malek
Groupie
Christmas Island
Joined 4137 days ago

60 posts - 76 votes 

 
 Message 50 of 92
07 January 2013 at 7:32pm | IP Logged 
I'm glad to see that you're still at it, Jack. :)
1 person has voted this message useful



LanguageSponge
Triglot
Senior Member
United Kingdom
Joined 5560 days ago

1197 posts - 1487 votes 
Speaks: English*, German, French
Studies: Welsh, Russian, Japanese, Slovenian, Greek, Italian

 
 Message 51 of 92
08 January 2013 at 9:30pm | IP Logged 
Ich bleibe noch bei der Stange :)

Meine Rückreise nach China war leider mit Problemen gespickt. Am Sonntag schwebte ein dichter Nebel über London und daraus folgte, dass mein Flug nach Frankfurt immer wieder verschoben wurde. Ich kam in die Schlange in der Abflughalle nach vorne, wo man es mir sagte, ich müsse aus irgendeinem Grund einen anderen Flug nehmen. Die nächsten Stunden verbrachte ich also damit, meinen Flug wieder zu buchen und die erwarteten weiteren Verzögerungen abzuwarten. Ich verbrachte also einen Halbtag in Paris, und dann flog ich nach Shanghai. Ich war den ganzen Tag hundemüde und schlief den halben Flug durch. Den Rest verbrachte ich damit, mit einem Japaner Schach zu spielen.

Heute habe ich mich mit meinen TAC-Sprachen kaum beschäftigt. Ich leide unter Jetlag, und es scheint, es fiele mir schwer, zu strebern, wenn ich müde bin. Am letzten Tag in London war ich bei Foyles, einer Buchhandlung mit vielen Büchern in anderen Sprachen. Ich habe ein Buch über die chinesischen Radikale und eine Gedichtsammlung von Puschkin gekauft. Das griechische Abteil war ein bisschen spärlich und so habe ich nichts für Griechisch gekauft.

Ich finde die chinesischen Radikale sehr interessant und, um ehrlich zu sein, gefällt mir das Schreibsystem besser als die gesprochene Sprache. Wenn meine Kollegen Mandarin sprechen, klingt es, als ob sie verärgert seien, als ob sie sich zankten, und deshalb fühle ich mich ungemütlich. Doch Kantonesisch scheint, irgendwie schöner zu sein.

Morgen arbeite ich also werde ich weniger Zeit für meine Sprachen haben. Ich werde meinen iPad mit zur Arbeit nehmen, damit ich mir einige Zeit zum Lernen gönnen kann. Das größeste Ziel für Januar ist, den deutschen Aufsatz fertig zu machen. Nächsten Monat hoffe ich, mich auf mein passives Russisch zu konzentrieren. Ich will mir selbst beweisen, dass ich einen langen Aufsatz über ein relativ schwieriges Thema schreiben kann.

My journey back to China was quite problematic. Fog in England prevented my intended flight from taking off and a series of frustrating events that followed meant that I had to fly to Paris and then fly from there to Shanghai. I was on my feet way too much and was completely shattered when I got home. Today I spent basically no time on my TAC languages and spent it sleeping and on Mandarin instead. I think I like written Chinese a lot more than spoken Mandarin. Cantonese seems to sound a lot nicer. I spent my last day in England browsing Foyles in London. I bought a book on Chinese radicals and a collection of Pushkin’s poems, obviously in Russian. Tomorrow I’ll be working but I’ll be taking my iPad to work to use whatever time I have to spare to listen to Greek. The main goal for January is to finish my German essay. I want to prove to myself that I can write something relatively difficult if I want to. It’s a lot more challenging than most other stuff I’ve written before.

Thanks for reading and thanks to everyone who has been writing comments! I’ll reply to those when I next have five minutes.

Jack


Edited by LanguageSponge on 08 January 2013 at 9:31pm

1 person has voted this message useful



Josquin
Heptaglot
Senior Member
Germany
Joined 4638 days ago

2266 posts - 3992 votes 
Speaks: German*, English, French, Latin, Italian, Russian, Swedish
Studies: Japanese, Irish, Portuguese, Persian

 
 Message 52 of 92
08 January 2013 at 10:08pm | IP Logged 
Hi Jack,

your German is great, but there still were some things to correct: mostly idiomatic expressions, but also some grammar points. If you have any questions, please ask. I am looking forward to doing the challenges you posted in the team thread. By the way, good luck for your TAC!

Успехов and viel Erfolg!


LanguageSponge wrote:
Ich bleibe noch bei der Stange :)

Meine Rückreise nach China war leider mit Problemen gespickt. Am Sonntag schwebte ein dichter Nebel über London und daraus folgte, dass mein Flug nach Frankfurt immer wieder verschoben wurde. Ich kam in der Schlange in der Abflughalle nach vorne, wo man _ mir sagte, ich müsse aus irgendeinem Grund einen anderen Flug nehmen. Die nächsten Stunden verbrachte ich also damit, meinen Flug erneut zu buchen und die erwarteten weiteren Verzögerungen abzuwarten. Ich verbrachte also einen halben Tag in Paris _ und flog dann nach Shanghai. Ich war den ganzen Tag hundemüde und schlief den halben Flug durch. Den Rest verbrachte ich damit, mit einem Japaner Schach zu spielen.

Heute habe ich mich mit meinen TAC-Sprachen kaum beschäftigt. Ich leide unter Jetlag, und es fällt mir schwer, mich anzustrengen, wenn ich müde bin. Am letzten Tag in London war ich bei Foyles, einer Buchhandlung mit vielen Büchern in anderen Sprachen. Ich habe ein Buch über die chinesischen Radikale und eine Gedichtsammlung von Puschkin gekauft. Die griechische Abteilung war ein bisschen spärlich und daher habe ich nichts für Griechisch gekauft.

Ich finde die chinesischen Radikale sehr interessant und, um ehrlich zu sein, gefällt mir das Schreibsystem besser als die gesprochene Sprache. Wenn meine Kollegen Mandarin sprechen, klingt es, als ob sie verärgert seien, als ob sie sich zankten, und deshalb fühle ich mich unangenehm. Doch Kantonesisch scheint _ irgendwie schöner zu sein.

Morgen arbeite ich, also werde ich weniger Zeit für meine Sprachen haben. Ich werde mein iPad mit zur Arbeit nehmen, damit ich mir einige Zeit zum Lernen gönnen kann. Das größte Ziel für Januar ist, den deutschen Aufsatz fertig zu schreiben. Nächsten Monat hoffe ich, mich auf mein passives Russisch konzentrieren zu können. Ich will mir selbst beweisen, dass ich einen langen Aufsatz über ein relativ schwieriges Thema schreiben kann.

1 person has voted this message useful



Tagesspiegel
Newbie
Ireland
Joined 4135 days ago

3 posts - 3 votes
Speaks: English*

 
 Message 53 of 92
08 January 2013 at 10:54pm | IP Logged 
Jack,

Es gefällt mir deine kurze Geschichte zu lesen. Sie hat mir ein Paar neue Wörter
beigebracht, z.B. "gönnen" und "Verzögerungen". Die Aussage "Ich bleibe noch bei der
Stange" gefällt mir am meisten. Dein Deutsch ist wirklich gut.

Ich freue mich auf ihre weitere Erfahrungen in China. Hoffentlich auf Deutsch! Auf jeden
Fall wünsche ich dir viel Erfolg in China.



Edited by Tagesspiegel on 08 January 2013 at 10:55pm

1 person has voted this message useful



Silbermond
Diglot
Groupie
United Kingdom
xuexisprachen.wordprRegistered users can see my Skype Name
Joined 4150 days ago

64 posts - 79 votes 
Speaks: English*, German
Studies: Mandarin, Italian, Spanish

 
 Message 54 of 92
08 January 2013 at 10:56pm | IP Logged 
Wow, that sounds like a hell of a journey! At least you got to China eventually, even if
it was an odd way around it. Also, I don't know if I missed it (I've read through your
log but I don't remember seeing it), but what is your German essay going to be about?
It's certainly an interesting way to test your German.

Good luck with your goals for this month - and next. You're studying a whole bunch of
languages I'm interested in, so I'm sure I'll be back here often.
1 person has voted this message useful



LanguageSponge
Triglot
Senior Member
United Kingdom
Joined 5560 days ago

1197 posts - 1487 votes 
Speaks: English*, German, French
Studies: Welsh, Russian, Japanese, Slovenian, Greek, Italian

 
 Message 55 of 92
09 January 2013 at 8:05pm | IP Logged 
Danke für die Korrekturen, Josquin. Ich verstehe fast alles, was du korrigiert hast, außer vielleicht dem Unterschied zwischen wieder und erneut. Ist das einfach erklärlich? Das Geschlecht von "iPad" hat mich zuerst verwirrt, denn ich dachte, sein Grundwort war "der Computer".

Tagesspiegel wrote:
Jack,

Es gefällt mir deine kurze Geschichte zu lesen. Sie hat mir ein paar neue Wörter
beigebracht, z.B. "gönnen" und "Verzögerungen". Die Aussage "Ich bleibe noch bei der
Stange" gefällt mir am meisten. Dein Deutsch ist wirklich gut.

Ich freue mich auf deine weiteren Erfahrungen in China. Hoffentlich auf Deutsch! Auf jeden Fall wünsche ich dir viel Erfolg in China.


Danke für die Nachricht, Tagesspiegel. Ich bin froh, dass du von meinen kleinen Geschichten profitierst. Ich bin mir ziemlich sicher, ich habe es schon vorher gesagt, aber ich habe vor, dieses Jahr dieses ganze Tagebuch in meinen Fremdsprachen zu schreiben. Wenn mir jemand schreibt, dann antworte ich in derselben Sprache, falls ich das tun kann. Zum Beispiel ist Spanisch für mich ganz leicht verständlich, doch ich bräuchte eine Ewigkeit, um eine gute Antwort schreiben zu können. Meine Hauptsprachen sind Russisch, Deutsch und Griechisch, aber im Moment fällt mir Griechisch zu schwer zu schreiben. Ich würde jedes zweite Wort nachschlagen müssen. Danke, dass du vorbeigeschaut hast.

Silbermond wrote:
Wow, that sounds like a hell of a journey! At least you got to China eventually, even if
it was an odd way around it. Also, I don't know if I missed it (I've read through your
log but I don't remember seeing it), but what is your German essay going to be about?
It's certainly an interesting way to test your German.

Good luck with your goals for this month - and next. You're studying a whole bunch of
languages I'm interested in, so I'm sure I'll be back here often.


Hi Silbermond,

It was indeed a hell of a journey. I have problems with my right leg as well, so standing on it for that long, I was literally able to think of nothing but the pain. I take medication for it but that was stored away well beyond reach.

I have indeed mentioned the topic of the essay, it will be on the rather broad topic of Sumerian culture. Next month I will pick something a little less obscure, and most likely German-related. I have just always wanted to write something on Sumerian culture in my strongest foreign language, which is German. I wrote a similar essay about half the length in French last year. My Russian is not up to that by a long shot just yet. It will be by the end of the year, albeit with great difficulty. Right now it's simply impossible. Again thanks for your comment and do keep on visiting!

--

Сегодня я немного учил греческий язык. Я всё ещё не начал упражнения в курсе, хотя я уверен, что они будут очень лёгкие. Дело в том, что у меня сейчас мало времени, чтобы активно сосредоточиться на языки. У меня на работе много времени для пассивного изучения, но активное изучение нуждается в сосредоточенности. Today I studied some Greek. I still haven’t started Assimil’s exercises, even though I know they won’t give me any problems. The reason for that is that I haven’t had much time to study languages actively. I have lots of time at work for passive learning but active study requires concentration.

I’ll reply to other comments, as well as Emme’s, which was pages ago, in my next post.

Jack

Edited by LanguageSponge on 09 January 2013 at 8:18pm

1 person has voted this message useful



Марк
Senior Member
Russian Federation
Joined 4850 days ago

2096 posts - 2972 votes 
Speaks: Russian*

 
 Message 56 of 92
09 January 2013 at 8:27pm | IP Logged 
I don't know why but the verb сосредотачиваться is used with the prep. case:
сосредоточиться на языках.


1 person has voted this message useful



This discussion contains 92 messages over 12 pages: << Prev 1 2 3 4 5 68 9 10 11 12  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3594 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.