Register  Login  Active Topics  Maps  

It’s just a log about ping pong

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
80 messages over 10 pages: 1 2 3 4 57 ... 6 ... 9 10 Next >>
prz_
Tetraglot
Senior Member
Poland
last.fm/user/prz_rul
Joined 4657 days ago

890 posts - 1190 votes 
Speaks: Polish*, English, Bulgarian, Croatian
Studies: Slovenian, Macedonian, Persian, Russian, Turkish, Ukrainian, Dutch, Swedish, German, Italian, Armenian, Kurdish

 
 Message 41 of 80
11 July 2012 at 1:52pm | IP Logged 
Pardon, ale napsal jsem dlouhou zprávu a počítač se vypnul a hloupý Firefox neuložil!

:/
Tak zkrátka: ne, má čeština neumírá, jen potřebuju jeden nebo dva týdny pro repetice.
A když budeš mít nějaké otázky, piš. A já najisto napíšu do tebe vbrzku.


01+13 Swedish
02+02 Slovene
03+12 Bulgarian
04-03 English
05 NN Macedonian
06 00 Russian
07 NN Czech
08+02 Croatian
09 NN Italian
10+02 French*
11-06 Dutch*
12-01 Persian
13-11 German
14+05 Turkish
15-06 Chinese*
16 NN Bislama
17+04 Arabic (MSA)
18 NN Indonesian
19 NN Icelandic
20+05 Portuguese*
21-18 Latin*
22 NN Ukrainian*
23 00 Lithuanian
24 NN Maltese
25 NN Luxembourgian

Waiting room:
Kurdish
Uzbek
Hebrew
Japanese
Faroese
Pashto

The bold ones are the languages I learn at the moment (don't get scared, 'learning' actually doesn't always mean sitting with a book for three hours; it can also be reading a book, watching movies etc.) and these with asterisks - which are in a shorter or longer hiatus.
I don't know if it's still euphoria or I've really fallen in love with Swedish - I'm learning everyday (and I can't remember myself being so systematic - it's, like Garbage sings, "automatic systematic habit" :D) and I just can't get enough!
On the other hand, my high school language have dramatically fallen; though German IS already after the period of reluctance and now can only get better ;)
Pashto and Kurdish are in my waiting room due to a chance of having these languages at my uni.

Okay, now it's time to get back to languages, so adjö :)

Edited by prz_ on 11 July 2012 at 2:11pm

1 person has voted this message useful



Josquin
Heptaglot
Senior Member
Germany
Joined 4642 days ago

2266 posts - 3992 votes 
Speaks: German*, English, French, Latin, Italian, Russian, Swedish
Studies: Japanese, Irish, Portuguese, Persian

 
 Message 42 of 80
11 July 2012 at 2:07pm | IP Logged 
Det är kult att höra att du studerar svenska så mycket. Du har stora planer för framtiden, så lycka till! Jag hoppas att du kan realisera dem och lära dig alla språk som du vill. Jag är litet lat i ögonblicket. Jag borde lära mig rysska, men jag har ingen tid numera, eftersom jag skriver min dissertation och vädret är så fint.

För övrigt: Kult att du har satt isländska upp på din lista! :)

Edited by Josquin on 11 July 2012 at 2:31pm

1 person has voted this message useful



prz_
Tetraglot
Senior Member
Poland
last.fm/user/prz_rul
Joined 4657 days ago

890 posts - 1190 votes 
Speaks: Polish*, English, Bulgarian, Croatian
Studies: Slovenian, Macedonian, Persian, Russian, Turkish, Ukrainian, Dutch, Swedish, German, Italian, Armenian, Kurdish

 
 Message 43 of 80
11 July 2012 at 3:14pm | IP Logged 
Weil mein Schwedisch ist noch nicht gut, werde ich auf Deutsch beantworten. Vielen Dank, aber erinner dich, dass dieser große Plan für ganzes Leben ist ;) (Gott, du weißt was zu mir geben ;) ) Und ich will nicht... Ok, ich will, aber ich planiere nicht Meister in 20 Sprachen sein - z.B. A2/B1 in Bislama würde wunderbar :)
Josquin wrote:
Jag är litet lat i ögonblicket.

Ich bin immer langsam ;)
Josquin wrote:
Jag borde lära mig rysska

Du sollst nicht. Du kannst nur wollen ;)
Josquion wrote:
Jag borde lära mig rysska, men jag har ingen tid numera, eftersom jag skriver min dissertation och vädret är så fint.

Dissertation... Schei**e. Ich weiss nicht was mit meine ich machen soll :( Ich will NICHT es so viel schreiben.

Josquin wrote:
För övrigt: Kult att du har satt isländska på din lista! :)

Ich will nicht mit Isländisch in 3/4 Jahren beginnen. Ehrlich, diesen Sprachen "auf dem Platz" leren. Och, ich möchte eines Werk haben mit wem es möglich 1 Jahr stehen für Lernen der Sprache würde.

P.S. Ich verspreche, dass in einem Monat "meinen" Deutschen Deklination besser wurde. Ich verspreche und meinen Versprechen sind ernst! :)

Edited by prz_ on 11 July 2012 at 3:15pm

1 person has voted this message useful



prz_
Tetraglot
Senior Member
Poland
last.fm/user/prz_rul
Joined 4657 days ago

890 posts - 1190 votes 
Speaks: Polish*, English, Bulgarian, Croatian
Studies: Slovenian, Macedonian, Persian, Russian, Turkish, Ukrainian, Dutch, Swedish, German, Italian, Armenian, Kurdish

 
 Message 44 of 80
12 July 2012 at 12:44am | IP Logged 
Gut, jetzt kan ich offiziell meines Come-Back zu Deutsch ankündigen. Hmm... Seltsam Gefühl. Ich denke dass es ist einfacher die neue Sprache leren als eine, die habe ich sehr lang gelernt. Ich erinnere mich an vielen Wörter, aber meine Grammatik... Ich fühle mich wie habe ich sie nicht gelernt :P Die schwache Deklination, die starke Deklination, die gemischte Deklination... Lieber Gott!

Übrigens, habe ich auch ein Programm namens Anne Will ferngesehen. Sehr interessant, ich kann es ihnen mit gutem Gewissen empfehlen.
Die Website:
http://daserste.ndr.de/annewill/

Edited by prz_ on 12 July 2012 at 12:45am

1 person has voted this message useful



Kartof
Bilingual Triglot
Senior Member
United States
Joined 4864 days ago

391 posts - 550 votes 
Speaks: English*, Bulgarian*, Spanish
Studies: Danish

 
 Message 45 of 80
15 July 2012 at 4:49am | IP Logged 
Виждам, че си преместил български до категорията на езици които говориш. Браво, това взима много кураж!
:)
1 person has voted this message useful



prz_
Tetraglot
Senior Member
Poland
last.fm/user/prz_rul
Joined 4657 days ago

890 posts - 1190 votes 
Speaks: Polish*, English, Bulgarian, Croatian
Studies: Slovenian, Macedonian, Persian, Russian, Turkish, Ukrainian, Dutch, Swedish, German, Italian, Armenian, Kurdish

 
 Message 46 of 80
15 July 2012 at 1:41pm | IP Logged 
Мерси. Все пак, страхувам се, че направих това твърде бързо - понякога боря със стихотворенията - но освен ги нямам сериозните проблеми с разбирането на текстовете. Плюс това е НАИСТИНА език, в който говоря и говоря най-често (освен полски, разбира се, хаха), и на лектората ми, и на Фейсбук (може би сега на така често заради ваканцията). А от утре...

Ok, this I'll write in English for all of you to understand - I'll start my part-time job (2 weeks duration) as a guardian on summer play centre and the idea has come to my mind that... I can teach children a bit of Bulgarian. Why not? Maybe they'll become interested in the idea of Slavic languages as a whole. I'll inform you of the results, of course.
So, you can wish me good luck :D Because last year the children were horrible for anything, let alone learning them languages...
2 persons have voted this message useful



prz_
Tetraglot
Senior Member
Poland
last.fm/user/prz_rul
Joined 4657 days ago

890 posts - 1190 votes 
Speaks: Polish*, English, Bulgarian, Croatian
Studies: Slovenian, Macedonian, Persian, Russian, Turkish, Ukrainian, Dutch, Swedish, German, Italian, Armenian, Kurdish

 
 Message 47 of 80
19 July 2012 at 12:13am | IP Logged 
Tonight I wanted to fall asleep earlier, but, unfortunately, I haven't been very much successful, so I've decided to drop a line.
My part-time job with children makes me extremely tired (and I even worsen this by being overactive by walking to and fro (and after this night things actually won't get better :P). That's why I don't learn much. I try to learn some Swedish words, finally memorize some phrases from my favourite Swedish music and I watch "Cougar Town" in Bulgarian, Czech, Russian or/and Swedish subtitles, respectively. Sometimes Italian news too.
But mostly I listen to the radio. Well... It seems that my listening skills will become better than the others. Happens. The exception is Swedish - I don't know if it's about the Swedish tones (or whatever you call them) or what... But well. I've started learning at the end of May, so I shouldn't care much about it.
Oh, and, quoting the Michael Gray's classic: "I can't wait for the weekend to begin"!
1 person has voted this message useful



druckfehler
Triglot
Senior Member
Germany
Joined 4666 days ago

1181 posts - 1912 votes 
Speaks: German*, EnglishC2, Korean
Studies: Persian

 
 Message 48 of 80
19 July 2012 at 1:06am | IP Logged 
prz_ wrote:
Gut, jetzt kan ich offiziell meines Come-Back zu Deutsch ankündigen. Hmm... Seltsam Gefühl. Ich denke dass es ist einfacher die neue Sprache leren als eine, die habe ich sehr lang gelernt. Ich erinnere mich an vielen Wörter, aber meine Grammatik... Ich fühle mich wie habe ich sie nicht gelernt :P Die schwache Deklination, die starke Deklination, die gemischte Deklination... Lieber Gott!

Schön, dass du Deutsch weiterlernst :) Ich denke auch, dass neue Sprachen einfacher zu lernen sind - wahrscheinlich ist das ein psychologisches Phänomen. Bei Portugiesisch denke ich immer, ich kann ja schon vieles. Dann will ich mich nicht mehr mit den Grundlagen beschäftigen... aber ohne solide Grundlagen kann man denke ich eine Sprache nicht gut lernen, deswegen ist das ein Problem. Bei Koreanisch bin ich zufrieden, langsam zu lernen und einfache Dinge so lange zu üben, bis ich sie wirklich kann, denn ich lerne sie ja zum ersten Mal. Am Ende macht es das leichter und weniger verwirrend. Viel Erfolg mit Deutsch!


1 person has voted this message useful



This discussion contains 80 messages over 10 pages: << Prev 1 2 3 4 57 8 9 10  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3750 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.