Register  Login  Active Topics  Maps  

TAC09: DE, RU, TR and...?

  Tags: Czech | Turkish | Latin | Russian | German
 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
118 messages over 15 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 8 ... 14 15 Next >>
Jar-ptitsa
Triglot
Senior Member
Belgium
Joined 5708 days ago

980 posts - 1006 votes 
Speaks: French*, Dutch, German

 
 Message 57 of 118
16 April 2009 at 4:21pm | IP Logged 
magister wrote:


Heute abend treffen meine Frau und ich einen deutschen Freund in einem mongolisches Restaurant. Ich freue mich sehr daran, mit voller Begeisterung, weil er einen Freund mitbringen will, der kein Englisch spricht. Ich nutze diese Gelegenheit mein Deutsch zu üben!



Das ist toll. Hast du viel Deutsch gesprochen und gehört? Wie schmeckt mongolisches Essen?
1 person has voted this message useful





magister
Pro Member
United States
Joined 6413 days ago

346 posts - 421 votes 
Speaks: English*
Studies: Turkish, Irish
Personal Language Map

 
 Message 58 of 118
17 April 2009 at 7:20pm | IP Logged 
Ja, ich habe viel Deutsch gehört, aber mit Schwierigkeiten: sie sprechen Freiburg Dialekt. Sie versuchten sich zu erinnern, mit mir Hochdeutsch zu sprechen, aber einer von ihnen immer wieder in Dialekt verfiel. Ich habe jedenfalls so viel wie möglich gesprochen, und auch man hat sich sehr gut unterhalten.

Trotz des Namens, "Mongolisches Barbeque" ist eigentlich nicht authentische Mongolische Küche. Hier mal eine Zitat von Wikipedia:

"Einige Restaurantketten im Westen bieten eine Attraktion an, welche sie "Mongolisches Barbeque" nennen. Dabei werden alle möglichen Zutaten (meist aus dem südostasiatischen Raum) vor den Augen des Kunden auf einer großen Stein- oder Stahlplatte gegrillt. Obwohl es inzwischen auch in Ulaanbaatar ein solches Lokal gibt, haben weder die Zutaten noch die Zubereitungsart irgendetwas mit mongolischer Küche zu tun. Vielmehr ist dies eine Adaption des japanischen Teppanyaki."

(Muttersprachler: Korrekturen willkommen!)
1 person has voted this message useful



Jar-ptitsa
Triglot
Senior Member
Belgium
Joined 5708 days ago

980 posts - 1006 votes 
Speaks: French*, Dutch, German

 
 Message 59 of 118
20 April 2009 at 1:04pm | IP Logged 
Das ist ganz toll!! Deutsch hat viele Dialekte, das ist sicher. Konntest du Freiburgs Dialekt verstehen?

Schade, dass es kein echtes Mongolisches Essen war. Ich kenne kein Mongolisches Barbeque, Japanischer Teppanyaki oder ähnliches: bei uns gibt's leider wenig ausländisches Essen außer italienisch. Ich würde es gerne mal versuchen. Das muss schon schwierig sein für ein Deutscher, in den US zu sein aber kein Englisch sprechen zu können. Mein Vater ist ziemlich oft dort gewesen und hat immer Englisch sprechen müssen (das kann er sehr gut).

Hier scheint die Sonne und das Wetter ist wunderschön.
1 person has voted this message useful





magister
Pro Member
United States
Joined 6413 days ago

346 posts - 421 votes 
Speaks: English*
Studies: Turkish, Irish
Personal Language Map

 
 Message 60 of 118
21 April 2009 at 3:00pm | IP Logged 
Du hast ja Glück. Ich sehne mich nach der Sonne! Bei uns schneit es jetzt. Ich kann kaum glauben, dass es Schnee auf dem Boden liegt...im Frühling!
1 person has voted this message useful





magister
Pro Member
United States
Joined 6413 days ago

346 posts - 421 votes 
Speaks: English*
Studies: Turkish, Irish
Personal Language Map

 
 Message 61 of 118
21 April 2009 at 8:59pm | IP Logged 
APR. 13 - APR. 19

GERMAN
Quintus geht nach Rom
42/265

Auch habe ich mir einen deutschen Film gemietet, nämlich Sophie Scholl: die Letzten Tage, den ich mir zweimal anschaute, um Hörverstandnis zu üben. Ich habe ihn Klasse gefunden, und ich verstehe, warum er so hochgelobt wurde.

TURKISH
Lesson 27 of the old Colloquial Turkish book by Yusuf Mardin. I cannot recommend this book to complete beginners because it is riddled with editing errors (typos, incomplete glossary, etc.). I do enjoy its approach (fairly lengthy readings) and its layout, but be warned that it is best used if you have recourse to a quality dictionary and a native speaker!

1 person has voted this message useful



Jar-ptitsa
Triglot
Senior Member
Belgium
Joined 5708 days ago

980 posts - 1006 votes 
Speaks: French*, Dutch, German

 
 Message 62 of 118
23 April 2009 at 11:34pm | IP Logged 
magister wrote:
Du hast ja Glück. Ich sehne mich nach der Sonne! Bei uns schneit es jetzt. Ich kann kaum glauben, dass es Schnee auf dem Boden liegt...im Frühling!


Schnee so spät im Jahr, das ist außergewöhnlich, oder? Vielleicht wohnst du ganz nordlich und zentral, also weit vom Meer? Oder im Bergebiet. Hier scheint die Sonne immer noch, obwohl jetzt haben fast alle Heuschnupfen!!! ich auch. Hast du Heuschnupfen wenn die Blümen und Bäume gleichzeitig mit der Sonne Pollen machen? überall bei uns gibt's etwas gelbes wie Pulver. Vielleicht ist das Pollen. Schönes Wochenende wünsche ich dir, auch in der Schnee !!
1 person has voted this message useful





magister
Pro Member
United States
Joined 6413 days ago

346 posts - 421 votes 
Speaks: English*
Studies: Turkish, Irish
Personal Language Map

 
 Message 63 of 118
12 May 2009 at 5:36pm | IP Logged 
APR 20 - MAY 10

GERMAN
Quintus geht nach Rom
112/265

Three weeks have very quickly elapsed since my last entry. I may have mentioned somewhere I have a second job as a self-employed, freelance proofreader. Two book projects (both Latin) have converged on me simultaneously these last few weeks, and they both have strict deadlines. As a result, I've done relatively little in terms of reading German (as you can see from my page count above) or working on Turkish.

Outside of proofing, I've spent some additional time with Latin recently. My daughter, who is in tenth grade, has exhausted the Latin offerings at her high school, so she is taking a course on Catullus, whom I have always enjoyed, at the local university. I spend time with her on the poems in her syllabus, helping her to untangle them, helping her see Catullus' untranslatable wordplay, discussing the sociopolitical context in which the author wrote, and so on. It's been very enjoyable.

Occasionally, for a mental break, I've been browsing around the forums a bit more. I find it a little dangerous because it's clear that it could become very addicting, very fast. I could feel myself being tugged into the forums' orbits, and judging by some members' post counts, I'm not the only one tempted to stay there. I had to exercise a great deal of willpower to escape! Time is a finite resource -- a precious resource I would rather spend on language acquisition.

Lately I've been rethinking language priorities. I found out that our school will be receiving a new student this fall: a 13-year-old from Russia who allegedly speaks no English. I'd like my spoken Russian to be as good as I can get it before he arrives so I can be of immediate assistance to him as he transitions to life here.


1 person has voted this message useful



Jar-ptitsa
Triglot
Senior Member
Belgium
Joined 5708 days ago

980 posts - 1006 votes 
Speaks: French*, Dutch, German

 
 Message 64 of 118
15 May 2009 at 8:06pm | IP Logged 
You speak Latin, German, Russian, and which other languages?


1 person has voted this message useful



This discussion contains 118 messages over 15 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13 14 15  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 1.1563 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.