Register  Login  Active Topics  Maps  

Team Asgard (Scandinavian) - TAC ’14

 Language Learning Forum : Language Learning Log Post Reply
438 messages over 55 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 17 ... 54 55 Next >>


Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6498 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 129 of 438
20 January 2014 at 1:49pm | IP Logged 
Det ser ikke godt ud med det der grimme spørgsmålstegn ved "Guardian Angels/Godparents" ud for dansk - som om vi ikke fandtes! Eller var umulige at hive op af vores sofaer!

Så trods mine forbehold vedrørende engle og gudfædre/mødre will jeg gerne påtage mig hvervet som dansk bagvagt* - jeg læser alligevel de fleste tråde om de skandinaviske sprog. I skal bare ikke regne med at jeg begynder at se dansk TV-dramatik à la "Borgen" eller den nye mislykkede mumle-mumle-serie "Arvingerne", som selv indfødte danske har svært ved at forstå.

* et begreb fra sygehusverdenen: en bagvagt er en kollega der sidder og ser fjernsyn eller tager sig en morfar**, men som man kan tillade sig at kalde på og spørge til råds (eller sætte i arbejde).

** "tage sig en morfar" = tage sig en lur = sove til middag på sofaen (morfar = mors far)

Nu mangler I bare at shanghaje en svensker - hvis ikke Jeff Lindquist's medlemsskab på holdet er nok.

Edited by Iversen on 20 January 2014 at 1:56pm

5 persons have voted this message useful



tarvos
Super Polyglot
Winner TAC 2012
Senior Member
China
likeapolyglot.wordpr
Joined 4502 days ago

5310 posts - 9399 votes 
Speaks: Dutch*, English, Swedish, French, Russian, German, Italian, Norwegian, Mandarin, Romanian, Afrikaans
Studies: Greek, Modern Hebrew, Spanish, Portuguese, Czech, Korean, Esperanto, Finnish

 
 Message 130 of 438
20 January 2014 at 2:10pm | IP Logged 
Jag har spelat in ett inlägg (på svenska förstås) också. Jag vet att jag inte deltar i
det här laget men jag skulle gärna vilja veta om jag har förbättrat mitt uttal under
sista året så hoppas jag att jag kan skriva ner ett exempel av min svenska här.

Jag har blivit inspirerad av folk här som studerar danska - vilket är rätt jobbigt för
mig att förstå, särskilt eftersom jag är utlänning - men vad vet jag verkligen om det?

I alla fall:

http://vocaroo.com/i/s04NZQJ6dsKv
1 person has voted this message useful



AlOlaf
Diglot
Senior Member
United States
Joined 4943 days ago

491 posts - 617 votes 
Speaks: English*, GermanC2
Studies: Danish

 
 Message 131 of 438
20 January 2014 at 6:37pm | IP Logged 
Iversen wrote:
Så trods mine forbehold vedrørende engle og gudfædre/mødre will jeg gerne påtage mig hvervet som dansk bagvagt* - jeg læser alligevel de fleste tråde om de skandinaviske sprog.


Tak skal du have, Iversen! Jeg er stolt over, at vi hører til det eneste hold, som har en bagvagt. Alle andre er grønne af misundelse!
1 person has voted this message useful



daegga
Tetraglot
Senior Member
Austria
lang-8.com/553301
Joined 4316 days ago

1076 posts - 1792 votes 
Speaks: German*, EnglishC2, Swedish, Norwegian
Studies: Danish, French, Finnish, Icelandic

 
 Message 132 of 438
20 January 2014 at 7:06pm | IP Logged 
Vel, der er uventet godt nyt her. Tak Iversen, vi skal nok ikke vække dig så ofte, vi er
jo ikke så mange danskstuderende her :)
Jeg ved ikke hvad det er for noget problem med lydkvaliteten av Arvingerne på visse
fjernsynsapparater (havde hørt om det), på nettet høres det faktisk helt i orden ud med
mine dårlige netbookshøjttalere, ikke værre end andre serier.

@tarvos
Kult, at du faktisk taler frit her. Jeg ville nok ikke vide, hvad jeg skulle sige med
mindre jeg bruger tid til at skrive noget ned i forvejen.
1 person has voted this message useful



Emme
Triglot
Senior Member
Italy
Joined 5142 days ago

980 posts - 1594 votes 
Speaks: Italian*, English, German
Studies: Russian, Swedish, French

 
 Message 133 of 438
20 January 2014 at 7:42pm | IP Logged 
Iversen wrote:
[...]

Så trods mine forbehold vedrørende engle og gudfædre/mødre will jeg gerne påtage mig hvervet som dansk bagvagt* - jeg læser alligevel de fleste tråde om de skandinaviske sprog. [...]


Tack, Iversen! Så snällt av dig!
1 person has voted this message useful



Mareike
Senior Member
Germany
Joined 6019 days ago

267 posts - 323 votes 
Speaks: German*
Studies: English, Swedish

 
 Message 134 of 438
26 January 2014 at 7:57pm | IP Logged 
I like the idea of small monthly challenges, even if I'm late in January.

Here is my January challenge:
Hej, mitt namn är Mareike och jag bor i Tyskland. Jag är intresserad av svenska i fem år. Jag har lärt mig svenska i ett och halv år. Jag besökte en kurs för ett år, men nu lär jag självlärd. I år planerar jag att lära mig mer svenska.

Hi, my name is Mareike and I live in Germany. I have an interest in Swedish for five years. I have learnt Swedish for one and a half year. For a year I took a course, but now I use self study to improve my Swedish knowledge. In this year I plan to learn more Swedish.

1 person has voted this message useful



Solfrid Cristin
Heptaglot
Winner TAC 2011 & 2012
Senior Member
Norway
Joined 5129 days ago

4143 posts - 8864 votes 
Speaks: Norwegian*, Spanish, Swedish, French, English, German, Italian
Studies: Russian

 
 Message 135 of 438
31 January 2014 at 12:35pm | IP Logged 
Dear all,

Now and then I cannot help wanting to give you little glimpses of what make Norwegians into Norwegians - knowing the culture is at least 50% of knowing the language in my book. I therefore give you the following little insigth into how the Norwegians intend to win as many medals as possible in the upcoming winter Olympics. Their secret weapon: Norwegian brown goat cheese (brunost).

A real Norwegian cannot live without it - so 60 kilos of brown cheese is being imported into Russia. Whether it will actually help us win medals is more uncertain, as it does not contain anything that improves your strength, but you never know:-).

http://www.dagbladet.no/2014/01/29/sport/dbtv/therese_johaug /brunost/31536297/
1 person has voted this message useful



Emme
Triglot
Senior Member
Italy
Joined 5142 days ago

980 posts - 1594 votes 
Speaks: Italian*, English, German
Studies: Russian, Swedish, French

 
 Message 136 of 438
31 January 2014 at 10:42pm | IP Logged 
I’ve updated the fifth post with all those who’ve taken part in the January challenge. I think it went pretty well for the team as a whole: out of 16 active team members, 10 posted an introduction in their TL: not bad, don’t you think?

If I missed someone, please let me know, so I can fix the problem. And if someone’s still willing to give it a try, there’s still a few hours left in January. I’m not going to be a stickler for deadlines: just tell me you’re in a weird time-zone and it’s still January where you are! ;-)

Finally, who’s going to take part in the 6wc starting tomorrow? I’ve seen daegga, WoofCreature and Serpent. Who else is going to be there? I’m going with Spanish (my Swedish is no longer eligible, unfortunately).



2 persons have voted this message useful



This discussion contains 438 messages over 55 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 4.1406 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.