ReneeMona Diglot Senior Member Netherlands Joined 5320 days ago 864 posts - 1274 votes Speaks: Dutch*, EnglishC2 Studies: French
| Message 529 of 566 23 January 2012 at 2:08am | IP Logged |
Ik vind het absoluut noemenswaardig dat zo'n jong meisje in der eentje een wereldreis
maakt! Waar ik me aan stoorde was dat iedereen wekenlang in de ban was van al het drama
eromheen. De ene week was er weer iemand geïnterviewd, dan was ze weer weggelopen, was er
weer een of andere nieuwe uitspraak over het een of ander en iedereen van bureau
jeugdzorg tot haar moeder moesten even publiekelijk zeggen wat zij er allemaal wel niet
van vonden. Het was niet alleen totaal niet interessant maar het was ook nog eens een
ingewikkelde en gevoelig liggende familiezaak die volgens mij veel beter privé had kunnen
worden opgelost.
Edited by ReneeMona on 23 January 2012 at 2:34am
1 person has voted this message useful
|
Vos Diglot Senior Member Australia Joined 5551 days ago 766 posts - 1020 votes Speaks: English*, Spanish Studies: Dutch, Polish
| Message 530 of 566 04 May 2012 at 11:59am | IP Logged |
Er is niks hier gebeurd in een heel lange tijd. Hoe gaat het met iedereen? Wat gebeurt in Nederland op het ogenblik?
|
ReneeMona Diglot Senior Member Netherlands Joined 5320 days ago 864 posts - 1274 votes Speaks: Dutch*, EnglishC2 Studies: French
| Message 531 of 566 04 May 2012 at 12:38pm | IP Logged |
Er gebeurt heel veel in Nederland. We krijgen verkiezingen!
EDIT: En vandaag is de Dodenherdenking.
Edited by ReneeMona on 04 May 2012 at 12:40pm
|
Vos Diglot Senior Member Australia Joined 5551 days ago 766 posts - 1020 votes Speaks: English*, Spanish Studies: Dutch, Polish
| Message 532 of 566 06 May 2012 at 4:12pm | IP Logged |
Ahh, wat interessant. Krijg de groene partij in Nederland een goed aantal stemmen? (stemmen betekent 'votes' ook
al 'voices' of niet?).
Zoals gewoonlijk heb ik een andere vraag voor jullie, ken je van enige goede blogs die in het Nederlands zijn
geschreven? Misschien iets over het Nederlandse cultuur of alleen over kleine dingetjes dat iemand merkt terwijl
langs het rivier of door het park wandelt? Eigenlijk iets ('anything', bestaat er en betere wijze om 'anything' uit te
drukken?) interessant en goed geschreven.
Hartelijk bedankt van tevoren.
|
nimchimpsky Diglot Groupie Netherlands Joined 5596 days ago 73 posts - 108 votes Speaks: Dutch*, English
| Message 533 of 566 09 May 2012 at 3:54pm | IP Logged |
Hallo Vos,
Het is dan wel geen blog maar ik denk dat dithttp://www.sg.uu.nl/2010/09/14/populisme-i/ wel wat voor je is. Het is een lezing van een historicus over het verschijnsel populisme in Nederland.
|
tommus Senior Member CanadaRegistered users can see my Skype Name Joined 5851 days ago 979 posts - 1688 votes Speaks: English* Studies: Dutch, French, Esperanto, German, Spanish
| Message 534 of 566 09 May 2012 at 6:29pm | IP Logged |
Vos wrote:
ken je van enige goede blogs die in het Nederlands zijn
geschreven? |
|
|
Misschien is dit niet wat je wilt. Maar de grootste en beste Nederlands-talige forum is:
http://www.wetenschapsforum.nl/index.php
Het heeft een grote verscheidenheid van onderwerpen.
3 persons have voted this message useful
|
Fasulye Heptaglot Winner TAC 2012 Moderator Germany fasulyespolyglotblog Joined 5832 days ago 5460 posts - 6006 votes 1 sounds Speaks: German*, DutchC1, EnglishB2, French, Italian, Spanish, Esperanto Studies: Latin, Danish, Norwegian, Turkish Personal Language Map
| Message 535 of 566 18 May 2012 at 7:47pm | IP Logged |
Tommus, dat is een hele nuttige link naar dat wetenschapsforum, want die hebben daar ook astronomie en ruimtevaart, een onderwerp wat mij zeer interesseert. Ik kende dat forum helemaal niet. Dus als ik me wat in de astrofisica in het Nederlands wil verdiepen, dan weet ik nu op welke website ik daarna moet zoeken.
Fasulye
|
Dutchess Newbie Netherlands Joined 3604 days ago 3 posts - 3 votes Speaks: English* Studies: Dutch
| Message 536 of 566 31 December 2014 at 8:36pm | IP Logged |
Zijn er hier nog mensen die Nederlands aan het leren zijn?
|