Register  Login  Active Topics  Maps  

Romance thread

 Language Learning Forum : Multilingual Lounge Post Reply
315 messages over 40 pages: << Previous 1 2 3 4 5 6 7 ... 10 ... 39 40 Next >>
JW
Hexaglot
Senior Member
United States
youtube.com/user/egw
Joined 5907 days ago

1802 posts - 2011 votes 
22 sounds
Speaks: English*, German, Spanish, Ancient Greek, French, Biblical Hebrew
Studies: Luxembourgish, Dutch, Greek, Italian

 
 Message 73 of 315
09 August 2008 at 11:09pm | IP Logged 
Senmurw wrote:
el Italiano es el idioma el más elegante de todo :-) (pues, en mi opinión).

Non posso immaginare la mia vita senza essere capace di parlare la bella lingua :)

Infatti, stasera sto guardando questo bel film Italiano con la mia attrice Italiana/francese favorita Valeria Bruni Tedeschi: La parole amore esiste
(Italian)

Edited by JW on 09 August 2008 at 11:16pm

1 person has voted this message useful





Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6488 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 74 of 315
10 August 2008 at 12:16pm | IP Logged 
Senmurw wrote:

Santiago de Compostela ¿es la ciudad histórica de la peregrinación, no?


Si, según se afirma hay restos del apóstol Santiago el Mayor en la catedrál de Santiago de Compostela, hallados por el obispo Teodomiro de Iria Flavia entre o 820 e o 835 (información en gallego aqui), y por toda la edad medieval la gente peregrinó a este ciudad como una alternativa de Jerusalén y Roma. Hoy los 'peregrinos' caminan probablemente más para hacerse ejercicio, para encontrar gente o para recogerse, quiza para haber una experiencia spiritual, que por fe en la realidad de las reliquias, peró sí caminan. (Esp.)


Edited by Iversen on 11 August 2008 at 3:43am

1 person has voted this message useful





Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6488 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 75 of 315
11 August 2008 at 3:58am | IP Logged 
Quetzalcoatl wrote:
....(même si le roumain, je dois l'avouer, me perturbe à cause de ses lettres inconnues)



Şş: comme sh
Ţţ: comme ts
Ăă: le schwa, comme si on disait le 'e' des terminaisons feminines françaises
Ââ: un peu comme u français mais produit au milieu de la bouche
Îî: exactement la même chose que Ââ

A voir si les perturbations de Quetzalcoatl vont cesser dès maintenant ...
1 person has voted this message useful



Quetzalcoatl
Triglot
Groupie
France
Joined 6085 days ago

43 posts - 52 votes 
Speaks: French*, English, German
Studies: Japanese

 
 Message 77 of 315
12 August 2008 at 11:27am | IP Logged 
Iversen wrote:
Quetzalcoatl wrote:
....(même si le roumain, je dois l'avouer, me perturbe à cause de ses lettres inconnues)



Şş: comme sh
Ţţ: comme ts
Ăă: le schwa, comme si on disait le 'e' des terminaisons feminines françaises
Ââ: un peu comme u français mais produit au milieu de la bouche
Îî: exactement la même chose que Ââ

A voir si les perturbations de Quetzalcoatl vont cesser dès maintenant ...


Ça va beaucoup mieux merci! ;)

J'ai essayé de prononcer un u de milieu de bouche, je ne suis parvenu qu'à imiter Alf l'extraterrestre. Il faut dire que je n'ai pas beaucoup d'intuition de ce coté, je dois vraiment entendre le son avant d'être capable de le reproduire. Je vais essayer de trouver des video sur youtube pour voir ce que ça donne en vrai.
1 person has voted this message useful



rggg
Heptaglot
Senior Member
Mexico
Joined 6110 days ago

373 posts - 426 votes 
Speaks: Spanish*, English, French, Italian, Portuguese, Indonesian, Malay
Studies: Romanian, Catalan, Greek, German, Swedish

 
 Message 78 of 315
12 August 2008 at 3:18pm | IP Logged 
Felipe:

        Gracias por la bienvenida.

Quetzalcoatl:

        Dans mon cas, pas du tout.

        Mais ... quand j'ai commencé à parler le portugais, j'insérais des mots en
        Italian dans mes phrases très fréquentement, mais cela a duré seulment un
        mois et en réalité, ça n'était pas tellement grave, parce que je me randais
        compte immédiatement des erreurs et je les corrigeait tout de suite.


Ciao!!!
1 person has voted this message useful





Iversen
Super Polyglot
Moderator
Denmark
berejst.dk
Joined 6488 days ago

9078 posts - 16473 votes 
Speaks: Danish*, French, English, German, Italian, Spanish, Portuguese, Dutch, Swedish, Esperanto, Romanian, Catalan
Studies: Afrikaans, Greek, Norwegian, Russian, Serbian, Icelandic, Latin, Irish, Lowland Scots, Indonesian, Polish, Croatian
Personal Language Map

 
 Message 79 of 315
13 August 2008 at 4:00am | IP Logged 
Ââ / Îî en roumain

Quetzalcoatl wrote:
je dois vraiment entendre le son avant d'être capable de le reproduire. Je vais essayer de trouver des video sur youtube pour voir ce que ça donne en vrai.


Nu poate să fie* un problem, fiind că acest sunet face parte de cuvântele** România şi româneşte. Cum se văd caracterul 'â' este foarte comun în limba română actuală, în timp că 'î' numai*** se poate folosi**** la posiţia iniţială. În timpul Ceaucescului 'î' a fost comun şi în posiţie mediană, dar o reformă de ortografiă a restrins folosirea sa.

Apropo, pe internet limba română se scrie în majoritatea cazurilor fără***** accente şi caractere speciale - acest este o mare****** problemă pentru cei care o studiază!


* être (au subjonctif)
** mots
*** seulement
**** utiliser
***** sans
****** grand



Edited by Iversen on 13 August 2008 at 4:21am

1 person has voted this message useful



Felipe
Triglot
Senior Member
United States
Joined 5815 days ago

451 posts - 501 votes 
Speaks: English*, Spanish, Portuguese
Studies: Italian, Dutch, Catalan

 
 Message 80 of 315
13 August 2008 at 10:29am | IP Logged 
Iversen wrote:
Apropo, pe internet limba română se scrie în majoritatea cazurilor fără***** accente şi caractere speciale - acest este o mare****** problemă pentru cei care o studiază!


Aceasta a fost o problema pentru mine. De asemenea, nu am putut gasi un dictionar bun.(româneste)




1 person has voted this message useful



This discussion contains 315 messages over 40 pages: << Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40  Next >>


Post ReplyPost New Topic Printable version Printable version

You cannot post new topics in this forum - You cannot reply to topics in this forum - You cannot delete your posts in this forum
You cannot edit your posts in this forum - You cannot create polls in this forum - You cannot vote in polls in this forum


This page was generated in 0.3594 seconds.


DHTML Menu By Milonic JavaScript
Copyright 2024 FX Micheloud - All rights reserved
No part of this website may be copied by any means without my written authorization.